Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Tietokone

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Juke.K, 10 Syyskuu 2011.

Vs: Tietokone

Noi testit olisi varmaan rauhoittaneet silloin kun kirottiin hukkaan menneitä työtunteja  ;) 

1. D300

D300 Member

499
    8
    18

Kerroppa virustorjunta-softa, mikä ei ole täydellinen ?

Kyllä yleisellä tasolla Avast kuuluu parhaimmistoon.

Viimeisen duunin väänsin erään yrityksen koneella, jossa F-secure ja alitehoisella koneella hommasta ei tahtonut tulla mitään ja sain ylläpitäjältä luvan poistaa securen koneelta ja asentaa siihen Avastin.

Homma muuttui mielekkäämmäksi ja ylläpitäjä muutoinkin ilmoitti puhelimitse, että Avast saa jäädä koneelle, koska muutoinkin oli aikeissa päivittää raskaan ja epäluotetavan securen toiseen softaan.

Näin siis erään yrityksen freelancer-läppärissä...

P.s. Eikä aiempi postaukseni ollut mikään satu, että noita tuttujen koneita putsaillut kyllästymiseen asti ja lähes poikkeuksetta kyseessä ollut secure...

2. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

öööh... kaikki ne?

3. Vs: Tietokone

F-securen mammutti on tosiaan monessa firmassa ollut pahana pullonkaulana, mutta palataksemme asiaan: mitä väliä? Jos joku pitää sitä hyvänä, niin pitäköön. Ei se ole minulta pois.

4. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Muutamia vuosia kulunut siitä, kun itse ymmärsin ettei jostain äfsekuresta kannata maksaa senttiäkään.
    Sittemmin olen kuullut sekä lukenut muiltakin samansuuntaisia ajatelmia.

Ilmaisista esim. juuri Avast paljon parempi. Ja monet muutkin.

Suosittelenkin äfsekurin täydellistä unohtamista, jos pelkäätte kotitietskojenne joutuvan jonkinlaisten "kavalien hyökkäyksien" kohteeksi. Työpaikkojenne koneisiin en ota tässä minkäänlaista kantaa.

5. Vs: Tietokone

Hienoa nykyaikaista tekstiä, onneksi poikkeus täällä, me keskustellaan täällä valokuvauksesta...

6. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Enpä ole kyllä huomannut koneen hidastumista tällä fsecurella. Mitenkä sen vois testata? Otanko f-securen pois ja kokeilen josko sitten videon muokkausohjelma toimisi moiteettomasti vai mitenkä?

En mä ihan tajua miten tää virusohjelma softan pyöritykseen vaikuttaa. Sen tajuan että netti yhteys tuntuu huonon web-tutkan vuoksi hyytyvän. Niin ja sitten se että koneessa on ökkömönkijöitä niin että sen vuoksi hyytyy.

Mulla on siis, F-Secure Internet Security 2011.

7. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Se uusin F- Secure on kyllä korjannut pahinta vikaansa, koneen hdastamista jopa testien mukaan aika lailla. Eli käytä sitä tyytyväisenä kuten tähänkin asti, Higg

8. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Kuten tolla ennemmin jo mainittiin, W7 saattaa olla paremmin yhteensopiva uuden F-sekuren kanssa kuin joku XP ja senaikainen F-sekure. Käyttämällähän se selviää, ja kannattaa käyttää niin kauan kun sovinnolla toimii.

Mulla aikaamyöden XP:n käynnistyminen kesti kauuaaaaaan... siis 5 minuuttia F-sekuren kanssa kun sen vaihtoi toiseen niin hommaan meni 45 sekunttia.

9. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

+1

En mä jaksa tätä veivata, vielä kerran: mulla hidasteli kanssa f-secure vanhassa koneessa, poistin sen ja käytin avastia. Nyt tässä uudessa koneessa on juuri tuo uusi f-secure ja toimii moitteettomasti. Tämä siis 2011 softa + kone.
    Älkää suuttuko en vaan bonjaa?

edit. jatkakaa toki päivittämistä

10. Vs: Tietokone

Kiva se on jos suomalaiset ovat saaneet tuon toimimaan. Eikä hetkeäkään liian aikaisin. En silti maksa siitä.

11. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Miten näissä on kehitys kulkenut virrankulutuksen osalta?  Hotkaiseeko edelleen useita satoja watteja vai läheneekö jo läppärien pieniruokaisuutta?

12. Vs: Tietokone

En ole sen kummemmin asiaa selvittänyt mutta veikkaan että kämppä lämpiää ihan kivasti.

13. Vs: Tietokone

Hauska efekti omalla koneella eilen: ei yhteyttä sähköpostipalvelimeen, ja nettiinkin pääsi vai suojatuille sivuille. En jaksanut asiaa äimistellä kovin kauaa, vaan pistin varmuuskopiolla sileäksi. Taas toimi.

14. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Noniin uusi tietokone ja näyttö saatu toimintaan. Perusohjelmat, Canon, Elements, Printteri yms saatu toimimaan. Epsonin vanha vanha tasoskanneri ei taida pelittää. Pitää katsoa josko jolakin ohjelmalla sen saa toimimaan.

Mutta nyt tänään huomasin että yksi perkeleen pikseli on sammunut ja loistaa vihreänä. Ei normaali käytössä edes sitä huomaa. Kun otin ja laitoin DVD elokuvan koneeseen niin niissä on niitä mustia kohtia jolloin se pikseli näkyy. Jos se olisi musta sitä ei edes näkyisi, tai sitten se näkyisi normikäytössä. Kuinkahan pitää tehdä. Näyttö takas ja uusi tilalle varmaan on oikea ratkaisu. Vittu ku ei jaksais välmätä olemattomien asioiden kanssa. Keleen kele...ja pari saatanaakin perää...ja yks aavemariaa ja himputti.

15. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Mulla on W 7 64 bit ja latasin Epsonin muka W7 ajurit koneelle, ei pelannut. Vaihtelin Epson-tuen kanssa sähköposteja ja ATK-osaaja-vävyni kanssa tehtiin käskettyjä temppuja...muutamaan kertaan, mutta ei pelannut.

Sitten asensimme koneelle virtuaali-XP:n ja sille normaalit Epsonin ohjelmat ja hyvin pelittää.

16. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Meillä valokuvakeskuksella Epson 3200 Photo ja W7. Ostettiin siihen SilverFast Pro-ohjelma. Olihan tuo hinnakas, mutta laadukas.

kapa

17. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Pitääpä katsoa. Mulla taitaa tossa diaskannerissa mukana olla silverfast ohjelma. Onko se riittävä sitä en tiedä, vielä.

18. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Skatun vinnaajat !

19. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Joo kyllä se Acer in pikseli on vaan siinä ja jököttää vihreänä. Ei ole keskellä. Silloin takuu sen korvaisi. Se on ylhäällä keskikohdassa. Joten takuuseen se ei mene. No kettu sanon minä. No nettikaupasta ostettaessa on 14pv palautusoikeus. Kaipa nyt tähän pitää asia sitten kääntää. Näyttö on varsin kiva ja magee ja kun siinä on telkkukin. Eipä taida 23" näyttöä telkussa saada 199€ hintaa mistää muualta kun tuolta verkkokaupasta. Pitänee tilata uudestaan sitten kohta. Toivottavasti ei samaa lähetä, heheh. Ei jaksais tälläseen ryhtyä. Muutakin hommaa elämässä olisi ihan riittävästi. Perkeleen led ja lcd näytöt....oltais vaan putkinäyttöissä vielä niin ei olis mitään ongelmaa.