Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Lapsimorsian pakkoavioliitto

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Jari Siren, 18 Tammikuu 2008.

Vieläkö saa laittaa?

Edit olisiko liian rankka nimi jenkki saitille Made in Utah?:D

1. Vs: Lapsimorsian pakkoavioliitto

Riippuu ketä laittaa.

Vähän on naivi kuva, liian valmis.
    Käsi on näköjään puhutteleva juttu sulle.
    Jatka vaan tutkielmaa sitä on hyvä seurata.
    ..Ja oot sä Jari muuten maaninen kaveri ,D

2. Vs: Lapsimorsian pakkoavioliitto

Ihan pokkana:D

3. Vs: Lapsimorsian pakkoavioliitto

Pako todeta selektiivisyydestä, jotta jos minä sanoisin jotain huluksi, niin saataisi olla että ipeeni ei enään kävisi?
    No ei mitään uutta länsirintamalta:D

4. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Vs: Lapsimorsian pakkoavioliitto

Teknisesti tarkasteltuna sun ip-osoite voisi kelvata, mutta saattaisi uudelleenohjautua takaisin laukun etusivulle ;D

Mut joo, oot siinä mielessä oikeassa, että ei toi pikkuteemun kommentti mikään järin fiksu ollut. Eli jos nyt pidettäis vaan ne henkilökohtaisuuksiin menevät vittuilut poissa täältä laukusta, tämä koskee tietty myös Jaria.

5. zenig

zenig Member

997
    0
    16

musta toi maaninen kaveri menis kohteliaisuudesta.

mä alan jo tykkäämään näistä Jarin käsikuvista, alkaa olee jo niin pitkälle venytetty juttu, että vaikuttaa ns. maaniselta, mikä tekeekin niistä niin hauskoja :D

teknisesti mä en kauheesti näille lämpee, joko jälkikäsittelyä on liikaa, tai sit on jätetty puolitiehen, keskeneräiseksi, niinku "muokkaamaton" säilykekäsi.

6. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    117
    63

Pakko todeta kanssa, että en usko pikkuteemun tarkoittaneen pahalla tuota maanisuutta, ainakaan minä en jostain syystä lukenyut sitä niin. Minä lukisin sen niin, että mies on uskomaton keksimään tällaisia aiheita joissa käsi on tavalla tai toisella mukana, ja yleensä aika tummasävyisiä kuvia.

Vaikka mistä minä mitään tiedän, jatka Jari samalla tiellä, mielenkiinnolla odotan seuraavaa. Näissä on jotain samanlaista kuin mvuoren luurangoissa, toivottavasti tämä vertaus sopii molemmille taiteilijoille :)

7. Vs: Lapsimorsian pakkoavioliitto

En tykkää rinnastuksita, mutta en niihin kuolekaan:D
    Näitä tulee paljon on sopiva fiilis niiden tekemiseen, jää vain oikeat työt tekemättä:D
    Tämäkuva on sukupolvien......

Edit
    Mitä tulee naiviuteen, niin luodessa on turha tehdä fittereitä, ainoa rajoitus olkoon se että ei pyri loukkaamaan ketään?

8. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Morotus tapa on erinlainen kuten Mr Beankin jenkkilässä totesi.

9. _Petteri_

_Petteri_ Member

345
    0
    16

Korrektiuden käsite ei kuulu taiteeseen. Mielestäni taiteilijan ei tule pyrkiä loukkaamaan, mutta ei myöskään tule pyrkiä olemaan loukkaamatta mitään tahoa. Katson, että luodessaan taidetta taiteilijan ei tule edes pohtia tätä asiaa. Olkoon taiteilija ja taide itse tällaisista rajoituksista vapaa.

10. Vs: Lapsimorsian pakkoavioliitto

Jokainen saa tietysti asettaa itseleen selaisia reunaehtoja kuin haluaa, itse valokuvakerronta on ihan helvetin vaikeaa ainakin minulle ja jos jotain sanottavaa keksii/löytää niin sitä on suhteelisen turha mielstäni käyttää loukkaamiseen, tämän käsi projettin tiimoilta on tullut useitakin mahdollisesti loukaavia juttuja mieleen kun on riitävästi pyöritelly.

Mutta asiasta kolmanteen nyt on pää taas ihan tyhjä ideoista, kuten oli eilenkin ja on muuten järjettömän kiksejä antavaa kun keksii taas jatkoa. Pari juttua on mielessä kyllä, mutta toteutus ja vielä tyylillisesti samalla tavalla,
    Lisäksi pitää tehdä joistakin aikaisemmisra sarjaan sopivat versioit.
    Sitten vielä kun sarja on valmis, niin täytyy miettiä mitä sillä tekee:D

11. _Petteri_

_Petteri_ Member

345
    0
    16

>>>>Jokainen saa tietysti asettaa itseleen selaisia reunaehtoja kuin haluaa

Ei ole muuta väitettykään. On vain esitetty, itse itseäni vapaasti tulkiten, että taidetta - sen arvoa tai laatua, vaikuttavuutta jne - ei mitata korrektiudella.

>>>>jos jotain sanottavaa keksii/löytää niin sitä on suhteelisen turha mielstäni käyttää loukkaamiseen

Taisinkin mainita postissani että ei tule pyrkiä loukkaamaan.

>>>>tämän käsi projettin tiimoilta on tullut useitakin mahdollisesti loukaavia juttuja mieleen kun on riitävästi pyöritelly

Anna mennä vaan äläkä mamoile. Taisinkin mainita postissani että ei tule pyrkiä loukkaamattomuuteen.

Jos aihe tai toteutustapa on 'mahdollisesti loukkaava' niin en vielä tällä perusteella huolestuisi; tosin tässä kohdassa meillä ihmisillä tapaa olla ikäänkuin erilaiset mittarit sillä kasvuympäristömme ja kokemuksemme maailmasta on kalibroinut meidät eri tavoin. Lohtuna olkoon se, että kulloinenkin y[l][ht]eisö pyrkii kyllä vetämään soveliaisuuden rajoja sitten, jos ja kun katsoo niitä ylitetyn. Mutta taidehan on juuri se kulttuurin alue, jossa ihmiset nyt vaan saavat sietää sellaistakin, mitä muilla kulttuurin alueilla saatettaisiin paheksua. Tarvinneeko kissavideota mainitakaan, joka on muuten Kiasman kokoelmissa?

Tuleepa tässä elävästi mieleen mainio kuvataiteilija Harro Koskinen, joka silloin -69 teki kaikenlaista. Harrolle kiitos! Rajoja venytettiin flyygelin päälläkin, vaikka ei tainnut tämän foorumin nuorempi polvi olla silloin olemassakaan.

12. Vs: Lapsimorsian pakkoavioliitto

Helvetin komeeta pohdintaa ja dikkaan, mutta beesaukseta tulee kliseitä ja mun pointi on tehdä uutta, jos joku neuvoo miten muutaisin ja kokisin että noin se olis parempi, jätän kuitenkin tekemättä sillä mun duunit pitää lähteä musta.

13. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Kuulin äskettäin Harron radiohaastattelun, jossa hän totesi ettei flyygelin päällä oikeasti mitään tapahtunut kun aktin kumpaakin osapuolta jännitti niin pirusti...

14. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Tähän väliin on jonkun (olkoon se siis tällä kertaa minä) pakko kehua tyylin huojumatonta tasalaatuisuutta, mikä on perinteisesti selvä merkki tekemisen hallinnasta ja osaamisesta. Mutta tietenkin tietyn määrän jälkeen tarvitaan variaatiota joko visuaaliseen tyyliin tai kuvien muuhun konseptiin, ettei tule kyllästymistä. Perusaiheesta riittää tietysti asiaa miljooniin kuviin.

15. _Petteri_

_Petteri_ Member

345
    0
    16

Ei tapahtunutkaan, se on totta. Mutta varmaan ainakin näytti kuin olisi tapahtunut ja sillä on usein ihan sama vaikutus. Taisi tulla otsikoita aika täysillä. Se ei muuten ollu Harro joka flyygelin päällä temppuili vaan joku muu, mutta en muista nimeä. Harro teki niitä sikajuttuja. Aikalaisia kumminkin.

16. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

taisikin olla Mattijuhani Koponen?

17. _Petteri_

_Petteri_ Member

345
    0
    16

No niin taisi!

18. Vs: Lapsimorsian pakkoavioliitto

Oikeestaan on tarkoitus tehdä tasainen sarja noin 20kpl jonka valitsen näistä, se että aloin laitamaan näitä sitä mukaan esiin on sairaan hyuvä motivaatio keino ja oletin itsekkin että tulee vähemmän.
    Joten ulkonäöllisiä uusia variaatioita ei ole tulossa ja olen tehnyt uudestaan sarjaan sopivaksi pari jo tehtyä.