Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tessar!

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana angulex, 24 Maaliskuu 2011.

  1. Jojje

    Jojje Member

    764
    23
    18
    Vs: Tessar!

    Kiitos.
    Tänäänkin on Tessarilla kuvattu. (75mm/3,5).
     
  2. Vs: Tessar!

    Kiitos kiittämästä. Meilläkin on kuvattu tänään Tessarilla. (50/3,5) Niitä kauniita asioita elämässä jotka kantavat.

    T. K.
     
  3. Henna

    Henna

    510
    0
    0
    Vs: Tessar!

    Minulle nämä Zeissit on jotain aivan uutta. Ja olenkin löytänyt itseni haaveilemasta kysesistä kakkuloista. Minulla on Canonin kroppi mutta varmaan soveltuu siihenkin. Kovasti olen sopivaa etsinyt ja haaveillut. Taitaa olla sellaisia kakkuloita joissa arvo ja laatu säilyy, ja tulos on jotain aivan mieletöntä(kuvan laatu).

    Kertokaas lisää! Henkilöitä ja maisemia olisi tarkoitus kuvailla.. Hinnat vain aika suolaisia. Yhtä Jenaa kyttäsin, meni ohi suun.. Hinta olisi ollut aika kiva kylläkin.
     
  4. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Tessar!

    Angulexin linkissä on mielenkiintoista juttua Tessarista.

    Hennalle: Tessareita (ja sen kopioita) on valmistettu eri variaatioina yli sata vuotta. Tessarit ovat hintaansa nähden (?) hyviä mutta "tulos on jotain aivan mieletöntä(kuvan laatu)" on liioittelua.

    Lainaus (lähdettä en muista):

    "Carl Zeissilla Jenassa työskennellyt Paul Rudolph suunnitteli Tessarin vuonna 1902. Neljä linssielementtiä kolmessä ryhmässä. Kevyt, pieni, hyvät piirto-ominaisuudet sekä valmistuksen edullisuus ovat tehneet Tessarista yhden eniten kopioiduista objektiivikonstruktioista, sen jälkeen kun patenttisuoja loppui."