Mihin porukkaan halut samaistua ja minkä jengin liivejä kannat? Näille valokuvaus foorumeille on pesiytynyt yhteisöjä jotka kansa koulun pahojen poikien tapaan etsii rillipäisiä ja läskeja kiusattavaksi yhteenkuuluvaisuutensa pönkitämiseen. Toi sano pahasti yhden meijän jengin kuvista tai oli eri mieltä pimiön tarpeelisuudesta valokuvauksessa, tai hän ei arvosta samoja asioita valokuvauksessa kuin minä tai siis me! Joten meidän jengillä on oikeus ja velvollisuus vittuilla sen kuviin ja vesittää sen aloittamia keskusteluja, ei asia pohjalla vaan kun riittävän moni meistä huutaa sen ketjussa että oot väärässä niin mehän ollaan oikeassa. Meillä on tällänen valokuvaus foorumi jengi ja me päätetään mistä täällä puhutaan ja kenen kuvia julkaistaan. Haluatko sinä olla tuossa jengissä?
Minusta on vaan hyvä, että osa meistä käy edes joskus ulkona ja vieläpä kuvaamassaa. Valokuvaus on mulle melkolailla koko elämä tällä hetkellä - miksi en antaisi siitä muillekin/miksi tekisin sitä yksin, kun moni muukin pitää kuvaamisesta ja valokuvista ?! Minua kiusattiin koulussa 9 vuotta, en tiedä sitten johtuiko rilleistä, alipainosta, epilepsiasta, astmasta, siitä että isä oli opettajana samasta koulusta, vai siitä, että olen aika tyhmä ja erimieltä asioista kun joku muu. Oli niin tai näin - luulisi, että tietty ihmisryhmä on alttiimpi kiusaamiselle kuin joku muu ja se ihmisryhmä koostuu nimenomaan erilaisista ihmisistä, kuten minä, tai esimerkiksi sinä Jari Siren. En kuitenkaan usko, että sinua kiusataan sen vuoksi, että et (??) kuulu mihinkään kameramafiaan, tai että minua ei kiusata (??) sen vuoksi, että käyn lähes päivittäin poikain kanssa polttamassa filmiä pitkin tampereen katuja. Sen sijaan uskon, että sinulle vittuillaan sen vuoksi, että a) Joko vittuilet ensin ja olet tosissasi, tai b) Vastaat vittuiluun vittuilulla olemalla tosissasi, tai c) Haluat herättää huomiota ja käytät siihen keinoja, jotka ärsyttävät ihmisiä ja ajavat heidät vittuilemaan sinulle. Minä myös olen erittäin huomionkipeä ihmis-yksilö, olen aina ollut ja tulen aina olemaan. Se johtuu luonteesta, enkä koe sitä viaksi, vaikka tuon 9 vuoden koulu-uran jälkeen olin jo melkein hyväksynyt sen, että minussa on jotain vikaa-kaa-kaa... Pidän siitä, että ihmiset kommentoivat tekemisiäni, kuten valokuvia tai musiikkia, koska minä osaa tehdä mitään muuta ja elän kuitenkin vuorovaikutuksesta, sosiaalisista tilanteista ja yhdessäolosta. Sen vuoksi koen myös, että olisi hyvin harmillista jättää näin äänekäs foorumi ainoastaan näppäimistöjen ja internetin varaan - tosiasiassa tämä kuitenkin rajoittuu kirjaimiin välillä a-ö, tönkköön vuoropuheluun turvallisesti kalsarit jalassa ja max. 800 pikseliä leveiden valokuvien esittelyyn ja niistä keskustelemiseen. Internet on minulle mahdollisuus ja nimenomaan mahdollisuus luoda ja löytää uusia kontakteja, saman henkisiä ihmisiä ja tietoa. Tiedolla ei tee mitään jos sitä ei osaa käyttää, eikä myöskään ihmissuhteilla, jos niitä ei ole. Kaverisuhde ei ole se, että keskustelee toisen nimimerkin kanssa samalla web-serverillä. Ei hyvä eikä huono. Sinustakin, Jari, voisin muodostaa oikean käsityksen vasta jos tapaisin sinut naamatusten joskus. Kun tulit foorumille joulun jälkeen, minä olin varmaan ensimmäisiä joilla paloi hermo sinuun - mistä se sitten johtuukaan. Siitä syystä olen pyrkinyt olemaan kommentoimatta kuviasi, keskustelujasi tai mielipiteitäsi - huomasin silloin myös, että olemme samaa mieltä hyvin harvoista asioista. Foorumilla pyörii kuitenkin muitakin nimimerkkejä kuin sinä, ja myös nuo muut nimimerkit ovat ihmisten tekemiä, eli nimimerkin takana on aina joku persoona. Kun noita persoonia - ihmisiä asuu kanssani samalla paikkakunnalla, olen päässyt osaksi valokuvausyhteisöä, jota myös Jengiksi kutsutaan. Itse kuitenkin pyrin olemaan kiusaamatta tai alistamatta muita, olivatpa he sitten läskejä eli obeeseja, rumia, kauniita, pitkiä tai pätkiä ja edelleen omasta puolestani toivotan kaikki halukkaat tervetulleeksi tampereen kameramafian miitteihin. Nyt irtaudun valokuvauksesta hetkeksi ja lähden toijalaan soittamaan rokkia. Vimma oli ainakin vielä eilen lähdössä fanittamaan tuota toista lempijengiäni, miamoorea. Lippujen hinnoista ei ole tietoa, eikä oikeastaan mistään muustakaan, mutta kaikki vaan mukaan - paikalla pitäisi vallita Terve yhteenkuulumisen tunne!
Jari: Tee palvelus ja kokoa lista kiusaajista(si) ja oma näkemykesi heistä? Siis se miten he kiusaavat sinua/ ihmisiä tms? Olen alusta asti seurannut foorumia ja käsitykseni mukaan tämä paikka on ollut (melkein) aina suhteellisen rauhallinen paikka. Jos sinulla on käsitys, että täällä kiusataan, kannattaisi mun mielestä miettiä asiaa muutamaan kertaan uudestaan?
No on se ainakin turvallista? Itse ainakin tykkään katsella julkaista ja keskustella valokuvista ja valokuvauksesta. Ok no en ole enään jengi ikäinen, pystyn itse luomaan mielipiteeni ja myös tukeutumaan niihin. En tunne tarvetta kuulua mihinkään ryhmään, en halua kyseenalaistaa kenenkään julkaisu kynnystä, minulla ei ole tarvetta haukkua kenenkään kuvia, ei ne omat kuvat siitä parane vaikka jolain olisi tai toivoisin niin olevan huonompia. Ystävyys suhteet luon virtuaalimaailman ulkopuolella, en kuvittele tätä miksikään muuksi mitä se on.
- clips - Mode huom: Eipäs aleta haastamaan riitaa tässä topicissa... ...eli jussipupu poisti kommentin...
äsh.. myöhästyn kohta Kommentoin vielä lyhyesti tuota kommenttia aakkosin: Ensinnäkin, ihminen on aina jengi-ikäinen, eikä ole terve jos ei tunne tarvetta kuulua mihinkään ryhmään, koska ihminen on laumaeläin ja jokainen tarvitsee verkoston, edes jonkun. Siksi toisekseen, en enää nykyään vedä hirveän tarkkaa rajaa ns. virtuaalimaailman ja reaalimaailman välille, koska kuten sanottua ja huomattua, ihmiset ne täälläkin nappuloita painelee kertoakseen muille ajatuksistaan ja mielipiteistään, olivatpa ne sitten kenen muodostamia tahansa. Itse tutustuin mm. Tomteen valokuva.netin kautta kun päätettiin lähteä yhdessä kuvaamaan. Hän on nykyään yksi parhaista ystävistäni. Ja uskokaa tai älkää, esimerkiksi Helmerikin on livenä ihan samanlainen kuin netissäkin ;D Jos ei ole tarvetta esittää mitään muuta kuin mitä on, miksi tehdä sitä edes netissä, varsinkin jos pystyy itse luomaan mielipiteensä ja myös tukeutumaan niihin ??! Onhan noita juttuja joskus hyvä miettiä Mut nyt ----->
Matille minusta se on hyvä juttu että kuvailette yhdessä! Selainen vain ei ole mun juttu, Kirjallinen kanssakäynti on helvetin vaikeaa ja asiat usein ymmäretään väärin! Yleisesti en ole itsestäni taaskaan puhumassa vaikka koen että olen joskus massa hyökäyksiä kokenut, olen kyllä nähnyt saman kaltaisten hyökäyksien kohdistuvan muihinkin, vaikkakin onneksi harvoin. Jussipupu. Ei minulla ole mitään listoja vaikka olisi niin en selaisia kirjoitaisi, tarkoitukseni tällä on vain saada kukin hieman ajattelemaan! Jokainen voi itse arvioida kuuluuko itse tuohon ryhmään ja pohtia sen mielkkyyttä.
Toki olen kuulunut monenkinlaisiin ryhmiin, mutta nykyisin perheeni on mun ryhmä ja se riitää minulle.
Ällös minusta välitä. En tiedä mistään jengeistä mitään. Muodostan myös omat mielipiteeni, ehkä... vai pirustako sitä nykyään tietää. Julkaisen myös kuraa, ja nautin siitä. Ei kai siinä mitään väärää ole. Ja mitä nettiystävyyksiin tulee, niin on se pirun jees että sellaisia on. Ainakin minulla, kun ei kunnon kavereita ole, saanpahan ainakin jollekin purkaa tunteitani, ja se on hyvä se
No toi on ihan jees! Tarkoitan lähinnä yhteen kuuluvaisuuden tunneta olla vastaan jotakin Canonia, filmiä, tikiä, jokereita tai jari sireeniä
Hyvä Jaska. Mutta onhan se välillä ihan hertaista kun joku tuntee tarvetta avautua minua koskien Se kuitenkin on vaikeaa monille ymmärtää että näissä avauksessani en puhu itsestäni vaan ilmiöistä. Kaikista huvittavinta on se että nuo pahimmat minun herjaajat tekevät itsestään pellejä enemmistön silmissä ja lupaan ja vakuutan että enemmistö kyllä osaa lukea rivien välistä! Se että väittää ryhmässä että maailma on pannukakun muotoinen ei todellakaan muuta sitä tosiasiaa että maailma on pyöreä!
Pyöreä tai litteä tai kaikkea siltä väliltä, aivan sama, EI VAIKUTA MEIKÄLÄISEEN! sitäpaitsi Salo näyttää ihan litteältä....
No Salo on Salo. Eihän sille mitään voi. Mut Matti kyl suorastaan puhui. Rehellisen oloinen kaveri. ps. on ihqua kuulua joukkoon! ;-P