Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Terävää

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Juke.K, 10 Syyskuu 2021.

  1. rarehanu

    rarehanu Active Member

    510
    125
    43
    Jos oot noin herkkä, niin ei niitä yliteräviä kuvia ole pakko katsoa.
    Eikö äly riittänyt tulkitsemaan tekstiä, että terävyyttä voi säätää, vai onko sulle toisten kuvat näin iso ongelma ?
    Ja mitä vit..n pistekirjoitusta täällä harjoitellaan ?
     
    Viimeksi muokattu: 29 Syyskuu 2021
  2. Est

    Est Well-Known Member

    16 799
    1 712
    113
    Hän ei ole "eniten kirjoittanut".
    Eniten on "kommentoinut" "Mirrored" (ja myös hänellä on esim. monissa teknisissäkin asioissa ollut ihan kelpo kirjoittelua vuosien varrella - paljonkin).
    Ei niin että sillä olisi merkitystä (kuka kirjoittanut mitenkin paljon, siis).

    Itse olen ladannut (aiemmin) satoja kuvia.
    Motivaatio on sittemmin hiipunut.
    Asia, josta en syyttäisi mitään muuta kuin omien kiinnostumisieni ohjautumista muualle.


    En etsi netistä palautetta kuvilleni kun oikea kritiikki on väistynyt mm. facebook -maisen "tykkäys" -pinnallisuuden ja sillä pelailun tieltä (täysin oma mielipiteeni siitä minkälaiseksi on moni vanhempi harraste -sivusto nykyisin mennyt. EI koske mitään tiettyä foorumia). Siis: "Tykkää" minun kuvistani niin saat itsekin samaa takaisin. Joskus on ihan kiva laittaa nettiinkin kuvia - mutta harvemmin kuin "kulta-aikoina". Mainitunlainen ei -omasta mielestäni- juuri kehitä eikä auta harrastuksen laadullisessa nostattamisessa.

    Sellainen on nykyajan meininki ja varmastikin monen mielestä ihan ok.

    ______________________________________________________

    Kenenkään/minkään pilkallinen osoittelu tai morkkaaminen tuskin yhdenkään foorumin tasoa nostaa?
    Se on, lukuisat kerrat, nähty.
    Mukavaa illanjatkoa kaikille :)

    Ja kuten aiemmin eräs totesikin : "Antaa kaikkien kukkein kukkia"!

    Edit. Tuo - ylläoleva - ei tietenkään koske "terävyys" - teemaa mutta tuli hieman ikävä fiilis henkilöön menevästi kritiikistä.
    Mieluummin lukisin vaikkapa perusteltua kritiikkiä kuvista ja aihepiiriin liittyvää keskustelua. Ikäviä fiiliksiä voi - niitä kaipaavat - varmaan hakea monista muistakin lähteistä.
     
    Viimeksi muokattu: 29 Syyskuu 2021
    mlphotic tykkää tästä.
  3. Est

    Est Well-Known Member

    16 799
    1 712
    113
    .
     
    Viimeksi muokattu: 3 Lokakuu 2021
  4. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 625
    206
    63
    Oon herkkä. Ja olen siitä todella ylpeä. Herkät miehet on naisten suosiossa olen huomannut. Mulle on toisten kuvat suuri ongelma. Onko se ongelma sulle? Pisteen tai pilkun nussijoiksikin niitä voidaan sanoa.
     
  5. Est

    Est Well-Known Member

    16 799
    1 712
    113
    Ai tää olikin herkkyyskeskustelu?

    No mutta kerrankos sitä erehtyy...

    Kiitos kaikille tasokkaasta ("ansiokkaasta") keskustelusta ja oikein hyviä unia :)
     
  6. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Jaa onko SakkeM eniten esiintynyt foorumilla?

    Muuten täällä on myös useita uudella nimimerkillä aloittaneita, jolloin tälläisiä ihan objektiivisesti ja määrällisesti - myös länkytysmielessä subjektiivisesti - tarkasteltuna pitäisi ynnätä useita nimimerkkejä yhteen. Tiedät varmaan hyvin läheltä siitäkin esimerkin.


    Onkohan pistekirjoitus kohta taas suosiota kasvattava? o_O Sehän alkoi tässä aiheessa jo ekalla sivulla. Eikö sellainen ole nimenomaan "nonsaleeraus".
     

    Liitetyt tiedostot:

    Viimeksi muokattu: 29 Syyskuu 2021
    mlphotic tykkää tästä.
  7. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 335
    3 001
    113
    No ei tosiaankaan. Sinä johdat tilastoja reilulla muutaman tuhannen kommentin kaulalla.

    - Jatka hyvää työtä! :) :) :)
     
  8. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Kiitos. Vaan oliko tuo "hyvää" yhtään objektiivista..

    Muuten sanottiin että olisit foorumilla "eniten esiintynyt" jäsen. Postauksien määrä saattaa olla eri asia tai kirjoittamisen määrä. Tämä lie ollut herkistynyt mielipide ja taas tuli sokeus. Hiukan kuin jos varikselle hermostuisi kun haluaisi kuulla taivaanvuohta. Vaikka viisaiksi varikset tiedetään.
     
  9. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 335
    3 001
    113
    No, mielipiteitähän tunnetusti on kuin persereikiä. Toiset paskaisempia kuin toiset. Ehkä tuo mainitsemasi lausuma oli sieltä siistimättömämmästä päästä.
     
  10. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Yritin vain tulkita pistekirjoittajan tunnelmaa lausunnoissaan. No, aina ei onnistu ja antaa olla. Kiitos.

    edit: Tai ehkä onnistuinkin. Viittasitkin viittaamaani lausuntoon ehkä. Mutta antaa olla sillä pisteet kertovat ja kai niitäkin voi kunnioittaa. Ei kyllä hirveesti kun niitä tulee jatkuvuudella...

    @SakkeM

    nm. Hitaasti terävä
     
    Viimeksi muokattu: 30 Syyskuu 2021
  11. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 335
    3 001
    113
    Parempi myöhään kuin ei ollenkaan. Sinähän olet nyt Hämeen ytimessä, eikä siellä ole nopeutta koskaan niin kovin suuresti arvostettu. Hosuen tulee vain kusipäitä lapsia (vanha hämäläinen sanonta, siis).
     
  12. canonmk4

    canonmk4 Well-Known Member

    1 588
    554
    113
    kusipäisiä kakaroita
     
  13. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    mlphotic tykkää tästä.
  14. rarehanu

    rarehanu Active Member

    510
    125
    43
    Mulle ei ole ongelma sun ongelmat eikä muitten kuvat, riittää että omat kuvat tyydyttää tasoltaan.
    Saat myös nussia ihan mitä haluat EVVK.
     
  15. Est

    Est Well-Known Member

    16 799
    1 712
    113
    Otin kommentteja pois kun vaikutti ettei edes tarkoituksena keskustella kuvien "terävyydestä" vaan hölötellään ihan muuta typerää. Jos vaivautuu kirjoittamaan asiasta jää täysin noteeramatta. Haukkumista ja ala-arvoista kiukuttelua.

    Varsinaista valokuvauksen harrastamista - taas.
    Korkealla laadullisella tasolla.

    Opetukselliset arvot jne...
    Kiitos.