Tietääkö joku miksi Leica M-kasetteihin on vedetty naarmu? Mulla on näitä kasetteja seitsemän – eri-ikäisiä, ostettuja sieltä täältä, ja kaikissa on saksalaisella täsmällisyydellä samanlainen jälki. Kamera tai käyttö ei tällaista naarmua aiheuta, joten se on ilmeisesti vedetty jo tehtaalta. Onko kyse jostain laatumerkinnästä tms.? Naarmut eivät tietenkään ole haitaksi, kiinnostaa vaan miksi ne on olemassa (en löytänyt vastausta googlettamalla). Ei kovin Leicamainen ratkaisu kuitenkaan... ;-)
Vs: Leica M-kasettien outo naarmu laitanko yksärillä vai kerronko täällä, vastaus on naurettavan yksinkertainen... ja nimenomaan VARSIN leicamainen, siis tarkka ohjeistus kyseisestä kaarevuudesta, minkä alkupään M-leicat vaati jotta lataus onnistuisi ongelmitta...
Vs: Leica M-kasettien outo naarmu No niin, arvasinkin että sinulta se vastaus tulee, Jukka! Todellakin loistava ja hieno leicamainen ratkaisu jota minä yksinkertaisuudessani en tajunnut. Mulla on muovinen sabloona jonka mukaan leikkaan filmipään mutta nythän senkin voi heivata laatikkoon. Aina oppii uuttaa...
Vs: Leica M-kasettien outo naarmu Kaikella on tarkoituksensa, ei ois heti kyllä tullut moinen asia mieleen.