Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tenhunen

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Kona, 22 Joulukuu 2024.

1. Kona

Kona Well-Known Member

1 617
    1 630
    113
    Kävinpä tapaamassa myös toista merkittävää Tampereen valokuvaajaa, ystävääni Antero Tenhusta. Hänellä on syksyn ajan ollut Tampere -valokuvanäyttely raatihuoneen kivijalassa Tampere-Seurassa. Tenhunen on merkittävimpiä Tampereen kuvaajia. Hän on ottanut myös huomattavan määrän julkisuuden henkilöiden muotokuvia toimiessaan TV-2 valokuvaajana. https://www.aamulehti.fi/moro/art-2000009384156.html IMG_0023.jpeg

kerzan tykkää tästä.
  2. Kona

Kona Well-Known Member

1 617
    1 630
    113
    Vaikka foorumilla ei valokuvauksesta sen paremmin kuin valokuvaajista keskustellakaan, niin totean että Tenhunen oli 2000- luvun alkuvuosina yksi merkittävimpiä Nikon-kauppiaita: kysykää vaikka Virkelän Erkiltä.

Toi Aamulehden juttukin kannattaa lukea, jos asia kiinnostaa. Nostan siitä pari asiaa:

”Olen aina ollut kiinnostunut myös tekniikasta ja koko työurani ajan olen käyttänyt vain parhaimpia saatavilla olevia välineitä”.
    Ja
    Ennen koronavuosien urakkaansa kuvaajan piti hankkia huippulaadukas skanneri. Uuden hinta oli vähän liikaa, sillä hintalappu oli 25 000 euroa.
    ”Onneksi löytyi käytetty, joka maksoi vain 6 000 euroa. Sen avulla sain vanhoista mustavalkokuvistakin kaikki sävyt talteen.”

Ammattilaisilla on ammattimiehen työvälineet. Tenhusella se tarkoitti Sinarin palkkikameraa ja Schneiderin opitiikoita, Hasselbladin keskformaattia niin filmille kuin digille kuvattaessa ja Nikonin ammattikalustoa sekä filmille että digille kuvattaessa. Skannerina Hasselblad Imagon skannereita.

kerzan tykkää tästä.
  3. Est

Est Well-Known Member

17 843
    1 998
    113
    Melkein kaikki muu kiinnostaa, harrastusfoorumeilla, nykyään enemmän kuin itse harrastukset?
    Mutta kiitän infosta.
    Itse tiesin, kyseistä, jo jotain ja lisää luin netistä, postauksesi jälkeen.
    Ihan mielenkiintoista.

4. RB

RB Well-Known Member

9 405
    1 266
    113
    Tenhuseen en oo tutustunut, mutta onko Matti Selänne vielä elossa?

5. Jari_S

Jari_S Well-Known Member

3 593
    738
    113
    Jos tarkoitat sitä, joka piti Salamaselänne Ky nimistä valokuvaustarvikeliikettä, niin on kuulemma kuollut vuonna 2018.

6. RB

RB Well-Known Member

9 405
    1 266
    113
    joo sitä tarkoitin.
    90-luvulla käytiin muutaman kerran ostoksilla.

7. Kona

Kona Well-Known Member

1 617
    1 630
    113
    Matti Selänne oli monitoiminen valokuvaaja ja yrittäjä Tampereella. Hän kuoli tosiaan 2018 kuten Jari_S edellä totesi.

8. RB

RB Well-Known Member

9 405
    1 266
    113
    Tuntui olevan aikamoinen persoona, ja kaikenmoista mielenkiintoista tavaraa myynnissä.