Vs: Hei kuu-ukko Erikoinen kuu. Onko tuo isokin kroppi ruudun reunasta, vai mistä tuollainen sirppi syntyy? (optiikan comaa?)
Vs: Hei kuu-ukko Juuri tähän aikaan kuukaudesta ei kuusta näy kuin sirppi. Kuvassa kuu on sen verran ylivalottunut, että pimeäkin osa näyttää kirkkaalta. Ihan kiva kuva.
Vs: Hei kuu-ukko Siis tää on ihan täysi ruutu eikä mikään croppi. Kuva on täysin aito. Mulla meni varmaan 18 ruutua ennen kun sain kuvattua sen mitä näin. Piti käyttää vanhaa jukan kikkaa. EDIT: Tässä toinenkin kuva samasta aiheesta. Sain muuten hiukan revontuliakin kaupan päälle.
Vs: Hei kuu-ukko Hyvin olet saanut maatamon esille. Yhdellä kuvalla taitaa olla aika mahdotonta saada sekä maatamo näkymään kunnolla, että itse kuun valaistu osa valottumaan oikein. Mielestäni olet onnistunut tekemään hyvän kompromissin asian suhteen. Sirpin puhkipalaminen ei ole liian häritsevä, ja toisaalta kuun meret ja vuoret erottuvat maan valaisemassa osassa. Plussaa myös tähtien piirtyminen kuvaan mukaan. Saako udella, että miten toteutit tämän kuvan?
Vs: Hei kuu-ukko No "JukanKikka" oli alivalottaminen kahden aukon verran (samaa kikkaa olen käyttänyt ennen muinoin heikossa valossa kun en ole silloin omistanut valovoimaista linssiä). Sitten raw konvertterissa säädin valaistuksen kohdalle. Canonin convertterissa on vielä higlight säätö joka antoi kuun näkyvyydelle paljon. Mihinkään muuhun se ei kuvassa juurikaan vaikuttanut. Enkä juuri muuta säätänyt. EDIT: Ai niin, ton vikan kuvan speksit on ISO 3200, 3.25s 2.8F valkotasapaino hehkulamppu..eipä kait muita muuttujia ole?