Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Telezoomit

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana canon AT1, 25 Maaliskuu 2016.

Apu olisi tarpeen kun olisi kolmesta valittava. Eli Canon EF 70 200 f 4.0 L USM.
    Sigma APO 70 200 f 2.8 EX DG OS HSM.  Tai Canon EF 70 300 f 4.0 - 5.6 is usm.
    L- sarjan canonissa on paras piirtokyky koko alalla, mutta puuttuu vakain ja suurin aukko vaan f4.0, tarkennus taas on nopea. Sigma on taas valovoimainen vakaimen kanssa mutta häviää tarkennusnopeudessa. Halvempi canon on tietysti tuota L - sarjalaista heikompi
    mutta alue 300mm asti. Hintana olen pitänyt 1000€ pudjettia.
    Runkona on Canonin aps-c kennoinen, jonka joskus vaihdan täyden koon kennoon joten objektiivien on sovittava molempiin. L-sarjalainen kyllä kiinnostaisi mutta onkohan nuo "puutteet" liikaa? Rahallahan ne saa mukaan mutta hintakin kaksinkertaistuu.

1. p.greus

p.greus Member

440
    9
    18
  2. Vs: Telezoomit

Kiitos!
    Tuota en tullut ajatelleeksi sehän on myös aivan loistava vaihtoehto !

3. p.greus

p.greus Member

440
    9
    18
    Vs: Telezoomit

Eipä mitään. Sen takia tuota ehdotinkin kun käytännössä pelkästään positiivisia arvioita ja käyttäjäkokemuksia olen tuosta lukenut. +että tuossa on L-sarjan laatu, tehokas vakaaja sekä 300mm telepää.

4. markku55

markku55 Active Member

F5,6 telepäässä ei ole mikään ihmeellinen vaatimus maks 300mm zoomilta, yksi parhaista valovoimaisemmista zoomeista lienee Tokinan AT-X SD 100-300/F4. Minulla oli yksi versio hetken, ja sen kuvanlaatu aukolla F4 oli yhtä hyvä kuin kehutun Minoltan Beercanin 70-300mm F5,6 lasin täydellä aukolla. Af versiota on haukuttu epävarmaksi, mutta MF versio lienee "ikuinen".

5. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Jos raha ei ole este, niin ottaisin itse tuommoisen.

Sigman f/2.8 zoomi on utuinen ja pehmeä täydellä aukolla. Jos 70-200mm linjalla liikutaan, niin jonkunmoinen Canon (vaihtoja piisaa) kannattaa valita.