Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

telelisäke linssin eteen

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana c, 3 Helmikuu 2013.

  1. c

    c Well-Known Member

    5 360
    103
    63
    tietääkö joku jotain mahdollisimman laadukasta tollasta? mitä pienempi sitä parempi...
     
  2. JMies

    JMies

    550
    1
    0
    Vs: telekonvertteri linssin eteen

    Linssin eteen? Ei niitä suodatinkierteisiin kiinnitettäviä linssejä telekonverttereiksi kutsuta, olisiko sitten telelisäke suomeksi? Englanniksi on tele conversion lens. Kannattaa varmaan mainita mihin obiskaan meinaa kiinnitellä.
     
  3. c

    c Well-Known Member

    5 360
    103
    63
    Vs: telekonvertteri linssin eteen

    joo, "tele conversion lens" sitten..  ja suomeksi telelisäke, onko näistä jotain ehdotuksia? optiikka minkä eteen se tulis, on 114mm tripletti. Kiinnityskierre sais olla vähintään 45mm... tai no, varmaan joku 40mm menis viel.
     
  4. Vs: telekonvertteri linssin eteen

    Riippuu minkämerkkinen kamera ja onko hinnalla väliä, mahdollisimman hyvät maksavat ihan mukavasti.
     
  5. JMies

    JMies

    550
    1
    0
    Vs: telekonvertteri linssin eteen

    On ehdotuksia, ehdotan ensimmäiseksi sitä, että kerrot mihin objektiiviin se on tulossa. Kiva jos listaan tähän puolentusinaa ja vastaat vaan "joo, ei mene mun linssin suodatinkierteeseen".
     
  6. c

    c Well-Known Member

    5 360
    103
    63
    Vs: telekonvertteri linssin eteen

    Mä osaan kyl sovittaa noita ihan hyvin, mua kiinnostaa vaan se mikä ois edes kohtuu laadukas.. lisäsin tohon ton suodinkierrevaatimuksen...kerroin sais olla 2.
     
  7. JMies

    JMies

    550
    1
    0
    Vs: telelisäke linssin eteen

    Jaa siis ison formaatin obiskaan? Eipä kyllä ole noista hajua, yleensä ovat pokkareihin tehtyjä ja niissäkin vinjetoivat helposti. Eikö ole simppelimpi ostaa vaan pitemmän polttovälin obiska, varmaan tulee parempaa kuvaakin.
     
  8. c

    c Well-Known Member

    5 360
    103
    63
    Vs: telelisäke linssin eteen

    en mä kysyis tälläsestä ellen sellasta tarvitsis... mutta kiitti tosta oikeesta termistä, kait mä tälläsen bongaan itekkin. vinjetointi mun käsityksen mukaan riippuis valon kulmasta, ja koska tässä tapauksessa tää 114mm on normaali niin kaikki adapterit jotka toimii millä tahansa normaalilla... filmikoosta riippuen, pitäis skulata ok

    et ehkä ois helpompi kysyä 50mm perus kinari optiikalle tasokasta 2x telelisäkettä jonka suodinkierre ois > 40mm... tää ite kysyminen tuntuu olevan pirun vaikeaa foorumeilla, kun pitää olla niin pirun oikeanlainen kysymys :)