Jos näin on niin Suomi on paska maa. Niin kaistapäätouhua nämä kovalevyjen ja dvd:n ylimääräiset maksut, että huhhuh! Miksi jotkut saava rahastaa? Miten tämä on mahdollista? Onneksi voi nonchaleerata suomalaiset kauppiaat ja kärrätä rahat ulkomaille.
Juu, ja MAC käyttäjiä käskettiin ostamaan CD-soitin, kiitos saman tuutin, mistä tuo edellinenkin lainaus tuli.
Eihän meitä Suomalaisia ole vielä tarpeeksi rahastettu, odotetaan vielä, että aletaan keräämmään hengitysveroa jokaiselta hengissä olevalta Suomen kansalaiselta ! Silloin olemme kaikki verotettuja tasapuolisesti ainakin yhdestä asiasta! Kauan eläköön suomen lainlaatijoiden ja muiden oikeamielisten vilpitön rahanhimo, me kurjat jupisijat maksamme kiltisti mitä ylhäältä käsketäääään ??
Ei sitten sinnepäinkään! Kyllähän se niin on, että keskiverto duunari puuskuttaessaan kuluttaa kallisarvoista happea huomattavasti jaloa herraa enemmän. Näin o.
Ise otin kantaa www.effi.org ja ostin kivan paidan: Etusivu | Effin kannatustuotekauppa Sen siitä saitte kun äänestitte keskustaa tai jätitte äänestämättä vastaan... Nyt asiantuntemattomat poliittiset pyrkyrit sitten holhoaa kuluttajan etua - eläköön suomi euroopan Ameriikka. Hyi hlv, että hävettää Toivottavasti nämä suomalaiset taiteilijat edes äänestää noita raukkoja - minä en !
Äänestin keskustaa vastaan, mutta ei sillä tuntunut olevan suurtakaan merkitystä. Olen tullut siihen tulokseen, että vaikka ketä äänestät, niin sinne eduskuntaan menee vain ex. missit, ex. urheilijat ja ex. julkkikset. Tai sitten siellä pysyy ne vanhat naavaparrat. Mutta tämä nyt menee jo taas politiikan puolelle ja se ei ole hyvä
Minä äänestin edustajaa jolla on selvä kielteinen kanta uuteen tekijänoikeuslakiin. Ja hän jopa pääsi eduskuntaan mutta ei näimmä riviedustaja voi mitään siinä tilanteessa kun karpelat juhlii.
Eilen ostin kopiosuojatun (copy controlled) levyn. Kannessa oli maininta, ettei toimi välttämättä kaikissa soittimissa. Tietenkään se ei toiminut mun dvd-soittimella. Noh, se piti kopioida toiselle levylle, jotta voisin kuunnella sitä. Eli ostan cd-levyn, poltan rompulle, josta olen myös maksanut jotain v**un tekijänoikeusmaksuja, ja alkuperäisen levyn voin viskata roskikseen. V**tu kyllä on niin v**un väärin olla v**un rehellinen ihminen. En v**tu varmasti osta enää yhtään v**un kopiosuojattua levyä.
Demokratian vika on siinä, että tyhmän ja viisaan ääni painaa yhtä paljon. Sen takia siellä istuu kansanedustajina ja ministereinä teeveestä tuttuja pösilöitä. Ikävä juttu tämäkin.
Koskas CD-R -levyjen hinta tippuu...? Eikös niissä ole teostomaksu ollut tähän asti mukana. En minä ainakaan aio maksaa sitä tuplana, varsinkaan jos poltan sille omaa teostovapaata musiikkia tai kuvatiedostoja.
Itse olen tilannut jo pitkään verkkokaupan kautta aihiot ilman hyvitysmaksua. Verkkokauppa.com - todennäköisesti aina halvempi --> suoratoimitukset
Samoin olen tehnyt. Esim. Verbatim Datalife 48X/52X 80min/700Mt Extra Protection CD-R jää alle 27 sentin kipale postikuluineen.
Tuolta olen viime aikoina tilannut Taiyo Yudenit ja kotelot: Electronic Stores| Blank Media| Computer Store| Hardware Online- SVP
No nyt selvisi, mistä mä tilaan sitten sen uuden telkkarin... kun tuo vanha alkaa hajoamaan. Mietin jo videotykkiä vaihtoehdoksi, mutta kaippa tuolla 42" Plasmalla pärjäis ? Noo... on se silti 1 739,27 €, joten ei halpa... kaippa se tykki vielä ois nro 1. Vois saman kapistuksen ottaa sitten reissuun kuva-esityksiä varten.
Sitäpaitsi jalo herra todennäköisesti omistaa sen ilman, mitä rahvas työtä pakertaessaan sisäänsä imee. Uloshengityksestä perittäköön rahvaalta myös haittavero, sehän sisältää sisäänhengitysilmaa pilaavia ainesosia.