Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tekijänoikeuden kunnioittaminen kateissa

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana rapsraps2, 19 Elokuu 2009.

Vs: Tekijänoikeuden kunnioittaminen kateissa

Mun mielestä voi nimetä ihan suoraan ja julkisesti, on niin stanan helppo huudella yleisluontoisesti ja kaikki alkavat niitä sitten "metsästämään".
    Ne jotka tätä "julkaisua" vastustavat tietänevät tehneensä väärin...

Tuskin kenelläkään riittää todellista motivaatiota ja aikaa hakea/etsiä jokaisen käyttäjän avatar kuvaa ja tutkia sen käyttöoikeuksia.
    Mutta jos nyt ihan päivän selvä juttu on niin siitä vaan, että muutkin ko. "väärin"käytösen näkevät/löytävät.

Muistelisin että jossain vaiheessa tätä samaa keskustelua käytiin, silloin kyseessä oli kuukuva ja kyse siitä kuka kuvan on ottanut/kenellä on oikeudet (voi olla että muistan väärin)

Lainaus Ohjeita foorumin käyttäjille
    "Myös avatar-kuvaan on oltava 100% oikeudet eli käytä kuvaa, jonka olet itse ottanut tai jonka käyttöön sinulla on lupa."

<SIZE size="20"](loppu osa on tarkoituksella jätetty pois, sillä en kunnioita mitään, paitsi peilikuvaani)</SIZE>

Lopiuksi:
    Voi V mitä selkokieltä taas multa tulee... koittakaa saada tulkittua oikein  ;D

1. Vs: Tekijänoikeuden kunnioittaminen kateissa

On näköjään aika kiire kuroa kukausien mykkäkoulu umpeen...

2. Vs: Tekijänoikeuden kunnioittaminen kateissa

Pelkkää hymyä...

Lähetin ko. asiasta ensin viestin ko. käyttäjälle. EN ryhdy nimeämään tahoa/tahoja.

Toisaalta kun pitää silmät auki niin esim. avatarta-kuva suorastaan hyppii silmille ;D

Ja kiitos... Kirjoitit täyttä asiaa... Tavoitteeni tältä osin on saavutettu...

RR

3. Vs: Tekijänoikeuden kunnioittaminen kateissa

Pelkkää hymyä...

Totta. Asia ei ole yksiselittteinen.

Asiaan liittyy jopa ristiriitaisuuksia ja etenkin tulkintaongelmia. Väärinkäsitykset ovat siis mahdollisia - väärinkäsitykset kun syntyvät sanoista.

RR

4. Vs: Tekijänoikeuden kunnioittaminen kateissa

Mainitsemasi jako on 'yksiselitteinen'.

RR

5. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Voihan helvetti.

6. Vs: Tekijänoikeuden kunnioittaminen kateissa

Pelkkää naurua ;-D

7. hymio

hymio Member

323
    0
    16

Keskustelun innoittamana tein itselleni avatarin. Ihanaa. :)

8. Vs: Tekijänoikeuden kunnioittaminen kateissa

Omasta puolestani voin todeta että kuvani on minusta, joten en ole sitä itse ottanut.

9. Vs: Tekijänoikeuden kunnioittaminen kateissa

ja esittää henkilöä joka ei halua olla valokuvaaja, haluaa vain puhua valokuvista

10. Vs: Tekijänoikeuden kunnioittaminen kateissa

Mielipiteen esitti huono oman myynnin myynninedistäjä, joka haluaa olla isoimmin äänessä, ja ajaa välillä taksia.

11. Vs: Tekijänoikeuden kunnioittaminen kateissa

Niinhän sitä moni luulee...

12. Vs: Tekijänoikeuden kunnioittaminen kateissa

Ehkä lisäksi tosiaan valehtelee, jatkuvien nimenvaihdoksien lisäksi ;-)

13. Vs: Tekijänoikeuden kunnioittaminen kateissa

14. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Johan te jaksatte vääntää.

--------------

Mun kuvani on omakuva (=ihan ikiomin kätösin otettu, huomatkaa karvaisen peilin reunat). Ihan vaan, ettei valokuvaajille tulisi paha mieli.

15. Vs: Tekijänoikeuden kunnioittaminen kateissa

Juu, arvaahan sen.
    Itse en viitsi väittää kuvaa omakuvaksi, tai itse otetuksi, mutta onhan noita muiden kuvien omijoita nähty.

16. Vs: Tekijänoikeuden kunnioittaminen kateissa

Mä voin mennä pidemmälle ja luvata etten edes lue jaarituksiasi ;-)

17. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

No no poijaat, kumpikin on enempi edukseen aika kaukaa otetuissa kuvissa.... 10 s laukaisija ei riitä kovin pitkälle.  Assari on tarpeen.

18. Vs: Tekijänoikeuden kunnioittaminen kateissa

Juu. Onhan kysymys tietysti osin vilosooffinen: kumpi on vähemmän paha rikos avaariossa:  on ihaitse ottama kuva jostakin muusta, vai se että on toisen ottama kuva itsestä.

19. Vs: Tekijänoikeuden kunnioittaminen kateissa

Lue sentään meilisi, luulen että et senjälkeen juuri viitsi palata asiaan...