Kuvana on niin kaunis etten kyllä mitenkään keksi mitään parantamisen paikkaa. Tytöllä on vähän huulet rohtunu, anna sille joululahjaksi huulirasva (makuvaihtoehto vanilja-rasva-raparperikiisseli).
Todella kaunis kasvokuva. En haluaisi kutsua tätä potretiksi, koska minusta potretti on enemmän poseeratun tyylinen - tämä kuva kuvastaa enemmän hetkellistä katsetta. Tytön kauniit silmät vangitsevat katseen.
Pyysin esimerkiä hyvästä kuvasta ja kaivoin sen itse. Aivan helvetin loistava kuva. Uskomattoman herkkä. Rajausta ja tarkennusta myöten perfekto. Ilmeisesti vielä luonnon valossa otettu. Ok puhu minä kuuntelen
On totta että kauniiseen kuvaan tarvitaan useimmiten kaunista mallia, mutta tässä on kuvaajallakin osuutta ja paljon. Tulee kysymykseen pään asento valon kulma yms. tässä ne on toteutettu loistavasti, täydellinen koulu muotokuva. Katso vaikka tuota nenän varjoa. Pään kallistus eteenpäin tekee silmät vieläkin isommiksi, yhdistettynä lyhyeeseen tarkkuus alueeseen kasvot pehmenee heti silmien jälkeen. Tämä nyt vain on paras mitä täällä olen nähnyt ja ylivoimaisesti.
onko tämä se mies joka puhui ylimielisesti vanhoista dinosauruksista jotka ottavan hengettömiä reproja ,D kuva on hyvä. pidän kauniista kuvista. taitaa olla kuvassa kl.comin suosikkimalli.
Jotenkin ensimmäisellä kerralla kun näin tämän niin luulin että tämä on Matin ottama kuva, ja vasta nyt tajusin että kuvaaja olikin Tomte. Outoa. Kuva on niin eteerisen kaunis että en osaa sanoa siitä oikeastaan mitään. Tasapainoinen, täydellinen valo ja varjo, katsekontakti, dof...
Olen kanssa pannut merkille että Mansen-osaston pojat ovat lähestyneet toisiaan tyylillisesti. Olen katsellut poikien kuvia vk-netin ajoista lähtien. En toki sano tätä sillä että siinä olisi mitään pahaa, kummankin tekninen laatu on kehittynyt.
Joo kyllä niitten poikien kuvien tekninen laatu on ihan omissa tasoissa. Huomaa että siellä hyvin tekninen tiedon jako toimii.
Voipi olla noinkin. En sitten tiedä pitäiskö tätä alkaa jo nimittämään valokuvauksen Tamperelaiseksi Koulukunnaksi
Tämä on hyvä kuva. Mun asteikolla jopa erinomainen. Nyt varmaan liikutaan vaarallisilla vesillä, mutta kysynpä kuitenkin. En todellakaan ole mikään asiantuntija ja olen vasta aivan viimeaikoina yrittänyt perehtyä muotokuvaukseen ja ihmisten kuvaamiseen yleensäkin. Tässä kuvassa mulla katse aina juuttuu tuohon heijastukseen nenänvarressa. Nenän jättämä varjo on melko tumma ja jyrkkäreunainen, vai onko? Eli onko valo kaikesta huolimatta hieman kovaa ? Se ei tietenkään tarkoita sitä, että kova valo olisi huonompi tai parempi. Yritän vain ymmärtää näitä juttuja. Huomatkaa kysymysmerkit, se tarkoittaa, että vastauksia odotetaan ;-)
Ei kun päinvastoin, juuri näin valaisemalla kasvot saavat kolmiulotteisen muodon ja kasvojen kauniit kaaret korostuvat naisellisesti. Erittäin tiukasti rajauttu kuva, jonka varjot eivät ole kunnolla esillä, muuttuu helpolla latteaksi syvyysvaikutelman puuttuessa. Tässä on kontrastia minusta oikein sopivasti. Oikein erinomainen kuva muutenkin, joskin aavistuksen minun makuuni tiukka, syntyy hienoinen päällekäyvä olo, mutta saattaapi olla ihan henkilökohtainen tunne vaan. Kuva on joka tapauksessa hyvin koottu ja saatu mallista irti erittäin hyvä kuva, ilme toimii. ps. Onko iholle tehty jotain, vai onko tuo mallityttö vain niin kaunisihoinen kuin vaikuttaa.. Toisaalta molempi parempi, oli tehty tai ei vaikutelma on silti hieno.
Hehee, täällähän puhutaan asiaa Pistetään nyt tähän vähän off topiccia samaan kun okkokamukin pisti Terveisiä vaan kl.comin porukalle Kuusamon kautta Kempeleestä, jossa tällä hetkellä sijaitsen. Olen ollut täällä viikon verran kuvailemassa lapsia ja juomassa kal.. kahvia lumisateessa. Alkaa jo kädet pikkuhiljaa täristä kun en ole nähnyt fotaria kunnolla koko joulun aikana. Mutta joo -- Kyllä se Tomte on parempiakin muotokuvia ottanut... en nyt justiinsa kyllä muista että milloin. Tämä on huippu muuten, mutta kasvot pullistuu liikaa (liian lähellä). Mutta siis - kiip on rokin´ kl.com, menee varmaan viikko ennenkuin ehdin käydä läpi kaikki uudet viestit. Nyt voi ihan rehellisesti sanoa, että ei ole ehtinyt tehdä muuta kuin valokuvata.