Mahtaakohan joku tietää mistä päin saattaisi löytyä musta Asahi Pentax Spotmatic filmirunko ja siihen joku valovoimainen 50mm linssi? Olen yrittänyt tätä pakettia löytää jostain mutta aika heikolta näyttää. Taustaa: Tässä yksi kerta näytin isälleni pbasen gallerioita ja kameratietokantaa. Isä pyysi katsomaan löytyykö sieltä kyseinen kamera, se oli hänellä käytössä kun olin pieni kakara. Vaikka en usko hänen enää sellaisella kuvaavan, näin kipinän hänen silmässä kun löysimme kyseisen kameran pbasen tietokannasta. Eli haluaisin hankkia hänelle tämän rungon jos ei muuta niin muistoksi.
Vs: Vanhaa kalustoa etsimässä: Asahi Pentax SP Siistin mustan vanhan kameran löytäminen voi olla vaikeaa, mutta kromattuja spotmatikkeja kyllä on näkynyt ainakin huutonetissä.
Vs: Vanhaa kalustoa etsimässä: Asahi Pentax SP Ruotsin maalla yksi harmaa vanhus: http://www.tradera.com/Pentax_Spotmatic_SP-auktion-73835634 Mulla olisi jouten yksi musta SP II, mutta se on aika huonossa kunnossa. Suljinajat toimii ihan korvakuulolta ihan ok, ja valotusmittarissakin on eloa (joskaan siihen ei ole nyt paristoa), mutta tähyslasilla on likaa ja kuvalaskuri on juminut 36 kuvaan. Laita yv jos kiinnostaa, niin voin laittaa kuvia.
Vs: Vanhaa kalustoa etsimässä: Asahi Pentax SP Ebay:sta löytyy tuolla hakusanalla 32 kohdetta, jopa yksi liki uudenveroiseksi mainostettu musta... mutta sillä on sitten kyllä myös hintaa. pentax spotmatic sp | eBay Ylläpito edit: "Vähän" lyhyempi urli. t: Teemu
Vs: Vanhaa kalustoa etsimässä: Asahi Pentax SP Mulla olis tommosia runkoja kaksin kappalein. Molemmissa valotusmittari epäkunnossa. Toisessa sen lisäks peili tuppaa jäämään ylös, jos linssissä ei satu olemaan automaattista aukonsäätöä (=peilin palautusmekaniikka kaipaa puhdistusta/voitelua/jousen vaihtoa?). Voin myydä kumman vaan tosi kallilla.
Vs: Vanhaa kalustoa etsimässä: Asahi Pentax SP Kysy täältä, saataa myydä, ei ole tosin ihan varmaa: 045-675 0200 Sano, että minä annoin numeron.
Vs: Vanhaa kalustoa etsimässä: Asahi Pentax SP Holy MegaURL, batman! Pistinpä ton Haraldin urlin tinyurl.comin kautta.