Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

technikdirekt - kokemuksia?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana J.Vuokko, 10 Lokakuu 2005.

1. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    62
    48
    Minkälaisia kokemuksia teillä on em. saksalaisesta nettipuljusta?
    Tilasin sieltä tukun tavaraa yli 2kk takaperin, ilmoittivat että tilaus tulisi 2 viikossa eikä mitään kuulu - myöskään tiedusteluihini ei vastata.

Onko tämä ko. lafkan normaali käytäntö?

2. Manu

Manu

190
    0
    0
    Ei ole normaali käytäntö. Olen tilannut kyseisestä liikkeestä 5 tai 6 kertaa luottokorttia käyttäen. Liike ei ole nopeimpia, mutta aiemmin tavara on tullut noin 2-3viikon kuluessa ilman ongelmia. Nyt minulla on ollut tilaus sisällä reilun kuukauden ja toimittamisessa on ongelmia, ovat informoineet itse ilman kysymistä 2 kertaa että Canonin 50mm objektiivin saaminen kestää noin 1kk. Viime viikolla ilmoittivat tilauksen olevan kasassa ja paketin lähteneen.

3. motris

motris Well-Known Member

4 892
    762
    113
    Mulla on yksi kokemus Technikdirektistä. Tilasin sieltä skannerin viime talvena. Suurimman miinuksen voin antaa itelleni, kun menin vahingossa laittamaan tilaukseen väärän osoitteen. Huomasin erehdyksen vasta kun alkoivat luottokortista enemmän kysellä. Loppujen lopuksi jäi pelkästään positiivinen kuva. Ilmoittivat heti tilausvahvistuksessa tarkemman toimitusajan, joka piti paikkaansa. Ja ilmoitus ja seurantakoodi tuli heti tilauksen lähdettyä. Tosin saksan kieltä vähemmän taitavalle, aiheutti vähän lukihäiriöitä. Ja se, että jouduin asioimaan kolmen eri henkilön kanssa sähköpostillla. Toimitusaika taisi olla loppujen lopuksi noin kaksi viikkoa, ehkä vajaan.

4. Technikdirejtistä ei ole kokemuksia mutta ac-fotosta ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa, nope toimitus kotiovelle ja ei tarvi luottokorttia

5. Kalliit ja hankalat toimitukset kun käyttävät kuriiria postin sijaan. Pitkiä toimitusaikoja. Mutta englannin kieli alkaa jo sujua, niiden ilmoituksista saa nykyään tolkkuakin. Eivätkä laskuta ennen toimitusta.

6. Mipe

Mipe

15
    0
    0
    Mulla on kanssa tilaus sisällä TD:ssä. Puoltoista viikkoa sitten luvattiin toimittaa viikossa ja eilen tuli sähkäri jossa kerrottiin tavaroiden lähteneen Saksasta Suomea kohti. Saas nähdä kauanko ovat matkalla...

Edit: about viikon ovat siis myöhässä.

7. Useita kertoa TD:n kanssa asioineena... Sähköpostivastaukset venyvät. Puhelin on keksitty, joten soitto ennen tilausta löytyykö tavaraa; suostuvat kyllä puhumaan englantia. Kannattaa ottaa tilausnumero jo valmiiksi esille, sitä kysyvät ekana. Jos löytyy niin tilaus sisään, tulee ~8:ssa päivässä. Luottokortilla ostaminen plussaa, esim. Ac-Foton heikoin lenkki on juuri luottokorttilaskutuksen puuttuminen. Toimituskulut ovat (ainakin ennen) olleet siedettävät 20 euroa ja sillä hintaa saa paketin kotiinkannettuna, eikä tarvitse mistään postista lähteä itse hakemaan. Omat kokemukseni ovat kyllä olleet ihan positiivisia.

8. JuhaL

JuhaL

33
    0
    0
    Pitääkös Technikdirektin weppisivuilla näkyvät "statusboxit" paikkaansa, eli onko tavaraa varastossa jos on merkki vihreänä, vai onko nuo vaan huvikseen siellä?

Saa paketin jätettynä rappusille mitään ilmoittamatta. Keltaisen Kusetuksen kuskit ei vissiin osaa käyttää puhelinta... No, tämähän ei oo AC-foton vika!

9. Lassek

Lassek

19
    0
    0
    Näin kävi itsellenikin Technikdirektistä tilatessani.Paketti oli jätetty postilaatikon päälle kadun varteen kenen tahansa poimittavaksi.
    Reklamaatiota kuriirifirmaan tehdessäni ketään ei asia tuntunut kiinnostavan,olihan paketissa vain muutaman sadan euron tavarat.

10. Ac-Foton toimituskulut (kokemusta vain UPS:stä) ovat enemmän kuin 20e, yleensä yli 30e. Technikdirektin toimituskulut ovat maltillisemmat ~20e; jäi tuosta lauseesta vahingossa TD pois, joten saattoi kuvitella että puhuin ac-fosta. Turun alueella TD:n kamat on yleensä toimittanut RedLine. Keltaisen Kusetuksen toimintaan en ota sen enempää kantaa kuin, että jos mahdollista käytän mitä tahansa muuta kuin postin "palvelua".

11. JuhaL

JuhaL

33
    0
    0
    No niinpä! Muistelin ite että toimituskulut olis ollu AC:sta 20€, mutta 32€ näkyypi tullee kuluja paketille...

12. camera

camera

46
    0
    0
    tilasin 1999 videokameran ja se tuli naapuripostiin postiennakolla. ladoin tiskiin 7200 markkaa ja paketti oli mun!

sen jälkeen olen olen tilannut jotain pientä ja palvelu on toiminut loistavasti. reklamaatio caset TD on hoitanut mallikkaasti, jos on sattunut se kuitti unohtuun niin uutta saa sähköpostiin PDF:nä. hyvä maku on jääny ko. kioskista.

13. Mipe

Mipe

15
    0
    0
    Noniin, nyt saapui paketti perille. Muuten hyvä, mutta 350D:n englanninkielinen manuaali puuttuu. Löytyy saksan, ranskan ja italian kielellä. Tietääkö joku löytyykö tuota manuskaa netistä vai pitääkö ilmottautua kielikurssille..?

14. gid

gid

14
    0
    0
    Mitenkäs se maksu AC:lle hoituu?

15. JuhaL

JuhaL

33
    0
    0
    Täältä löytyy! Ja täältä! Kannattaa teettää jossain kopiofirmassa tuosta kätevä kierrekannellinen vihko, maksaa noin kympin!

UPS hoitaa homman. Isommissa kaupungeissa onnistuu ilmeisesti maksamalla suoraan kuskille. Täällä syrjemmällä tein tilisiirron UPS:n tilille kun paketti oli tullut Suomen UPS:lle. Ottavat kyllä yhteyttä tarvittaessa! Hommaa voi hieman nopeuttaa, kun ottaa itse yhteyttä UPS:lle, kun paketti on lähtenyt trackingin mukaan liikkeelle...

16. J.Vuokko

8 192
    62
    48
    Joo, minusta TD ei enää jatkossa saa asiakasta. Olen jättänyt tilauksen statusta koskevia kysymyksiä niin saksaksi kuin englanniksikin. Ei vastauksia, vaikka ensimmäisestä tiedustelusta on jo yli kuukausi.

Englantia en edes yritä puhua sinne (kielitaitoni ei riitä), joten jos verkkokaupan kanssa ei voi mailitse asioida, kyseistä kauppaa on turha tukea.
    Jos sieltä löytyisi edes toiminto tilauksen perumiselle niin peruisin tuon... >:|

17. Manu

Manu

190
    0
    0
    Minun pakettini tuli jälleen ovelle asti ilman ongelmia. Tilaus oli tehty 2.9 joten yli kuukausi meni. Maksutapana Visa ja asianmukaisesti tiliä ei ole vielä laskutettu koska tavara tuli vasta nyt.

18. J.Vuokko

8 192
    62
    48
    Jotain selvyyttä tuli viimein, kun tarpeeksi laittelin posteja suoriin maili-osoitteisiin...
    Tilaukseni oli ollut yli 2kk valmiina, vain 120-koon uusi velvia 100 puuttui. Eivät sitten ilmoittaneet tuosta viivästymisestä tai sitten ko. ilmoitus sattui hukkumaan (satojen päivittäisten) spämmien sekaan.

Lupasivat 120-filmit veloituksetta jälkitoimituksena ja lähettivät heti kaiken muun.. Eli loppu hyvin, kaikki hyvin, mitä nyt kesä ehti mennä ohi. No, odottavat sitten velviat ensi kesää - silloin sitä tosin varmaan jo saa suomestakin...

19. juice

juice

912
    0
    0
    Tuttu juttu tuo tilauksen viivästyminen jonkun tuotteen uupumisen kanssa. Itsellä kävi vuosi sitten samalla tavalla, ei alkanut kuulua tilausta ja kun soitin perään niin selvis että 50mm/1.8 obiskaa ei ollut varastossa ja koko laatikko seisoi sen vuoksi odottamassa.
    Kun peruin tilauksesta tuon viivästävän tuotteen, niin lähetys tuli seuraavalla viikolla.

20. Jännä juttu. Olen TD:stä vuosiensaatossa tilaillut paljonkin sälää ja yhden digi rungonkin.
    Tavarat on pääsääntöisesti tulleet viikossa. Toki isommissa ostoksissa olen joko soittanut tai kysässyt e-maililla onko tavara hyllyssä. Olne myös palauttanut yhden opiskan ja rahat hyvitettiin visa-kortilleni.
    Olen aina maksanut visalla se kun on jotenkin turvallisempaa ainakin musta. Ekalla kerralla läheteltiin visan ja henkkarin kopioita faksilla, mutta profiilin luomisen jälkeen ei ole tarvinnut.

Käyttävät kuriirina DPD nimistä firmaa www.dpd.fi muistaakseni. Lähetysvahvistuksen mukana tulee seurantakoodi jonka perusteella DPD kuljettaa keikat kumipyörillä.

Ei ole TD meikkistä kusettanut tai muutenkaan huijjannut päinvastoin homma on pelittänyt ihan ok. Samalla olen säästynyt shoppailulta - aika monet alan liikkeet kun sulkevat varsin aikaisin ja täältä Vantaan provinssista ei aina ehdi ennen klo 17:00 Stadiin kun on leipätyötkin hoidettava.