Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tavaran ostaminen Kiinasta

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Lauri_y, 7 Helmikuu 2010.

1. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Vs: Tavaran ostaminen Kiinasta

Kiitti, linkistä. En oo löytänyt kaikkia hevosteluvälineitä talvisille rekiretkille. Mistäköhän saisi kunnon länget. Pitäisi opettaa Moku vetämään kuormaa. Hevonen on niin pirun skidi, sellainen mongooliratsu (Mongolian hevonen), ajattelin että tuolta päin ...

Oisko vinkkejä, Kiinan suunnasta, joistain luotettavista (ja ehkäpä myös moraaliltaan kestävillä kantimilla pelaavista) hevostarvikeliikkeistä ?

- Lohduton jo kohta ...

Edit ( Linkkejä Mongolian hevosvideoihin ) :

http://www.break.com/usercontent/2008/2/Mongolian-Horse-with-No-Name-444720.html

http://www.metacafe.com/watch/981333/mongolian_horses_milk/

2. pb76

pb76

777
    0
    0

Johan oli viihdyttävä aamu  ;D lisää tälläistä.

3. Topi

Topi Active Member

899
    190
    43

Ei kanattane ostaa Kiinasta; jätä tulliselvitykset muille ja tilaa Englannista, Equestrian Clearance Warehousesta. Kiinassa tehtyä taitaa osa kamasta olla joka tapauksessa, vaan hinnat ovat Sumujen saarelta tilattuna erinomaisen edullisia.

(Suomalainen kivijalkakauppa on kummissaan; sama loimi, kenties Kiinassa tehty*, tulee ECW:ltä vaikka yksin kappalein tilattuna halvemmaksi kuin Suomessa kivijalkakaupasta haettuna.)

-Topi Kuusinen

*Olen antanut itseni ymmärtää, että Kiinassa tehty hepan merkkiloimi on varsin laadukas esine. Ympäristö- ja ihmisoikeusystävällisyydestä en tiedä.

4. Vs: Tavaran ostaminen Kiinasta

Jos tarkkoja ollaan niin CE-merkki ei ole mikään hyväksyntä. Se on merkki siitä että valmistaja takaa (ts. uskoo, haluaa jne.) että laite täyttää direktiivien vaatimukset. Kukaan ulkopuolinen ei välttämättä ole tarkastanut tuotetta.

5. Johannes

Johannes Well-Known Member

2 346
    302
    83

Tarkoitus ei ollut syytellä ketään, enkä niin tunne tehneenikään. Tarkoituksena oli ottaa esille asia enemmänkin yleisellä tasolla. Nythän asia oli järjestyksessä, kuten kirjoituksessani arvelinkin. En ollut tutkinut tarkemmin profiilien asetusmahdollisuuksia, enkä siis myöskään tiennyt valmiista kuvista. Olen roikkunut tällä foorumilla niin vähän, että en tiedä mitään sinuun kohdistuvasta lahtausjahdista. Voimakkaan reaktiosi takaa paistaa pahoin voiva ihminen, olen pahoillani siitä kuten myös siitä että pahoitin mielesi.

Olen nyt liittänyt omaankin profiiliini kuvan. Se on melko huono, koska sen otti äitini peräkamarin nurkassa juuri kun olin mielipuuhassani.

6. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

En ole ennen tiennyt, että on olemassa yksihenkisiä kuoroja ;-)
    TJukka

7. Vs: Tavaran ostaminen Kiinasta

Et taida olla ollut koskaan kuorossa, kun et tiedä mitä kuoronohtajan käskyn jälkeen tehdään ;-D

8. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Joo, en tiedä kuorolaulusta mitään ;-)
    Katson vain teeveestä kuorosotaa ja olen joka alan asiantuntija, joka asiassa.
    Meitähän täällä riittää, vai mitä ;-)
    'T Jukka

9. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Kirjapainoista kylläkin tiedän kaiken, varsinkin niiden laaduntarkkailusta ;-)
    T Jukka

10. Maukka

Maukka Member

89
    0
    6

Mua kiinnostais toi kiinalaisten kirjapainojen laaduntarkkailu, kerrotko lisää?

11. Vs: Tavaran ostaminen Kiinasta

Ehkä. En tiiä. Onko hyvä ohjelma?

12. Vs: Tavaran ostaminen Kiinasta

Tuli mailia: Kiinasta on taas paketti lähtenyt...

13. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Munkin eräs mielipuuhani on omakuvien ottaminen. En voi oikeita omakuviani lähettää tänne -ikävä kyllä enää- kun rasistiset herjaukset pakottivat minut sen rakkaimman harrastukseni lopettamaan.

Olet varsin komea mies.

(Mutta kyllä sä syyttelit - antaa asian kuitenkin olla kun aloit peruuttelemaan niin hauskasti)

- The Pro Mongol Man

Edit: Puusta veistetyn kuvan kyllä lähetin. Puupääomakuvan ... olenhan huonompaa rotua kuin eräät ...

14. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Asiaa, Higg

15. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Jep, Higg. Tänäänkin olen ottanut omakuvia. Jopa ulkona kauniissa sumussa (kai näit sen hienon ihanan sumun pääkaupunkiseudullamme tänä iltana?) - otin pari.

Mutta en niitä rasistien pilkattavaksi - tietenkään-  tänne lähetä.

Voi hyvin, Rakas Higg.
    - The Pro Mongol Man

16. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Joo itseasiassa nyt melko vahva olo: Mä olen tällainen ja en muuksi muutu mutta näillä mennään!
    Jatkoja, Higg

17. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Hyvä ja joo.

- The Pro Mongol Man

18. Vs: Tavaran ostaminen Kiinasta

Kiinanpaketti ei tullut vielä, mutta Japaninpaketti tuli. Arvatkaas mitä maksoi tämä paketti tulla Suomeen. Nyt tuli muuten aika hitaasti, meni 7pv. tilauksesta.

Posti+käsittelyrivilllä lukeepi 3,41$. Ei paha. Suomesta Japaniin olisi varmaan 34,1e

19. Vs: Tavaran ostaminen Kiinasta

Tänään ostettiin aito Silvercrest leivänpaahdin Lidlistä. Kokonaiset 8e. Varmasti Kiinassa tehty. Kätsä peli. Ostettiin edellisen tilalle, jonhon kolli kusi. Sen voisi viedä kirpparille ;-]

20. Jojje

Jojje Active Member

776
    26
    28

Palatakseni Vietnamin partateräkauppoihini...
    Eivät vaikuta tuoteväärennöksiltä vaan ihan Gilletten Vietnamin markkinoille tehdyiltä teriltä. Leikkaustehossa ei moitteen sijaa. (Kestävyydestä vielä tiedä.) Pakattu erittäin siististi kierrätettäviin materiaaleihin, toisin kuin kotomaassamme myytävät.
    Eikä ole ihme jos näpistellään, kyllä niin ylihinnoiteltua on tavara. Mutta jos kaikki vaan ostaa ja myy toisilleen ja sillä koittaa tienata, niin nouseehan se hinta. Sen sijaan, että maksettaisiin oikeaa ja kohtuullista hintaa.
    "...hyvinvointi tuhoaa maailman sotaa varmemmin." (Paavo Haavikko)