Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Taustoista

Keskustelu osiossa 'Valaisu ja studiokuvaus' , aloittajana Jukkis71, 15 Joulukuu 2011.

1. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
    Vs: Taustoista

Ja minkähän takia sen pitäisi vuosikausia sitten kestää?  Saahan sen maalata aina uudestaan. Kerran vuoteen muutenkin siivoillaan....

2. Vs: Taustoista

No kun mä olen valokuvaaja, en maalari, enkä siivooja (eli nykyisin siistijä).

Hirveä homma tuommoisen läikykkään kankaan maalamisessa, varsinkin jos sen tekee jotenkin hyvin. Harmittaahan sellainen, jos uhraa kymmeniä tunteja jonkun maiseman maalaamiseen ja sitten parin vuoden päästä se on käyttökelvoton.
    Toisaaltansa kyllä ei sitä pysty maalaamaan uudestaan, jos se maali hilseilee. Roskiin tuollainen on heitettävä. Lisäksi vielä se taloudellinen näkökulma, että mulla meni tuohon 3x8m kankaaseen 5 litraa maalia. Maksoi reilun 10 euroa litra ;)

Ainahan kuitenkin kannattaa kokeilla, eletäänhän nykyään kertakäyttöyhteiskunnassa.

3. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Kokeilin tuommoista honkikonkikangasta...  Silitysrauta pitänee vielä hommailla.

4. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Tykkään honkkikonkikankaasta.

5. Vs: Taustoista

Käsittämättömän halpoja, kun vertaa siihen  mitä nämä olivat ajalla ei-internettiä-vain-ammattiliikkeistä.
    -p-

6. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Niinpä. Nuo postitetaan UK:sta, eli ei alveja sun muita tulleja Suomessa.

7. Vs: Taustoista

Mitäs siinä silitysrautoja, rätti vaan veks ja pakkelia pintaan...

8. Vs: Taustoista

No jopas, eipä taida paljon kannattaa itse enää maalailla. Mitenkähän noitten kanssa on, mitkä nuo maalaa tilauksesta, kierrätetäänköhän nekin briteitten kautta. Pitänee varmaan oikein reipastua ja alkaa kirjoittaa sähköpostia.

9. JMies

JMies

550
    1
    0

Siellähän tuumataan että kestää viisi päivää kun maalaavat jokaisen erikseen. Onko tuo UK-toimitus ihan varma juttu, kaikissa lukee että ovat kiinassa. Myöskään tuolla kaupan UK-osiossa ei ollut yhtään taustakangasta. Postitkin olivat melko tyyriit.

10. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
  11. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Vanhan ajan korneista taustoista mäkin haaveilen, ainoa ongelma on siinä, että ne eivät mene kompaktiin kokoon, joten ratkaisu ei oikein luonnistu olohuonekäytössä.

12. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Noi kiinankankaat eivät vie paljoa tilaa. Paketti on about  normityynyn kokoinen, paitsi paksuus ehkä puolet.