Olen sellaista miettinyt, että kun itselläni on studiokitti, jossa on kolme valoa/salamaa. Kahdessa käytän isoja softboxeja, jotka sijoittelen sitten kuvattavasta kohteesta riippuen hieman kohteen sivuille/ eteen. Kolmannessa salamassa olen käyttänyt snookeria ja valaisen sillä taustaa. Olen miettinyt, että käyttääkö kukaan ikinä tuossa taustavalossa salamaa, onko tarpeellista oikein missään tilanteessa? Taustakankaina minulla on vain musta ja valkoinen,niissä ei taustaa oikein voi edes valaista,joten olen käyttänyt hiuksiin tuota valoa.
Vs: Taustan valaisussa salamaa? Niin mustan kuin valkoisenkin taustan voi sävyttää salaman eteen laitettavalla värillisellä läpyskällä. Jos ei osaa päättää minkä värisen siitä haluaa niin ostaa tollasenja kokeilee kaikkia.
Vs: Taustan valaisussa salamaa? Siistiä jälkeä tulee, kunhan vähän käyttää järkeä sen kanssa. Neutraali vaaleahko tasavärinen harmaa on aika optimi tausta moiseen, sen saa värjättyä helposti kyllä.
Vs: Taustan valaisussa salamaa? Järki ei auta, koska se ei juurikaan vaikuta taustan väriin..... Materiaalista riippuen, tietysti. Kankaat värjäytyvät paremmin kuin pahvi.