Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Salama kaluston päivitys

Keskustelu osiossa 'Valaisu ja studiokuvaus' , aloittajana Joonala, 14 Heinäkuu 2019.

  1. Joonala

    Joonala

    1
    0
    1
    Alkaa nälkä kasvamaan ja kovasti olen miettinyt studiosalamaa niiden tehojen ja tasaisemman valon sekä ohjausvalon takia. Minulla on kuitenkin 3kpl yongnuon yn600ex-rt ii salamoita ja yn-e3-rt trikkeri (Canon). Olen käyttänyt noita valonmuokkaajissa Godox S-Type Bracket Bowens avulla. Nyt löytyy 105cm varjoja sekä 60x60 softboxeja.
    Miten tämmöistä settiä kannattaisi laajentaa studiosalamoiden suuntaan, kun radiolähetin ei toimi myynnissä olevien studiosalamoiden kanssa? Olen myös tykännyt kun tehoja voi säätää suoraan trikkeristä. Onko mitään järkevää tapaa ostaa yhtä tai kahta kohtuu hintaista studiosalamaa kotihaarastukseen, niin että voisi myös hyödyntää olemassa olevia käsisalamoita? Kuitenkin semmoinen setti ettei tarvitse taas vuoden päästä alkaa päivittämään... vai pitäisikö suosiolla laittaa nykyiset myyntiin ja hankkia esim. Godoxin salamoita?
     
  2. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 143
    496
    83
    Omasta puolestani pidän Elinchromen pikkusettejä järkevinä valintoina, mikäli haluat kuvata henkilöitä studio-olosuhteissa. Ne latautuvat melko nopeasti ja jäähdyttävät hyvin. Lisäksi niissä on mukiinmenevät ohjausvalot ja yleinen bajonetti, mikä takaa hyvin heihastimien ja lisävarusteiden löytymisen. Godoxin AD200 ja AD600 ovat hyviä, jos haluat kuvata ulkona. Oikeisiin studiosalamiin verrattuna nuo akkuvehkeet ovat vaan aika paljon hitaampia eli pitää opetella malttia, eikä niitä ole myöskään tarkoitettu kovin suurien henkilömäärien kuvaukseen, kun niissä ei ole mitään kunnon jäähdytystä.
     
    Joonala tykkää tästä.