Siirtotyöläisten, maahanmuuttajien ym. asuttama vanha tehdasalue. Olin siellä paikallisen valokuvaajaystäväni kanssa. Varsinaisiin tehdassaleihin ei ollut menemistä. Tulee kuulemma helposti puukosta kylkeen. Olisi pitänyt olla siellä asusteleva luottohenkilö oppaana. kapa
Vs: Tasan ei käy ... Olen samaa mieltä. Tuo alue teki minut mietteliääksi ja surulliseksi. Heikko esitys tämän päivän tilasta, johon mennytkin on syypää. Entisen Itä-Saksan puolelta tuo. Värimaailma on harkittu ja liittyy laajempaan juttuun, josta ei tämän enempää. Jos on jonkun mielestä mitätön, niin on, miksi siitä anteeksipyyntöjä? LateJ: Ensimmäisessä lauseessa oli selostus. Loput on lukutaitoa. kapa p.s. Sitä paitsi nuo värit muuttuivat vaihteeksi aivan kummallisiksi. Ei tuo originaali tai printti ihan tuollaiselta näytä. Ruusunpunaista kyllä pitäisi hieman olla.
Vs: Tasan ei käy ... Hieno kuva, aluksi mietin että oikealla kaatuva tunnelma kuvassa latistaa sen. Mutta palattuani huomasin että se onkin lopulta yksi tämän kuvan vahvuus ja ei suinkaan ainut. ps. saitko "oppaan" sisätiloihin, perusutelias miettii mitä rakennukset kätkevät sisäänsä.
Vs: Tasan ei käy ... Paikka oli minulle ennestään tuntematon, ja kävimme siellä vain päiväseltään. Ei ollut aikaa enempää. Tuollaiseen sisääpääsy vaatii pitemmän työn ja ihmisten luottamuksen. Vasemmalla oleva rakennus kätkee sisälleen moninaisia tarinoita. Olisin valmis tapaamaan ihmisiä siellä ja mahdollisesti kuvaamaan heidän elämäänsä. Ymmärrän kyllä, etteivät ole mitään linssiluteita, mutta kun luottamus ja yhteisymmärrys saadaan aikaan, niin ehkä sitten? Paikkaa asustaa lähinnä (laittomat) siirtotyöläiset, narkkarit ja yhteiskunnan ulkopuolelle muuten jääneet. kapa