Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tasa-arvon logiikka

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Herra iso herra, 11 Marraskuu 2010.

1. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38
    Nyt on aivan kauhea ongelma, ja tasa-arvo vaarassa.
    Koska nainen synnyttää lapsia, niin on vaara että naisen urakehitys ja työllistyminen lapsen teko iässä on vaarassa. Niin isyys loma pitäisi olla saman mittainen ja pakollinen miehille. Nykyistä isyys lomaa ei kaikki käytä ja se pitäisi tehdä pakolliseksi tasa-arvon saavuttamiseksi.
    Unohdetaan kokonaan että miehillä on armeija tai siviili palvelus haittaamassa opiskelua ja ura kehitystä.

Minusta looginen ratkaisu asiaa olisi että lopetetaan lasten tekeminen kokonaan, vain siten voidaan saavuttaa tasa-arvo, vaikka mies laitettaisiin pakolla hoitamaan puolet vanhempainvapaasta, niin toistaiseksi mies ei kykene synnyttämään.
    Laitetaan siis kunnolla rahaa kohdun siirron miehille mahdollistavaan tutkimukseen ja siihen saakka lapsen tekeminen seis.

Jos jonkun nyt ihan pakko olisi lapsi saada, niin leikki koulu ikäisiä lapsia saisi esim. Afrikasta tuoda.

2. Vs: Tasa-arvon logiikka

Jari se jaksaa pohtia asioita  :)

Tuosta viimeisestä lauseesta olen täysin samaa mieltä. Adoptoikaa lapsia, täällä on ihmisiä ihan tarpeeksi.

3. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Vs: Tasa-arvon logiikka

Millä logiikalla ihmisiä on vähemmän jos he tulevat Afrikasta ?

Rasistisella logiikalla ?
    Ovatko Afrikan ihmisten lapset sinusta vähemmän ihmisiä kuin paikalliset alkuasukaslapset vai mitä oikein taas tarkoitat ?

Ei mitään järkeä koko höpinässä - taaskaan - on minun mielipiteeni tuosta.
    Huuhaa näennäishumanismia joka on aidon humaanisuuden vastakohta.
    - Sarjassamme suuria ajattelijoita

Edit : Mitä siellä korkeakoulussa oikein nykyisin tehdään niin ratkaisevasti toisin kuin ennen ; Ennen sanottiin että siellä oppii ajattelemaan mutta nykyisin on asia selkeästi juuri toisinpäin. Pikkulapsellakin on enemmän tolkkua aivoituksissaan kuin suurimmalla osalla korkeakoulututkinnon suorittaneista nettiviisastelijoilla on.
    Ja tämä ei ole sitten mikään "henkilökohtainen loukkkaus" - vai eikä korkeakouluissa opita edes kritiikin merkitystä - enää ...

Surkeanlaista "sivistystä" :[

4. Vs: Tasa-arvon logiikka

Silloinhan lapsia ei tarvitse tehdä itse jos niitä adoptoi. Ei se sen vaikeampi yhtälö ole.

5. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Miten se muka vähentää ihmisten määrää, herra sivistynyt herra ?

Edit : Kirjoitit tarkoittaen, että täällä on jo ihmisiä tarpeeksi. Ja että adoptointi olisi siihen ratkaisu ?

Miten matala voi olla korkeakoulumiehen ÄO ? Olet pullistellut aiemmin omaavasi korkeakoulututkinnon.

6. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Mun mielestä koulutus ei mitenkään korreloi sivistyksen kanssa -
    asia on monesti päinvastoin. Mitä korkeampi koulutus, sitä vähemmän sivistynyt ihminen on.
    T Jukka

7. Vs: Tasa-arvon logiikka

Oletko tosissasi?
    Jos minä ostan käytetyn veneen sen sijaan että teen itse uden, niin eikö siinä jää yksi vene lisääntymättä rannoille? Mikä tossa on niin vaikeata?

8. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Oletko itse tosissasi verratessasi "käytettyä venettä" Afrikkalaiseen adoptiolapseen ja Suomessa "itse" siitettyä jälkeläistä "uuteen".

Ei helvetti - tämä riittää tältä erää yliopistomiehistä tälle ukolle ...

* Hui hemmetti *

9. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Noin yleisesti olen kiinnittänyt huomiota, että sanan sivistys ilmetessä keskustelussa, kannattaa nostaa vireystasoaan, sillä silloin sinua joko jotenkin kusetetaan, tai vastapuolelta on argumentit loppu.
    Mitä järjettömämmät ajatuksen juoksut voidaan kuitata, se kuuluu sivistykseen....

10. Vs: Tasa-arvon logiikka

No niin, tähän päästiin.. ei ehkä kannata juuttua yhteen sanan, ajattelin vain valottaa tuota vaikeaa matemaattista kaaviota sulle. Tuskin sinäkään odotit että maailman populaatio-ongelma selitetään yhdessä lauseessa. Mutta jos tarkoituksena on nillittää vastaan vain takia että pääsee nillittämään, niin ka tää oli sitten tässä?  :)

En ole muuten yliopistoa käynyt.

edit: väännetään rautalangasta. Minusta jokainen ihminen ja vene, niin uusi kuin vanha, kotimainen kuin ulkomainen, on tärkeä ja rakas. Rakastan kaikkia mailman veneitä!

11. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Ei kai se ihan noinkaan ole :D

___

Uskon, että yliopistoon on nykyisin liian helppo päästä ja että ne ovat liikaa kaupallisten piirien liukuhihnoina kaikenmaailman nokioille.

Todellinen kriittinen ajattelu ja oikea sivistys on jäänyt taka-alalle.

Sen verran olen itsekin siellä -luentosaleissa- kuorsannut että olen tuon havainnut.
    Lumesivistystä.
    Ei anna ravintoa ajattelun kehittämiseksi.
    Täytyy muistaa, että yliopistoon menijät ovat käytännössä aivan lapsia (aivan kakaran raakileita) vielä suurin osa ja kovin helposti muokattavissa mukafiksuiksi roboteiksi, joiden sivistykseen vain nykytilanteesta tietämätön ja korkeakoulujen vanhasta maineesta illusioitunut voi vielä uskoa.
    Minä en usko - koska olen nähnyt että asia on aivan toisin.
    Typeryyslaitoksia - joissa tuhotaan viimeinenkin oikean ajattelun kipinä lapsilta.
    Alunperin oli asian tarkoitus olla päinvastoin ...

Moukkien vallankumous - ja länsimaisen kulttuurin loppu.
    Vielä jäljellä vain mekaaninen vanhojen ajattelijoiden apinoiminen mutta uutta ja luovaa RAKENTAVAA ei synny.

Harmi - Euroopalla ei hyvin mene...

- Est

Edit : Typo.

12. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

OK.

Hyvää päivänjatkoa.

Olet kyllä mainninnut korkeakoututkinnostasi - mutta se siitä ... en jaksa ... tätä pask... moi ja hei ...

13. Vs: Tasa-arvon logiikka

AMK. Tästäkin olisi voinut tulla keskustelu mutta paskaksi meni heti kättelyssä  :)

14. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

"Keskustelu" veneistä ja muusta asiaan kuuluvasta ?

Se kun keskustelet - en minä sitä kiellä enkä estä - ilmoitin vain että mulle tämä riitti. Koska ei ole mielestäni ajattelua vaan tyhjäpäistä ajantappoa (PASKAA).

Anna palaa ja ajattelusi kukkia - teemalla "tasa-arvon logiikka" :D :D :D

Vanhat ja uudet veneet ...

15. Vs: Tasa-arvon logiikka

Estillä on hassu tapa lyödä koko homma läskiksi kun ei perusteluita keskusteluun enää riitä. Viimeiset kommentit on yleensä ensin vittuilua ja kusipääksi haukkumista, jonka jälkeen tulee lopuksi jotain tyyliin "Pyh. Minä en tätä paskaa jaksa.."  Tällä kertaa oli aika lyhty kaari.. :)

16. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

En ole haukkunut ketään tässä kusipääksi - älä siis valehtele ja ala solvaamaan minua. Minulla ei eväät ole myöskään loppu ja pärjäisin sinun kanssasi asiallisessa väittelyssä vaikka tuhat vuotta - tämä ei vain ole älykästä - tämä on turhaa roskaa.

Se on mielipiteeni ja siitä ei pitäisi ottaa henkilökohtaisesti niin nokkiinsa että alkaa haukkumaan ja valehtelemaan.

Edit : Yritäppä olla rehti.

17. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Korkeakoulujen tila on kyllä huolestuttava.

Siitä voisi keskustella - jos vaikka Jari aloittaisi uuden ketjun.

Nämä viihteelliset asiattomuudet, valheiden heittelyt, haukkumistraditiot ja muut salolaisuudet eivät juuri kiinnosta osallistumaan -vakavasti - mihinkään - joissa niitä on läsnä.
    - E

18. Vs: Tasa-arvon logiikka

Uhhuh. Et ole haukkunut ketään kusipääksi? Selaa näitä keskusteluja taaksepäin niin voit yllättyä. No, mutta se ei ole tässä pointti vaan se että jos sulla ei ole eväät loppu, ja kuitenkin vaivaudut vastaamaan, niin miksi et kommentoisi itse asiaa eikä jotain vertauskuvallista sanaa? Sekö on sivistystä?

Jos nyt palataan aiheeseen, niin kerro mitä mieltä olet vaikkapa tuosta adoptoinnista tai tasa-arvosta?

19. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Tasa-arvohan toteutuu sekä lukiossa, että korkeakouluissa nykyisellään hyvin siten että valtaosa valmistuneista ja kirjoitaneista on naisia nykyisin.
    Järjestelmällisen "sivistyneesti", opetus suunitelmia on muokattu sellaiseksi että miehen alut ei pysy mukana.

20. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

*En ole. Nyt. Se on ikävä menneisyytä ja sille oli syynsä vuosien vittuilussa.

Sen tähän nostaminen on asiatonta eikä liity "tasa-arvon logiikkaan".

Haluat vain herjata ja vinoilla ?

Tasa-arvo on hyveellinen ja kaunis tavoite - jota ei koskaan täysin saavuteta mutta johon sopii pyrkiä. Se on eräs ideaali.

Adoptio on tapauskohtaista ja lähtee joko adoptiota harkitsevien halusta ja adoptoitavien tarpeesta.

En kerkeä puimaan asiaa nyt enempää - on hiukan muuta kuin netissä roikkumista (ja "keskustelemista") juuri nyt. Palaan paremmalla ajalla asiaan. Tärkeisiin asioihin on syytä perehtyä - eikä rupatella kuin mistä tahansa höpöilystä - eikö vain ?

Hei hei ... (olin hiukan karkea - pahoittelen sitä)