Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tarvitsen apua kameran valitsemiseen

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Objektiiviavailla, 26 Tammikuu 2016.

    Moikka!
    Omistan tällä hetkellä canon 600d kameran, jonka lisänä surkee canon ef 18-55mm, mutta hankin juuri sigma 18-35mm f1.8 dc hsm. Olen lähdössä Malesiaan reilu kk päästä ja kaverini olisi valmis myymään vanhan canon 7d mulle 450e sis. rungon, akkukahvan, 2 akkua. ¨
    Mitä mieltä ootte, kannattaako vaihtaa tohon 7d:hen? Onko paljon muuta plussaa kuin saa enempi kuvia sekunnissa?

    Kuvailen enimmäkseen kasvokuvia, katukuvia, turistirysiä, toki jonkin verran maisema kuvia, sekä liikkuvia kuvia.

    Onko 70d parempi vaihtoehto kuin tuo kyseinen 7d? onko kellään kokemusta canon 7d + sigma 18-35mm f1.8 dc hsm yhdistelmästä?
     
  1. Vs: Tarvitsen apua kameran valitsemiseen

    Tuo 7D on ihan hyvä vaihtoehto reissurungoksi. Se on kuitenkin jotenkin suojattu. Sarjakuvausnopeudella ei tuossa käytössä sen sijaan ole mielestäni merkitystä. Saat suojauksen lisäksi paremman etsimen ja tarkennuksen. Hinta on hehtaarilleen oikea. Rajala näyttää pyytävän vastaavasta 600€ ja yksityisen myymänä hinta on noin 2/3 liikkeen myymästä.

    Seiskakymppisessä on pykälää uudempi prosessori, mutta 50D:n jälkeen tehty kymppisarjan huononnus, jotta seiskoille saataisiin tilaa markkinoilla, puoltaa hyväkuntoista seiskaa vs. seiskakymppiä.

    http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=canon_eos600d&products=canon_eos7d&products=canon_eos70d

    Onko myytävän rungon kunnosta tarkempaa tietoa? Paljonko sillä on otettu kuvia? Itse käyttäisin rungon huollossa, jos sen ostaisin. Entä akut? Itselläni on nykyään reissussa mukana neljä akkua, kaksi on mielestäni liian vähän.

    Objektiiveista tuo kittizoomi on hyödytön. Itse käytin aikoinani Canonin cropissa paljon yhdistelmää Zenitar + f/1.4 50 mm reissussa. Laajakulmapäähän tuo valintasi on minusta ihan yhtä eksoottinen. Telepäähän tuon zoomin kaveriksi esimerkiksi f/1.8 85 mm, jos kaipaat teleobjektiivia. Viisikymppinen on tarpeeton, koska zoomisi kattaa perinteisen (kinovastaavuudeltaan) 24 + 50 + 135 laajakulman ja normaalin.
     
  2. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Tarvitsen apua kameran valitsemiseen

    Satku lisää, niin saat 700D:n ja 200-300, niin voit valita 750D:n ja 760D:n väliltä, jotka edustavat enemmän tätä päivää.
     
  3. J.A.K.

    J.A.K. Active Member

    2 581
    22
    38
    Vs: Tarvitsen apua kameran valitsemiseen

    Pikkuista kit zoomia voi hieman googlata hakusanoilla "Canon kit zoom quality". Arviot siitä reissuobjektiivina voivat yllättää...
     
  4. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Tarvitsen apua kameran valitsemiseen

    Ne uudemmat kittizoomit ovat todella hyviä, mutta oli siellä alkuun tai välissä vissiin pari heikompaakin versiota.
     
  5. J.A.K.

    J.A.K. Active Member

    2 581
    22
    38
    Vs: Tarvitsen apua kameran valitsemiseen

    Tuo 600d on varustettu jokeenkin samalla kennolla kuin 7d. kuvien teknisessä laadussa ei pitäisi juuri olla eroa.

    http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=canon_eos600d&products=canon_eos7d

    Suurimmat erot seiskan hyväksi ovat parempi etsin ja sääsuojattu vankempi runko. Jotta sääsuojauksesta saa täyden hyödyn, pitäsi myös objektiivien olla sääsuojattuja.

    600d koneen mukana tullut kit zoom on todennäköisesti kakkossarjalainen IS . Sen suurin ongelma on lähinnä vaatimaton valovoima.

    Itse en ostaisi vanhaa seiskaa ressuun lähtiessä. Se ei anna 600d koneeseen nähden juuri mitään lisää. Valitsisin mukaan sellaisen laitteiston jonka tunnen. Muutama muistikortti, akku ja ehkäpä TAB tietokone kuvien varmuuskopioimiseksi. Siinä lisähankinnat. Objektiivivalikoimaan liittäisin jonkin superzoomin. Valovoimaisen normaaliobjektiivin virkaa hoitaa ostamasi pikkuzoom.