Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tarviin opastusta...

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana jericho, 30 Kesäkuu 2006.

  1. jericho

    jericho Member

    722
    0
    16
    Hei kaikki Digitaalisen kuvauksen kameragurut ;)

    Nyt oon ajatellu siirtyä huimaan digitaaliseen aikakauteen ja filmivehkeeni on jäämässä taka-alalle.
    Oon pitemmän aikaa haistellu "vanhempaa" digitaalirunkoa, kun uuteen sellaiseen ei oikeen rahavarannot riitä. Tuli vastaan sellainen setti missä olisi Nikonin D100- ja D1H-rungot + yks Sigman 20-40-kakkula (ja sitten tietenkin laturit ym.) ja hinnan sain sovittua 700 epiin. Mulla ennestään yks sopiva kakkula löytyy kaapista, mikä noihin runkoihin menisi (Peleng 8mm fisukka). Kyllähän tuolla hinnalla tietysti jo sais 350D:n...

    Onko tässä mitään järkeä laittaa tällaista pakettia vai olenko ihan hakoteillä? Kuvaukseni kun on ollut harrastuspohjalla lähinnä itseni ja läheisteni viihdyttämiseksi. Kuvat ovat olleet haarukalla lasten muotokuvat-Dirt Bike harrastelijat. Kun tuon maallisen mammoman haaliminen kasaan ei ole mitään maailman nopeinta hommaa, kun kyllähän esim. D200 kiinnostaa enemmän kun kivi.

    Jos tosiaan joku viittis hieman auttaa/opastaa niin helpottais aika lailla omaa päätöstä, kun on tässä tullut jo tovi pähkäiltyä ja etittyä erilaista tietoa interneetistä :) Kiitti jo etukäteen...
     
  2. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    No jos tohon hintaan saat, niin älä epäröi yhtään. Kyllä noilla pärjää pitkälle, vaikka Canonilla itse kuvaankin, et todennäköisesti tee sillä 2mpix isommalla kennolla juurikaan mitään, mitä tuo Canonin 350D tuo tuohon D100:een verrattuna. Mutta kukin tekee omat ratkaisunsa. Itse kuvaan 10D:llä enkä kaipaa niitä lisäpikseleitä.
     
  3. Kun kysytään monessa paikassa niin pakko kai se on sitten vastatakin....

    Onpahan nuo hiukan eri luokaa kuin 350d, einakin mä luulisin niin. Ja vielä kakssi runkoa. Jos ne on sii kunnossa ni ei hirviästi tarvii miettiä kummat ottaisin. Ja joo mä en ole muuta kuin yhden merkin hurmiossa ja ja se ei ole kumpikaan kysytyistä.

    ps. mistään mitään tietämättömänä luulisin että riittää kun kysyy yhdessä paikassa.
     
  4. jericho

    jericho Member

    722
    0
    16
    Tiiäkkö ku joskus tullee olo että "Ihan varmuuden vuoksi vaan", aiheesta kun kahdessa paikassa tämä topikki on...

    Heti alkaa vastauksia tulla ja kiitos siitä. laittakaa ihmeessä kommenttia, kun ei tämmösiä ihan markan sijotuksia tuu joka päivä tehtyä.
     
  5. Jatketaan kommentointia :)

    Tuohon rahaan tuossa on ihan sopivasti tavaraa: D100:lla saa niitä megapikseleitä ja D1H:lla nopeutta. Noi pari puuttuvaa megapikseliä (vrt. D200) eivät ole mitenkään tärkeä juttu - itse asiassa D100 kohisee vähemmmän kuin D200 (molemmista kokemuksia).

    D1H:lla saa sitä nopeutta action-kuviin. Vajaa kolme megapikseliä saattaa tuntua vähältä, mutta D1-kokemuksieni perusteella sekin on yleensä ihan riittävä määrä. Lisäksi D1H auttaa kahteen mielestäni suurimpaan D100:n puuteeseen eli valonmittauksen toimimattomuuteen käsitarkennuslasien kanssa ja onnettoman pieneen puskurimuistiin.

    D1H:hon kannattaa katsella tarvikeakkuja (samat akut käyvät koko D1-sarjaan): itselläni on Insmateja jotka maksoivat viime kesänä 35 euroa/kpl (silloin orggis-Nikonista pyydettiin 135 ekeä).
     
  6. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
  7. jericho

    jericho Member

    722
    0
    16
    Jepjep! Sori, ei oo ens kerralla tulossa kahteen kertaan :)

    Ja kiitoksia kannanotoista, kaupan vahvistaminen on ihan oven takana.