Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tarviin opastusta...

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana jericho, 30 Kesäkuu 2006.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. jericho

    jericho Member

    722
    0
    16
    Hei kaikki Digitaalisen kuvauksen kameragurut ;)

    Nyt oon ajatellu siirtyä huimaan digitaaliseen aikakauteen ja filmivehkeeni on jäämässä taka-alalle.
    Oon pitemmän aikaa haistellu "vanhempaa" digitaalirunkoa, kun uuteen sellaiseen ei oikeen rahavarannot riitä. Tuli vastaan sellainen setti missä olisi Nikonin D100- ja D1H-rungot + yks Sigman 20-40-kakkula (ja sitten tietenkin laturit ym.) ja hinnan sain sovittua 700 epiin. Mulla ennestään yks sopiva kakkula löytyy kaapista, mikä noihin runkoihin menisi (Peleng 8mm fisukka). Kyllähän tuolla hinnalla tietysti jo sais 350D:n...

    Onko tässä mitään järkeä laittaa tällaista pakettia vai olenko ihan hakoteillä? Kuvaukseni kun on ollut harrastuspohjalla lähinnä itseni ja läheisteni viihdyttämiseksi. Kuvat ovat olleet haarukalla lasten muotokuvat-Dirt Bike harrastelijat. Kun tuon maallisen mammoman haaliminen kasaan ei ole mitään maailman nopeinta hommaa, kun kyllähän esim. D200 kiinnostaa enemmän kun kivi.

    Jos tosiaan joku viittis hieman auttaa/opastaa niin helpottais aika lailla omaa päätöstä, kun on tässä tullut jo tovi pähkäiltyä ja etittyä erilaista tietoa interneetistä :) Kiitti jo etukäteen...
     
  2. Onpahan nuo hiukan eri luokaa kuin 350d, einakin mä luulisin niin. Ja vielä kakssi runkoa. Jos ne on sii kunnossa ni ei hirviästi tarvii miettiä kummat ottaisin. Ja joo mä en ole muuta kuin yhden merkin hurmiossa ja ja se ei ole kumpikaan kysytyistä.
     
  3. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    D1h o muute helvetin hyvä runko jos pikselimäärä riittää. AF on nopea ja kohina minimaalista.
    Kyl mä tolla hinnalla ton setin ostaisin ja myisin sit toisen rungon 400e:llä tjsp pois jos siltä tuntuis.
     
  4. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    Pitäsköhän sanoo, että jos et sä osta, niin mä ostan :)
     
  5. D1H, D100 ja vielä joku lasikin kaupan päälle 700e hintaan? Niinku RDahl jo sanoikin, jos et sinä osta niin minä ostan :p Kunhan laitteet ei nyt ihan romukopasta vetäistyjä ole, niin kyllä tuo varsin kannattava kauppa on.
     
Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.