Vs: Tarttee apua Kokeiles huginia, se on ilmainen softa juurikin tuollaiseen käyttöön. Hugin - Panorama photo stitcher
Vs: Tarttee apua Hugin toimii, mutta jos sulla on Photoshop samalla koneella, niin hiiren menun takaa pitäisi löytyä myös "Open in Photoshop as panorama". Myös HDR ja "as layers" pitäisi löytyä (ainakin minulla löytyy).
Vs: Tarttee apua Asiaa tutkimatta tarkemmin, tuossa mainitussa Huginissa on varmaan enemmän "matematiikkaa" panoraamakuvien tekoon kuin PS CS5:ssä. Toki se varmasti täysin tyydyttävästi menee molemmilla, mutta jos kukaan ei suostu tekemään töitä puolestasi kannattaa varmaan tuota ilmaista Huginia kokeilla .
Vs: Tarttee apua Mitähän tuo tarkoittaa? Ainakaan minä en ymmärrä (vaikka tämäkin lienee palstan mukainen "turha" vastaus)? Yleensä valokuvassa on 4 kulmaa, mikä niistä on se "toinen" kulma, josta pitäisi yhdistää?
Vs: Tarttee apua Myös vapaan lähdekoodin ohjelmistot vaativat sen pienen user manualin lukemisen... Tätä ei voi käyttäjän puolesta tehdä vaikka hyvän softan ovat tehneetkin.
Vs: Tarttee apua Eiköhän kaksi kuvaa saa yhdistettyä panoramaksi (kylki kylkeen kiinni) myös käsipelillä esimerkiksi Gimpillä tai muilla ilmaisilla/halvemmilla softilla. Photoshopin trialinkin voisi ladata, sitä voi käytellä 30 päivää ilmaiseksi ilman, että mikään toiminto on rajoitettu. Kannattaako sitä ottaa panoramakuvia, jos ei ole värkkejä kuvan viimeistelyyn?
Vs: Tarttee apua Huginin esikatselussa on mahdollista pyöritellä kuvaa suoraan tai kokeilla automaattista suoristusta. Joskus tuo automaattinen suoristus tosin heittää kuvan vielä pahemmin vinoon kuin mitä se oli ja se pitää sitten kuitenkin suoristaa käsin. Jossain vanhemmassa versiossa oli epävakautta esikatselutilassa, mutta ainakaan linux-versiossa ei ole minulla epävakautta esiintynyt pariin kolmeen versioon.
Vs: Tarttee apua Postaapa nuo 2 kuvaa tähän ketjuun (tai jonnekin, mistä ne on ladattavissa) niin voidaan kokeilla minkälaista jälkeä niistä saadaan irti.
Vs: Tarttee apua Kyllä mun mielestä jopa fotarin CS2:lla saa tehtyä panoraaman, oliko sen nimi nyt sitte photomerge tai jotain, ainakin ite olen tehnyt sillä pari kertaa.