Morjens En löytänyt juttua aiheesta, joten aattakee, aattakee. Mites onnistuu kuvaaminen kotistudiossa suoraan tietokoneelle. Mitä ohjelmia ja piuhoja tarvitaan, jos haluan katsella kuvaa heti pc:ltä. Käytössä Sony A850 ja Photari CS6. Jari
Vs: Kuvaaminen tietokoneelle En tiedä kombostasi, mutta mahdollista muuta hakua varten: termi on tethered shooting.
Vs: Kuvaaminen tietokoneelle Sorry, jäi mainitsematta että käytän kolmea Speedlight salamaa triggereillä. Kiitos vinkistä. Jari
Vs: Kuvaaminen tietokoneelle Moi, Lightroom 3 tai 4 on softa jonka tarvitset. Ja kolmosen kanssa myös plugi: http://www.adobe.com/cfusion/exchange/index.cfm?event=extensionDetail&extid=2371523 t. sami
Vs: Kuvaaminen tietokoneelle En usko että tarvitsee, mutta toimi ainakin. On ollut netissä puhetta esim. Picasasta. Enkä ihmetelisi vaikka toimisi photarin bridgelläkin.
Vs: Kuvaaminen tietokoneelle Mä olen käyttänyt useamman vuoden FastPictureViewer Prota. Ei ilmainen, mutta ei kalliskaan, 50 taalaa (Ilmaisversiossa suoraan koneelle kuvaaminen ei onnistu). FastPictureViewer Professional | Image File Formats Compatibility Chart , löytyy näköjään Sonykin tuettuna. Tuon lisäksi mulla on 5 metrin aktiivi USB-piuha jossa jatkeena metrin mittainen USB>mini USB kameraan. Edit. Mulla on Lightroomikin, mutta pidän enemmän tästä FPVstä koska kuvat jäävät myös muistikortille ja FPV imaisee sekä jpg:t että Raw:t koneelle. Toisin kuin Lightroomissa jossa kortille ei jää mitään ja kortti pitää olla tyhjä ja alustettu ennenkuin Lightroomi suostuu toimimaan (ainakin Nikon D700).
Vs: Kuvaaminen tietokoneelle Vaikka tämä pikku postaus ei auta Sony kameran omistajaa laitan silti näkemykseni jos joku Canuuna mies tarttis. 5m usb kaapeli läppäri ja Canonin utility ohjelma. Ongelmana on se jos pitää katsoa oliko se edellinen kuva parempi kun nykyinen. Sitä en ole tuolla softalla saanut tehtyä. Canon aukaisee DPP softan ja sinne ne kuvat menee joten sieltä pystyy muutaman klikkauksen päästä katsomaan.
Vs: Kuvaaminen tietokoneelle Toi olikin toinen hyvä syy miksi käytän FPV:tä, kun oot ottanut kuvan voit nuolinäppäimellä selata aiemmin otettuja kuvia ilman viiveitä. Ja poistaa samointein huonot deletellä. (Kuitenkin kaikki kuvat jäävät kameran muistikortille jos poistaminen kaduttaa myöhemmin)
Vs: Kuvaaminen tietokoneelle OffTopicia aloittajan ongelman kannalta Canon Utility näyttää esikatselukuvan, kun valitset sen automaatisen näytön "Other Functions"-valikosta. Se näyttää aina viimeisimmän kuvan, pienellä viiveellä. Ei tarvita muita softia. LR:n tethered shooting'lla ei voi säätää kamera asetuksia. Kokemusta on n. 12000 kuvan verran, XP, Win7 ja Win8 käyttiksillä
Vs: Kuvaaminen tietokoneelle Otsikko on varsin yleisluonteinen, mutta pitäisikö keskustelu kuitenkin rajoittaa "Sony A850 ja Photari CS6" -settiin? Kannattaako Nikon -leiristä edes huudella kokemuksiaan?