Vs: Tanssija tässä ollaan oltu digin herkkyyksien äärirajoilla,en tiedä kameraasi,mutta filmikamera ei ole kyseessä,ja herkkyys on luokkaa 3200-siitä eteenpäin,kuva on kiva ,kohinasta huolimatta. korjaus,miksei kuva voisi olla filmi??
Vs: Tanssija Mitä mieltä yleisö on siitä, että kuva on vähän vino, mutta ei niin paljoon, että se olisi tarkoituksella tehty? Aluksi se hyppi minulla silmille, kun noi pystyviivat ovat niin suorat, mutta sitten se ei niin häirinnytkään, kun rupesin katselemaan enemmän ilmettä jne. Jos kysytään vielä näinpäin, että olisitko kenties suoristanut oman kuvan tai jopa kallistanut vielä enemmän, jos kortiltasi löytisi vastaava?
Vs: Tanssija tiedä vaikka on parempi vinona,laitatko suoran version,tietenkin hiukan tiukemmin rajattuna.
Vs: Tanssija Vinous on hyvä tässä, kohina on hyvä myös; Kumpainenkin seikka saa kuvaan eloa, tunnetta elävästä tapahtumasta. Jotenkin se minusta siltä tuntuu. - E
Vs: Tanssija Nääh.. Myönnetään, ettei vinous ollut tarkoitus. En myönnä että jätin korjaamatta vahingossa. Osa kuvasta tulee taustan valokeilasta joka leikkautuu kakkosversiossa. Tosin en muista noita filmgrain asetuksiakaan, joten ei ole vastaava määrä raetta. Niin siis, tuohon olin lisännyt raetta, koska kohinaa/raetta ei pidä pelätä. ...tämä mentaliteetti johtuu d200:sta ja filmikuvista joita ihailen.
Vs: Tanssija hmm... koska ... Noin yleisesti olen kovin hätäinen luonteeltani. Kun kuvaan jotain mielenkiintoista haluan kuvat käsittelyyn "kaikki-heti-nyt" periaatteella. Digi on myös minulle todella paljon helpompaa, teen kivuttomammin ja nopeammin asiat photarissa, kuin wc-pimiössä eikä tarvitse tapella avokin kanssa hajuista yms.. Nojoo.. On mulla yli 10 rullaa diaa odottamassa kehitystä. Kuvaan myös filkalle, mutta en niitä kuvia jotka haluan nopeasti.
Vs: Tanssija Ei tietenkään, sehän olisi paljon kehnompi. Kuva ei ole niin vähän vino, että se näyttäisi vahingolta, vaan niin paljon vino, että se on selvästi tarkoituksellista. Väljässä rajauksessa vinous lisää dynamiikkaa, yhdistyneenä neidon tanssimiseen yksin. Kun ne poistetaan, ei niitä jää jäljelle. Mitäs sitten se kohina tekee tässä, vaikka siitä pitäisi. Neidon tanssiminen yksin ei ole nostalgista (miinus kohinalle), se on puhdasta (plus kohinattomuudelle), plastista (plus kohinattomuudelle), täydellisyyttä hakevaa (plus kohinattomuudelle).