Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tamron 200-500 vs. Sigma 170-500

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Ande749, 5 Joulukuu 2006.

    Tervehdys.
    Olen alkanut tuumailla, että voisin tarvita, tai ainakin haluta, hiukan lisää polttovälialuetta kameraani. Kyseessä on D70 ja tällä hetkellä omistan 18-70-kittiobjektiivin sekä Sigman 70-300 APO super hyper macro tms.. –objektiivin (en tarkkaan muista kyseisen lasin kirjainyhdistelmää mutta Sigman kahdesta tuon alueen zoomista se on se vähemmän halpa). Olisin ollut taipuvainen valovoiman kustannuksellakin kokeilemaan telejatketta, mutta ilmeisesti tuon Sigman kanssa sellaista ei voi käyttää. Eli muuta vaihtoehtoa ei jää kuin objektiivin hankinta.

    Koska en pitkänkään aikavälin aikana aio käyttää tuhansia euroja kuvausharrastukseeni, ei nytkään valovoimaiset mutta pikkuauton hintaiset telezoomit tule kyseeseen, jolloin käsittääkseni vaihtoehdot ovat lähinnä nuo otsikossa mainitut. Joten käyttökokemukset kyseisistä objektiiviveista kiinnostaisivat. Dpreviewin foorumeilta saa sellaisen vaikutelman, että Tamron olisi paremmassa huudossa.

    Ymmärrän, että huippulaatua saa hillittömällä hinnalla mutta onko perusteltua olettaa, että molemmat putkista olisivat kuvan- ja muulta laadultaan tuota 70-300-Sigmaa vastaavia?

    Mikäli muita vastaavia (polttovälialue x-500, hinta alle 1000€, valovoima ei ainakaan huonompi) vaihtoehtoja on, niin kuulisin mielelläni.
     
  1. Insane

    Insane

    12
    0
    0
    Vs: Tamron 200-500 vs. Sigma 170-500

    Uppista.
    Jos joku täällä omistaa tai tietää näistä obiskoista mitään niin kommenttia tulemaan. Itsellänikin on hankinnassa jompikumpi näistä.
    Kamerana Nikon D80 johon tuota tötteröä olis tarkoitus käyttää.

    edit:kamera
     
  2. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: kameroiden ja linssien yhteensopivuus?

    Entä nikkor 80-400mm?
     
  3. Insane

    Insane

    12
    0
    0
    Vs: Tamron 200-500 vs. Sigma 170-500

    Menee jo hinnassa sinne ylärajoille tuo nikkori. Olen samoilla linjoilla ton Anden kans, en vielä tässä vaiheessa meinaa laittaa niin paljon hilloo objektiiviin.
    Nuo otsikon mukaiset putket on jotakuinkin siinä hintaluokassa jonka olen suunnitellut sijoittaa.
     
  4. Juan

    Juan Member

    510
    0
    16
  5. Ihmemies

    Ihmemies Member

    454
    6
    18
  6. saloma-3

    saloma-3 Well-Known Member

    1 817
    687
    113
    Vs: Tamron 200-500 vs. Sigma 170-500

    Minulla oli tuo Sigma - ei tosin ihan viimeinen malli. Vaikka sen ruuvasi tukevalle alustalle, niin kyllä kroppaamalla VR Nikkorin 70-300mm kuvanlaatu oli silti parempi. Eli nimellisellä polttovälillä (400-500 mm välillä) ei ollut kauheasti käyttöä. Tamronista ei kokemusta.