Vs: Tampereen rosvo vai roskajoukko? Jukka, juuri tän takia sinun ei kannattaisi käydä edes töissä vaan käydä hakkaamassa hevosia jääkiekkomailalla. Laskin tuossa muutama hetki sitten kannattaako minun käydä töissä ja paljonko jää käteen vähemmän kun elää muiden rahoilla. Summa 75 euroa enemmän näppiin kun käyn töissä. Jos en kävisi töissä tippuisi hoitomaksut pois jne...
Vs: Tampereen rosvo vai roskajoukko? joo, olen myös tehnyt laskelmia ja kuunnellut puistossa monien ihmisten tarinoita. Se on iso juttu, kun saa hoitomaksut lähes nollaan. T Jukka
Vs: Tampereen rosvo vai roskajoukko? Käteen jäävä osa on noin 300e/kk, toimeentulotuesta. Voi kans miettiä minkälainen sosiaalinen status tohon liittyy, kun joutuu kattelemaan ylimielistä jengiä ympärillään. Sosiaalinen status on aika tärkeä ihmisen hyvinvoinnille. Toimeentulotukea voi myös hakea vain 1-2kk kerralla, käytännössä joka kuukaus sitä on haettava uudelleen. Sen lisäksi siellä pitkälti yritettään kusetta kaikkia. Itse esim. opiskellessa jouduin elää toimeentulotuella ja kyllä oli sähköt poikki koko kesän. Kyllä sinne kaksi virallista valitusta joutui vääntämään, ennekuin sai vuokrat ja sähköt maksuun. Voi miettiä miten toi virallinen valittelu onnistuu jos elämä on vähän heikolla pohjalla? Itsekkään en ole hyvä noissa, onneksi sisko on kovan noita tekemään ja asia saatiin lopulta kondikseen. Tohon myös liittyy se, että köyhät ihmiset ei aina ymmärrä oikeuksiaan. He eivät vaadi erityisen paljoa. Aika harva siis osaa yksinkertaisesti pitää oikeuksistaa kiinni. Ei ole ihan niin hehkeää kuin useimmat kuvittelis. Yleensä se on just ylimielisten ihmisten valittelua, joilla ei ole mitään käsitystä todellisesta maailmasta. Sossusta ei jaeta kultaisia luottokortteja, se elämä on aika rankkaa eikä varmasti sovi kaikille. Huomaa tässäkin ketjussa sen tarpeen halveksi tuilla eläviä, vähätellä ja epäinhimillistää.
Vs: Tampereen rosvo vai roskajoukko? Ja täällä meillä päin asuminen on vielä järkevän hintaista. Esim. te voisitte hankkia noin 120 neliön omakotitalon 100 000, ja kun olet ollut rakannusalan ammattilainen, niin paikat olisi äkkiä kunnossa. Itse asiassa, 80 000 riittäisi, ja vuodessa talo olisi kuin uusi, korjauksineen itsetehtynä noin 100 000. Eli siis mun asuntovelan lyhennys on vain murto-osa siitä, mitä tampereen suunnan vastaavasta (240 -300 0000) joutuisi minimissään lyhentämään.
Vs: Tampereen rosvo vai roskajoukko? Ja täällä on muuten pyörähuoltojakin pari, löytyisi varmaan töitä, yksi on jo eläkkeellä, mutta pitää vain liikettä yllä, ei muuta kuin yrittäjäksi tänne! Ja voisi järjestyä pääsy pimiöön, jossa 7 toimivaa suurennuskonetta..... Kymmeniä spiraaleja ja purkkeja.... Ja muita pimiölaitteita... Ja hyvää seuraa... Ja mukavoo savvoo, hilijoo ja kovvoo ja lapsillekin leikkikavereita paljon!
Vs: Tampereen rosvo vai roskajoukko? Ja hiljaa liikennöityjä vasta-asfaltoituja maanteitä pyöräilyyn soveltuviksi, niitä on satoja kilometrejä, ja aktiivinen pyöräilyseura! Sunnuntai-aamuisin yhteislenkki! Ja mallejakin järjestyy, etteköhän muuta tänne!
Vs: Tampereen rosvo vai roskajoukko? Tällä hetkellä hintataso on tätä täälläpäin http://www.ilmoitusopas.fi/myytavat-asunnot/omakotitalo-nokia.html Talo on jo ostettu aikoinaan enään ei olisi varaa edes tonttiin.
Vs: Tampereen rosvo vai roskajoukko? Niin, myytte siellä kalliilla nykyisen ja ostatte täältä puoleen hintaan paremman! Ja mikä parasta: pääsee anopista ja sukulaisista mahdollisimman kauas!
Vs: Tampereen rosvo vai roskajoukko? Miettikää ihmeessä. Täällä on ikäjakauma sellainen, että sairaalalla on korkea käyttöaste. Mutta lapsiperheelle tämä on unelmapaikka. Rauhallista, turvallista, paljon lapsia, paljon harrastusmahdollisuuksia, parkkeeraminen ei maksa missään, ikinä ei tarvitse juuri jonottaa, järkeenkäyvät asumiskustannukset, kohtuullisesti kulttuuria, mukavia ihmisiä, kuitenkin kohtuumatka joka puolelle, kun aika keskellä suomea jne.
Vs: Tampereen rosvo vai roskajoukko? Soita ja kysy Hurus-pyörään, taitaa olla aika vakiintunut asiakaskunta, me mukaanlukien.... en tiedä, onko myynnissä tai aikeita, mutta iäkäs mies pitää ja hyvin taitaa pyöriä. Vuokrataso lienee vitsi, jos ajattelee vuokria siellä päin. http://www.hurus.fi/
Vs: Tampereen rosvo vai roskajoukko? Joo tiedän liian hyvin tuonkin puolen, olen Tampereen pahamaineisessa lähiössä asunut lapsuuteni ja teinivuoteni. Sen ajan kavereista joko olen kantanut hautaan tai vienyt niemeen vieroitukseen ja vasta sen jälkeen kantanut hautaan, ihan kaikki ei ole vielä kuollut mutta ne muut sitten tekee joko parhaillaan liikennemerkkejä tai odottaa päätöstä. Mutta on meitä muutama jotka on ihan selvinnyt ns elämään normaalia elämääkin. Onhan se helvetin surullista katsella kun ajelee aamuisin töihin kavereita jotka juttelevat itsekseen bussipysäkillä kun päivän subut on saatu ja elämä taas hymyilee... Ihminen on siitä ihmeellinen elukka vaikka kuinka hakkaisi mailalla niin se avun vastaan ottaminen pitää lähteä itsestä !
Vs: Tampereen rosvo vai roskajoukko? Eipä vaan ole tosiaan niin yksinkertaista, se just pitäis ymmärtää. Osa ihmisistä on vaan käytännössä.. paremman sanan puutteessa, epäkunnossa. Ja se pohja siellä on valettu jo perheessä. Ja yleisesti köyhyydellä on paljon tekemistä ton kanssa. Tietenkin joku pystyy ponnistamaan vaikka kuinka heikoista lähtökohdista, mutta suurin osa ei. Hyvistä lähtökohdista taas ei juuri tarvitse edes ponnistaa. Amerikkalaisnuorukainen vältti vankilatuomion vetoamalla vaurauteen Voihan sitä tietty olla myös vaurauden uhri... Aiheesta on tehty mielenkiintoista tutkimustyötä, siitä miten varallisuus laskee kykyä tuntea empatiaa. Koska empatiaa ei tarvita, mikäli voi tulla toimee itsenäisesti ja olla riippumaton muista ihmisistä. Samassa tutkimuksessa todettiin, että kun varallisuus ja status otettiin poies.. palautu kyky tuntea empatiaa taas normaalille tasolle. Joten vois sanoa että kyl ne molemmat ääripäät ovat yhteiskunnalle yhtä haitallisia.
Vs: Tampereen rosvo vai roskajoukko? Niin eihän se ihan terve lähtökohta oo jos kasvaa/asuu kadulla jossa on 40 vuokrakerrostaloa joista suurin osa elää sillä toimeentulotuella kun ei muustakaan tiedä.
Vs: Tampereen rosvo vai roskajoukko? Pistäs vähän faktaa toveri c tutkimuksesta, johon viittaat. Olen aidosti hämilläni siitä, kun tässä on jauhettu 30 sivua kaikenlaista ja toisella sivulla viittailet worldwatchiin ja toisella kerrot hoitavasi päivittäistavaraostoksesi kaupassa, joka on tunnettu siitä, että k.o. yritys pyrkii välttämään kaiken yhteiskuntavastuun, joka porsaanreikiä käyttämällä vain on mahdollista. Hämmentää ja ihmetyttää pientä kulkijaa...
Vs: Tampereen rosvo vai roskajoukko? http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=how-wealth-reduces-compassion Mä yritän vielä ettiä vielä sen oikean tutkimuksen, tarvisin sitä itekkin... mulla oli joskus se pdf muodossa. Tossa tekstissä viitataan eri tutkimuksiin jotka on tehty myöhemmin kuin se, mihin ite varsinaisesti viittasin. Ja mitä tulee mun ostoksien tekoo, niin olen monasti sanonut että kaikki me tässä systeemissä eletään. En ole edellenkään muuttamassa asumaan metsään yksikseni, enkä kantamassa maailman ongelmia niskassani yksin. En usko pätkääkään "lompakolla äänestämiseen", mun mielestä vain yksi kuluttajayhteiskunnan tapa välttää todellisuutta ja ostaa itselleen puhdas omatunto. Enemmänkin rikkaiden hupia. Zizekillä (paha kommunisti) on hauskoja ajatuksia asiasta: http://fora.tv/2011/04/04/Slavoj_Zizek_Catastrophic_But_Not_Serious Kohta 09.'Starbucks Logic' and the Ineffectiveness of Ethical Capitalism Suosittelen lämpimästi Zizekin juttujen kuuntelemista, vaikka ei olis samaa mieltäkään.