Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tampereen Kameramafia 06.08.

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Helmeri, 6 Elokuu 2005.

    Ekat mafioinnit, kiristystä ja suojelurahoja :)
    mukavaa oli, kiitos kaikille.. joskus uusiks.

    Itse miitistä että hyvin tulivat kaikki toimeen vaikka eivät ole toisiaan ennen tavanneet. Itse olin aika hiljaa ja kuuntelin ku ammattilaiset keskusteli, ei kannata keltanokan häiritä ammattilaisia. Muilla oli vähintään 3 putkea ja extrakamaa, itsellä vain kittilinssi ja tele :/

    kuvia siis esille
    [​IMG]
    loput @ http://heikkinen.1g.fi/kamera/tampereen_kameramafia/06_08_05
     
  1. Noh, kuvia tuli otettuu, jopa 21. Ei oo viime aikoina toi kuvakeiju kohdellut kovin hyvin, niin kuvausfiilikset on ollu vähän heikoilla. Noista 21:sta aattelin esitellä seuraavat 9:

    Tampereen Kameramafia, Miitti #1, 6.8.2005

    Mut mukavaa oli, todellakin! ehdottomasti uusiksi!

    EDIT:
    No pöh! aina voi kysyy. Sitä vartenhan sitä kokoonnutaan!
     
  2. Mahe

    Mahe Member

    454
    3
    18
    Tässä ois nyt ensialkuun tämä ryhmäkuva.

    Kuvassa ylhäältä vastapäivään:
    Mahe, Tomte, Helmeri, sakarik, matti, ?, ?

    (Pyydän anteeksi huonoa nimimuistiani, kaikkien nimet ei sitten kuitenkaan jäänyt päähän, toivottavasti edes noi muistamani meni oikein :) Joku osallisuneista täydentänee.)

    [​IMG]

    Lisää kuvia kuhan saan raakakuvat "kehitettyä", eka kokeilu mulla sillä saralla, tähän saakka olen kuvaillut jpegejä.
     
  3. Jes..! Harmi että piti lähteä toisen harrastuksen pariin vähän etukäteen, oli aika hauskaa kuitenkin niin kauan kuin hauskaa riitti..

    Itse en hirveästi ottanut kuvia kuvaajista, paitsi "epäsuorasti" (esim --> http://www.kameralaukku.com/viewtopic.php?t=1835 ), mutta muuten tuli kyllä muutamia kuvia. Alan tässä kohta touhuilemaan uutta "kuvakertomusta" nettiin kotisivuilleni, kuten itselläni tapana toimia on.
     
  4. Tomte

    Tomte

    55
    0
    0
    Tyttöjä...

    [​IMG]

    Ja sitten, kun muut menivät Sorsapuistoon kuvailemaan kukkia minä pyörähdin kaupassa mehua ostamassa. Itse kuvaan ihmisiä, jotka näyttävät jollain tavoin mielenkiintoisilta, joilla on persoonallinen tyyli tai jotain ...jotain(?) ja eräs tällainen kaveri sattui mehukaupassa eteen.

    [​IMG]

    Sinänsä erikoinen kuvaustilanne, että kohde valitsi itse taustansa ("mennäänkö tohon rullaportaiden luo") mutta kuinka hivelevää onkaan kun tietää, että tästäkin tyypistä on otettu varmaan se miljoona studiokuvaa ja sitten hän totesi vilpittömästi kun LCD:tä vilautin, että "siis hitto kun on hyvä kuva, jätkä osaa ottaa siistei kuvii!" :)
     
  5. Tomte

    Tomte

    55
    0
    0
    Ja varoitukseksi muille: La Cosa Nostra de la Mansen alueelle ei ole muiden valokuvaajien tulemista tai käy niin kuin tälle Turkulaiselle kameramafiosolle ;D Viva Tampere!

    [​IMG]

    (No joo, oikeasti olis mielenkiintoista kopsutella vähän Turkulaisten tai Oululaistenkin Donien kanssa etuelementtejä yhteen...)
     
  6. Mahe, Tomte, Helmeri, sakarik, matti, ?, teemu.pii
     
  7. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Tomte todella hienoja kuvia. Täytyy sanoa kyllä. Ekassa on kyllä herkkyyttä ja tunnelmaa minusta. Kohteet on kuvauksellisia. Tummat sävyt sopivat hienosti.

    Kieltämättä Monroesta otettu kuva on hyvä. Kertoo että tyypillä on tajua miten poseerata. Taustakin on kieltämättä aika passeli ja rauhallinen. Kaunista jälkeä tässäkin.

    Ja kolmas kuva oli varsin mainio miten käy kajaanissa kun käypi paikallisessa siwassa. ;)
     
  8. [​IMG]
    kyllä siellä rakkautta oli taustalla :)
     
  9. Tomte

    Tomte

    55
    0
    0
    Mahe, Tomte, Helmeri, Sakari, Matti, Markus, Teemu. Sulla on Mahe tossa kuvassa horisontti aika pahasti vinossa :)
     
  10. Ryhmäkuvan mister X

    [​IMG]
     
  11. Hitsi pitää olla vähän kateellinen ku teil pojat matti ja tomte on toi mustavalko-konversio niin hyvin hallussa. Pitää itse ruveta opettelemaan ja harjoittelemaan!
     
  12. täällähän on ihan päteviä kuvia. ja makkonen rokkaa :)
     
  13. Mahe

    Mahe Member

    454
    3
    18
    Noniin tässä eilisen kuvauspäivän satoa muutama lisää:

    Vanha kirkko Tavallinen postikorttimaisema keskustorilta.

    Meno päällä Afganistanilainen tanssiryhmä oli esiintymässä, hauska nähdä esiintyjiä jotka selkeesi nauttii esiintymisestä :)

    Temppuilija Tulella jonglööraava porukka oli treenaamassa, tosin ilman tulta.

    Toinen temppuilija

    Nyt putoo... Osaavallekin sattuu...

    Siinäpä se, omaa kuvalaskurin saldoani en kerro :) Kiitokset osallistuneille, oli mukavaa. Eiköhän oteta uusiksi joskus niin mäkin opin nimet :)
     
  14. Tomte

    Tomte

    55
    0
    0
    Mainitun Petteri mikä-lien sivuilta löytyy hyvä ohje, millä pääsee alkuun. Tossa "tyttökuvassa" aikaa meni noin vajaa tunti ja arvaa kuinka lensi ärräpäitä viime yönä puoli yhden aikaan kun vahingossa tallensin nettikokoisen kuvan sen oikean kuvan päälle :) BW-fotarin peruspakkiin kuuluu:

    Gradient map
    muutama Channel mixeri
    yksi tai kaksi blendaus-layeria (esim. linear light tuottaa mukavan jyrkkää)
    Levelsejä
    Curveja (sopivat erityisen hyvin tuomaan kasvon muodot esiin tasaisemmassakin valossa)
    50 pixelin terävöitystä
    jne.

    Tuo kuva Mikestäkin on ensin tehty mustavalkoisena ja sitten lisätty layeri-kakun päälle kopio alkuperäisestä jonka blending mode on color... Mutta on ne kyllä itselläkin taidot ihan ruosteessa kun ei ole tullut koko kesänä oikeen mitään tehtyä...
     
  15. AMA

    AMA

    115
    0
    0
    Noniin ja nyt kun minut on viimein paljastettu mister x:n takaa, voinen itsekin avata sanaisen arkkuni (valokuva-arkku saattaa aueta kunhan kerkeän oman koneeni äärelle).

    Hienoja kuvia ootte kyllä saanet aikaiseksi ja varsinkin kun näki paikanpäällä nuo tilanteet, josta kuvat syntyivät, tarvii kyllä nostella entistä enemmän hattua. Ikävää päästä omia kuvia katselemaan vasta tämän visuaalisen ilotulituksen jälkeen, kun rima on jo hilattu taivaisiin...

    Tapahtumia tuntui osuvan joka korttelissa eteen ja ilmatkin suosivat niin mikäs siinä oli kuvaillessa. Aikaakin taisi vierähtää viitisen tuntia melkein huomaamatta ja illalla jalatkin jo meinasivat sanoa sopimuksensa irti :)

    Kiitos vielä kerran kaikille osallistuneille ja otetaan uusiksi, kunhan saadaan aikataulut sopimaan!
     
  16. Jooh kyllä mä sen oon jo lueskellu, mut en oo saanu aikaiseksi vaan alottaa kokeilemaan. Itseasiassa tossa nopeesti testasin paria kuvaa noista eilisista Raw Shooter Essentialsissa ja se vaikuttaa kivalta kalulta tehda värillisestä RAW:sta mustavalkosta tiffiä fotarin ruoaksi. Nyt tarvitaan siis lähinnä vaan kuvia.. :)
     
  17. juuri tämän takia olin särmänä aloittamassa tätä topikkia, ettei kukaan ehdi postaan hifikuviaan ja saan omani eka, joista ei voi kuinka lähteä kohottamaan rimaa :))
     
  18. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Eipä voi muuta kuin huokaista, vai tuollaista jutskailua tarvitaan noihin mv kuviin. :/

    No ehkä tässä joku kaunis päivä saahaan hiukan siitä narun päästä kiinni että hiukan..
     
  19. Mahe

    Mahe Member

    454
    3
    18
    Eläs nyt Helmeri, hyviähän ne sun kuvat oli. Osa oli vähäsen tummia, liekö kiinni monitorien asetuksista?

    Varsikin tää Sakari kuvaamassa tiiliseinää on aika mainio :) Siitä jotenkin välittyy semmoinen "Mitä v****a tuo oikein tekee???" -fiilis mikä varmaan aika monella meitä eilen sivusta seuranneella tuli =D