Osaako joku kertoa/voisi mitata omastaan, että minkä kokoinen etu-/linssilauta noissa on? Leveys, korkeus ja paksuus ja mikä on sen sisemmän aukon mitat. Ostin itselleni tuollaisen projektin ja keskiviikkona olen menossa käymään työpaikalla, jossa pääsisin sirkkelöimään alumiinista sopivan kokoisen palan. Mikä on suurin polttovälin objektiivi, jota tuossa voi käyttää?
Vs: Crown Graphic 4x5" etulauta Crownin omat laudat on sellasia, et se vaatis prässäystä.. mut varmaan siihen suorankin laudan saa viritettyä, jos laittaa jotain valotiivistysmatskua sisäpinnalle. "3.70 inches wide by 3.65 inches" tuli googlesta, pyöreet kulmat noissa on kans ja 1mm paksua matskua. Polttoväli riippuu vähän siitä kuinka lähelle haluat tarkentaa, 300mm menee mutta aika kauas tarkennettuna. Tele linssit on suositeltavia jos haluaa yli 210mm käyttää lähikuvaamiseen.
Vs: Crown Graphic 4x5" etulauta Joo, tuollaiset luvut, tai 3 21/32 x 3 23/32", löysin itsekin netistä eli n.92,8x94,4mm. Ja just ton prässäyksen takia kyselin, et minkä paksuinen menis. Graflex.org sivuilla joku sanoi tehneensä kyllä jopa 5mm paksusta PVC muovista. Ja tuon prässäyksen takia haluisin tietää sen sisemmän aukon mitat, kun ajattelin tehdä porrastuksen. Mulla on kyllä tuollaista teollisuudessa käytettävää 1mm paksuista tiivistenauhaa jota voisi laittaa sinne reunalle. Kiitos tiedosta!
Vs: Crown Graphic 4x5" etulauta Minulla on pari tallaista hyllyssa: http://www.ebay.de/itm/Super-Graphic-Speed-Crown-Graphic-Metal-Lens-Board-w-Copal-Zero-Hole-/330964535825?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4d0f060a11 -jja
Vs: Crown Graphic 4x5" etulauta En tiedä onko Speedin lauta erilainen, mutta siinä mä olen käyttänyt ihan 2mm alumiinista sahattua levyä. Tarkoitus oli tehdä porrastus liimaamalla muovilevyn suikaleet levyn taakse, mutta kun ei se vuotanut ilmankaan, niin annoin olla. Liimasin vain jeesusteipin suikaleet, että se istuu tiukemmin paikallaan.