Muutama vuos on jo vierähtänyt siitä, kun viimeks pääsin yöllä kuvaamaan salamoita. Viime yönä olin jo nukkumassa kun kuulin jyrähtelyä ja ei muuta kun ylös sängystä ja kameran kanssa ulos. Jokusen kuvan sain, mutta suurimassa osassa salamat oli aika heikkoja, tämä onnistu parhaiten. Ehtipä siinä vielä pari tuntia nukkuakkin ennen kun piti töihin lähteä Toivottavasti tällä viikolla tulis vielä lisää yöukkosia.
tämä pysäytti, todella hieno. Itsekkin olen noita salamoita yrittänyt kuvata, mutta aina olen myöhästynyt (hidas lappalainen ku olen) ja kuvassa näkynyt vain himmeä räpsähdys.. Ei voi muuta ku onnitella, loistava
Tosi hieno kuva. just valittelin ite ko olin lauantaina mökillä, niin tuli kauhea ukkosmyrsky meren reunalle juuri mökin eteen. (kamera on virolaisilla paremmassa tallessa joten kiitos heille) Olisi saanut tallennettua avomerelle päin mahtavia salamoita, täytyi tyytyä katselemaan nalle pullo pöydällä.
Bulb asetuksella otettu aukkona 5,6 ja suljinaikana tässä 3s. ISO 100. 17mm objektiivilla kuvattu ja rajattu jonkin verran alkuperäistä kuvaa.
Sangen vaikuttava salamakuva, etten jopa sanoisi. Itseasiassa ihan pirun hieno, tosin tämähän nyt on tullut jo aikaisemminkin ilmi tässä ketjussa. Tuo purjevene vielä kruunaa kuvan. Tuo kuvaan tunnelmaa ja antaa vähän suhdetta kuinka pieniä loppujenlopuksi ihmisen asiat ovat luonnonvoimien edessä. Tästä kuvasta täytyy oikein olla kateellinen
Voeh, tämähän on mahtava. Itekkin ollut tarkoitus koettaa tuollaisia kuvailemaan, mutta on ollut täällä etelässä niin heikko ukkoskesä.