Vs: Talvimaisemia Voin yhtyä edelliseen, luontokuvien täytyy kyllä olla aitoja. Ja itse en ole sitä mieltä, että tuo nyt niinkään pilaisi kuvaa, ajattelen sen niin, että siitä voi huomata myös, kuinka ihmiset muuttaa luontoa ja mitä se tekee luonnolle, miten se muuttaa sitä jne. Mutta jokaisen silmissähän nämä kuvat näyttää aina vähän eriltä.
Vs: Talvimaisemia Ja sit puutarhasakset, kirves yms. "maisemointityökalut" kuvausvarustukseen. Aivan älytöntä touhua, ettei voida kuvasta poistaa edes heinänkortta jälkikäsittelyssä. Kukin tyylillään.
Vs: Talvimaisemia Enhän mää niin sanonut, että kuvista ei saisi poistaa mitään mikä siinä nyt sattuu kasvamaan toki saa muokata pieniä juttuja, mutta isommat asiat on sitten eriasia, ehkä sellaisia kannattaa jättää muokkaamatta pois ja antaa vain olla. "Isommilla asioilla" tarkotan isoja puunoksia jne. Kannattaa siinätapauksessa jos haluaa poistaa jotakin isompaa kuvasta, niin ottaa se kuva niin, että ne huonot asiat ei tule siihen kuvaan, mutta tietenkin kukin taas tyylillään, ihan miten itse haluaa, mielipiteitähän nämä vain ovat.
Vs: Talvimaisemia Mielestäni noi kuvat ovat onnistuneita alku talven kuvia, jossa pakkanen pääsee iholle. Ylemmässä kuvassa puut ovat tosi kivasti pakkasta kuvaamassa ja alemmassa sähkötolppa ja johdot luovat suomalaisen kuvan ja miten ihminen on jo kaikkialla. Tuo lause pistää itseäni ainakin korvaan todella pahasti, että sinun kommenteistasi kehittyy? Totta on että kommentit ja kritiikki auttaa mutta tuolainen omahyväisyys ärsyttää minua. Tuossa kun sanot että sisäistämällä sun sanomiset "tarkalleen" kehittyisi... Mutta ei sen enempää, ehkä tervetullu sävy viestissä tulokkaalle olisi mukavempi.. Kun kuitenki sen KUVAN oisi tarkotus luoda tunteita jne. niin ei mielestäni mitään pitkää tekstiä "miksi" on kuvannu tarvitsisi laittaa saati kysyä.. Eiköhän se oo itsestään selvää että "koska halusin".
Vs: Talvimaisemia Ei tarvitse ärsyyntyä.. Huom. Minut on valittu koko foorumin paskimmaksi kuvaajaksi, joten ei kannata välittää jutuistani, sanon vain miltä minusta tuntuu, kun katselen kuvianne. En kommaa tästä lähin teidän kuvia/anna parannus ehdotuksia, niin ei herneet mene nenään. Itse tutkiskelen aina menneisyyttä ja imen sienen lailla tietoutta minua pidempään kuvanneilta, koska ilman sitä ei ole tulevaisuutta, mutta tehän tiedätte jo kaiken harrastuksen alkuvaiheessa, joten sanani turhaa kuuroille korville..
Vs: Talvimaisemia Ei sinun kannata lopettaa esittämästä parannusehdotuksia vaan sun kannattais esittää niitä, MUTTA perustella sun esitykset tarpeeks hyvin, että niistä sun parannusehdotuksista voisi ottaa oppia. Ja jos sanot jotakin, esimerkiksi "kuva on kaunis", voisi perustella miksi kuva on kaunis? Tai jos taas sanoo "kuva on ruma" voisi perustella miksi? Tai jos käskee ottaa eristä kuvakulmasta kuvaa, niin mistä kulmasta mielestäsi se olisi ollut parempi? Kannattaa miettiä, onko kommenttisi vastaanottajalle tarpeeksi selvä, että voiko siitä oppia ja että saako kommentista selvää mitä sinä olet sillä tarkoittanut. En itse ole pahemmin hernettä vetänyt nenään muutakuin siitä, että oikeastaan kukaan ei osaa perustella kommenttejaan, mikä häiritsee mua suuresti. Toki voit sanoa miltä itsestäsi tuntuu, mutta olisi kiva tietää perusteluja miksi sinusta tuntuu juuri tuolta. Ja syy miksi itse vastaan kommentteihin/lisään omia mielipiteitä on se, että haluan herättää keskustelua ja saada ihmisiä pohtimaan erilaisia näkökulmia asioista ja saada miettimään uudelleen omaa näkökulmaa.
Vs: Talvimaisemia En väitä että tietäisin kaikkea. Mutta tuo kommenttisi toi itselleni omahyväisen kuvan itsestäsi, se vaan tuo kielteisen kuvan sinun ehdotuksiin, eikä niitä tee enää mieli noudattaa.. Vaikka osa onkin hyvin totta.. Itse toivon että kertoisit oman tunteen kuvasta ja sitten parannus ehdotuksia, mutta itse kaipaan pidempää selitystä että miten. Koska jos sanoo että kuvakulma voisi olla toinen, voisi myös sanoa että millä tavalla, jotta sitä voisi soveltaa seuraavissa kuvissa.
Vs: Talvimaisemia Näinhän se myös on, vaikea perustella omaa mielipidettä, mutta silloin kun luonto on läsnä lähes pelkästään ja vain joku pieni osa ihmistä näkyy siinä, niin se ei mielestäni oikein natsaa. Jos vaikka tuossa kuvassa olisi ollut pelkästään postilaatikko ja ehkä polku/tie, niin se olisi ehkä olut vielä parempi, mutta niin tai näin, kuvasi on kivoja ja kakkos kuva jopa hyvä, vaikka tunnelma saakin meikäläisen surulliseksi. Tervetuloa saitille finDaniel! Olen erittäin samaa mieltä kanssasi ja ihmettelen joidenkin henkilöiden itsetunnon määrää, vai pitäisikö sanoa määrättömyyttä/äärettömyyttä;-)
Vs: Talvimaisemia Siniir, Se onko näkemystä tai ei, ei juuri riipu harrastusvuosista. Itseä auttavaa kritiikkiä ja kommentteja toki sopii toivoa, mutta itsehän se olisi nähtävä että miksi ja miten tunnelmat välittyvät. Kaunis ja ruma on sitäpaitsi täysi umpikuja koittaa yleisinä käsitteinä avata. Kuvia katsomalla ja kuvaamalla kehittyy - aina johonkin päin.. Visuaalinen lahjakkuus ja kuvilla välittäminen ja kertominen on kuitenkin paljolti perustaltaan lahja. En väitä etteikö sitä olisi jossain määrin kaikillakin, mutta mitä siitä voi kehittyä vaihtelee. Ekassa kuvassa on lempeää sävykkyyttä, sellaista klassista 'pikkukaunista'. Se on vähän sukua kiiltokuvalle tai sadulle sävy- ja värimaailmassaan, enkä näin sanomalla moiti sitä. Sellaisesta voi haltioitua kuvatessa ja jos sen saa myös tehtyä kuvaan, se juuri on ilmaisun hallintaa jos mikä.
Vs: Talvimaisemia Kaikki tulee aikanaan. Korvia ja silmiä kannattaa pitää auki! jos menee henk.kohtaiseksi ni läpsii takaisin. Sitten kun on se oma tyyyli ja varmuus (tietää että miksi tekee juuri näin) niin oppii näkemään palautteen eri tavalla. Sulla on silmää ja vahvaa tahtoa, se on tärkeä se. Kaikkia ei pidä miellyttää kuvillaan.