Rajaus, valo, sävyt, tilanne, löytyykö korjattavaa? Edit. Horisontti oli asteen verran vinossa, korjattu.
Tausta mataloituu kohti oikeeta (ei sinänsä häiritse) - mutta ehkä olis saattanut olla parempi kuvata suoremmin kohti rantaa. Valo on hyvä, mustissa koirissa ja lumessa sävyjä. Touhukas tilanne. Siis eipä ole varsinaista valittamista - joillakin luontokappaleilla näkyy olevan suorastaan hauskaa pakkasessa.
Lainaten itse itseäni... Joo, huomasin et horisontti oli vähän vino silloin kun laitoin ton kommentin (olet sen vinouden näköjään korjannut) mutta se ei mua haitannut yhtään rannan muodon takia. Tarkoitin tolla mahdollisesti ihmeellisesti muotoillulla lauseella, puuston pituutta, kaukaisuuteen häipymistä.
Itsekkin kävin jäällä päivällä kun oli keli aika hieno. Ilmeisesti hiukan eripaikassa ollaan oltu? No kuitenkin nuo sävyt on minusta hiukan vääränlaiset, eli liian sinisen puoleiset. Koetin hiukan tuota jpg käpristellä ja laitoin siihen oranssia filtterillä jotta tulisi se lämmin sävy enemmän kuvaan. Kuitenkin ilma oli lämpöisen oloinen vaikka olikin pakkasta se -25. Mun mielestä kuvassa on tuo syvyys vaikutelma varsin kiva ja kaikki kolme koiraa on vielä suhkot inhimillisissä asennoissa eli ei rumenna kuvaa yksikään huonolla asennolla. Eli yksikään koira ei ole ylimääräinen kuitenkaan kuten aiemmin sanotaan? Yksikään ei ota kylläkään katsekontaktia, eli ei varasta sitä kohteen olemista. Onko se nyt hyvä vai huono asia? Tausta meinaa nyt kylläkin jonkin verran viedä huomioita ja varsinkin kun se kaartuu tuonne oikealle eli vie katsetta, sikäli että siellä ei ole mitään niin ei vie huomiota. Tausta on kainuulaisittain kaunis ja pidin siitä. Kuva on kuitenkin kiva nahistelukuva. Jossa kuitenkin pientä teknistä ongelmaa, joko koiria ollaan aavistuksen verran liikaa vaalennettu ja sitten tuo väripuolen ongelma. Valo on ollut kuitenkin hyvä ja mahdollistanut kuvaamisen. Ehkä vaatisi rinnalle muitakin kuvia jotta tulisi tarinaa. Kuitenkin edelleen vaikka hivenen kriittisesti suhtauduinkin niin varsin onnistunut koirakuva jossa on monta koiraa saatu taltioitua hyvin.
No musta koira valkoista vasten on aina hankala, mustasta koirasta on vaikean hakea muotoja. Näissä on hyvin onnistuttu tässä kuvassa ja loiva valo tuo hyvin muodot esiin. Myös koirien muodostelma ja tekeminen on harvinaisen onnistunut, maisemakin on kaunis. Eli mielestäni onnistunut kuva.