Sori, kun en "osaa" enää linkittää kuvaa niin pakko laittaa näin. Mikä meni skannerin asetuksissa höpösti kun jälki on tämmöstä. Vielä eilen pelitti ihan ok ja ku tänään ajattelin jatkaa niin täs tulos. Vitjat sentäs! Eli tuo harmaa alue menee oikein mut tumma ja tuo mössösössö on jotain outoo. (Siis oisin laittanu tän keskustelun oikeeseen osastoon mut ku ei sinne saa liitettyä kuvia...)
Voi peffa, näyttääkö tuo kompajutulta?? Tosissani oon. Aiemminki kävi samallai ja silloin Osku osas auttaa mut nyt se onneton ei muista miten homma hoidettiin... TÄMÄ EI OLE VITSI ja mun ois pakko saada skannattua kunnon kuvia :-(
Poislukien toissapääsiäisen mämmien unohtuminen skannerilasille, mulle ei tule mieleen mitään. Koska virheet eivät ole skannaussuuntaan jatkuvia, ei lukupään vika tule kysymykseen. Softan sekoilu on todennäköisin, mutta en kyllä pirullakaan keksi mitään järkevää, mitä voisi yrittää, paitsi skannerisoftan poistaminen ja uudelleenasaennus. Tietty ensin kannattaa koittaa skanneri "bootata", eli usb irti, virtapiuha irti, virta takaisin, pieni odotus, usb takaisin.
Esko, mäkin teen taidetta millä vaan ;-D ja Annamaijaki... voi hitsi, vähän naurattaa mut ei kuulkaa paljoo eikä sitte ku deadline tulee vastaan....
no et niin ;-) ja nyt mä joudun konttaa tuonne kaappiin kaivaa tota usb- ja virtajohtoo kiskomaan. Perhana sentäs! anteeksi kielenkäyttöni...
NIEPPPIIIIII!!!! ;-[ Anna neuvoja mieluummin. Toinen kuva, josta näkee että tuo harmaa ja vaalea toistuu/skannautuu oikein mut tummempi harmaa ja musta ei. A-hauttakaa nyt!
Jos ohjelma sekoaa, niin nopein tapa on kokeilla järjestelmän palautusta (system restore ainakin xp:ssä) ellei eilisen tai toissapäiväisen jälkeen ole asennettu mitään ainutlaatuisen ainutlaatuista ohjelmaa. Ajureiden uudelleenasennus on tietty, mutta sekään ei aina auta jos on pahasti seonnut. Mahdollista on sekin, että hajosi, ainakin mulla yksi skanneri ei enää toistanut kuin murto-osan sävyistä.
Pahus kun en tosiaan muista mikä jelppasi moiseen itsellä..ja nyt ei Espoo scan mulla aukea enää, joten ei voi visuaalimuistella..
Älä vaan kerro mitämissämiksi jos vaikka joku muu joutuisi painimaan saman asian kanssa. PS. onneks olkoon.