Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Talven oma perunapelto

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Teppitin, 14 Helmikuu 2011.

Kokeilin tuossa hiukan kuvailla tuollaisia hienoja jäämuodostelmia. Jotain tuntuu kuitenkin puuttuvan, heittäkää miten olisin voinut parantaa

1. Ilkka989

Ilkka989 Member

477
    0
    16
    Vs: Talven oma perunapelto

Hieno tuo auringonvalo. Ihan kuin joku olisi nakannut aurinkopallon maahan ja valo leviäisi kuin laava. Kiinnitin itse asiassa siihen enemmän huomiota kuin "perunoihin". Ehkä kuvassa siis on liikaa elementtejä minun makuuni. Itse varmaan yksinkertaistaisin, esim. kuvaisin jotenkin lähempää vain "pottuloita" tai sitten häivyttäisin parhaani mukaan yksityiskohtia ja keskittäisin huomion valoon.

Ilkee flare tullut, sen nappaisin vaikka jälkikäteen pois jos linssi sen väkisin tekee. Ja suoristaisin horizontin.

On kyllä hienoja jäämuodostelmia.

2. Vs: Talven oma perunapelto

Kiitoksia. Yritin tosiaan kuvata yksityiskohtaisemminkin noita muodostelmia, mutta en onnistunut. Roikuin laiturilta ohuen jään päällä, ja en kyllä onnistunut vangitsemaan sitä oikeanlaista tunnelmaa yksityiskohtaiseen kuvaan. Ehkä ensi kerralla :D

Onko flare tuo vihreä pojo tuossa kuvassa (Miten sen saa pois?)? Olen melko aloittelija teknisesti, ja termit kyllä hakusessa. Ja horisontti menee aina jotenkin vinoon, koitin sitä jo alemmassa kuvassa suoristella. Emmä vaan saa sitä suoraan ;D
    Ehkä seuraaviin kuviin saan sen suoraan

BTW, kumpi kuvista on parempi?

3. Vs: Talven oma perunapelto

Ylempi kuva on ehdottomasti parempi minun mielestäni. Taivasosuutta leikkaisin ainakin kolmanneksen siitä pois, koska silloin jäämuodostelmat saisivat lisää tehoa. Lähtökohtakuvana huippukuvaan ylemmässä on siis potentiaalia.

Alemmassa on mielestäni liian vaalea yleissävy... Valon väri häviää.

4. Vs: Talven oma perunapelto

Tähän tapaan?

5. Vs: Talven oma perunapelto

Vielä ottaisin enemmän pois. Vielä vähän kontrastia lisää jääkiteille ja pikku terävöitys, niin parantuu. Edit: Kuvan voisi samalla vaivalla myös suoristaa.

/---
    ap

6. Vs: Talven oma perunapelto

Tässäpä vielä paranneltua versiota. Olen kyllä huono ottamaan suoria kuvia tai jälkikäteen suoristamaan niitä ;D

7. Vs: Talven oma perunapelto

Parani huomattavasti.

8. Vs: Talven oma perunapelto

Tuhannesti kiitoksia neuvoista, kyllähän tuo omaan silmäänkin parani merkittävästi :)