Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Merimiehen lapset

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana henrikv, 3 Toukokuu 2009.

. . . . . .

Edit: Myöhemmin samana päivänä.

1. nokku

nokku Active Member

2 456
    0
    36
    Vs: Merimiehen lapset

Oisko..siinäkaitois..oisko semmonen merimiehen henki siellä leijailemassa ja terveiset tuomassa merten takaa? Vaiko jotain metafyysisempää kenties? Ai ei vai..noh..höh?
    "Vuorimies"kin jäi hieman tyhjän päälle, joten valaisepas meitä niinkuin tuo Seitsemän Merimiehen linnake valaisee meitä..?

2. Vs: Merimiehen lapset

Joo, olen yrittänyt katsella monta kertaa tätä. Ei vain aukea mulle mitenkään vaikka merimies olenkin. Onko etualalla jokin alus joka ei ole kuvassa jolle lapset vilkuttaa vai miten tää homma menee?

3. kb

kb

2 235
    0
    0

Minä koen ekan kuvan ihan vain viestin lähettämiseksi (lapsilla joskus riittää mielikuvitusta eri tavoin kuin meillä aikuisilla, eli voi olla niin että ajatus on näille lapsille tärkein ei niinkään viestin perillemenon todennäköisyys).

Toisessa kuvassa helpotetaan kotiinpaluuseen liittyvän navigoinnin haasteita.

4. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Ensimmäinen kuva on taas osa evoluutiosarjaa: ihmiskunnan lapsuuden loppu; meri-miehyydestä luopuminen ja maa-laisuuden aloittaminen. Meri on ihmisen alkukoti ja olemuspiirre, mutta maa-laisten lapsellisuus antaa edelleen toivoa.

Seitsemän merimiehen linnake on traditionaaliseen kolminaisuus-valtaistuin-asetelmaan sommiteltu majakka, joka ei ole merenkulkijoita varten, vaan näyttää mantereella asuville varmuuden vuoksi muistutusta merestä.

5. Vs: Merimiehen lapset

Nää argosin kuvat on poikkeuksetta jotenkin hyvin kiehtovia vaikka mä en oikein ikinä oo ymmärtäny, mitä ne viestii. Tai ajatuksia on vaikka minkälaisia mutta niitä ei osaa pukea sanoiksi.. <SIZE size="70"](kuten useimmiten tilanne mun pään sisällä onkin)</SIZE>

6. Vs: Merimiehen lapset

Tuota voisin pitää kohteliaisuutena, vaan eivät ne itsellekään niin selviä useinkaan ole.

7. Vs: Merimiehen lapset

Argos, koska tänne ei saa laittaa muita kuvia toisten ketjuun, totean vain kirjoittamaan: En oikein usko että olet nähnyt japanilaisen Shoji Uedan kuvaa lapsista rannalla, kuvan yläreunassa on perinteinen japanilainen hyvää onnea tuottava paperikala. Tässäkin lapset toivottavat hyvää matkaa merimiehen "hengelle" jota tuo läpinäkyvä pallo symboloi. (sitä kannatetaan aika läheltä kuva alan ulkopuolelta).

toisessa kuvassa on kaunis rakennus aivan veden rajassa joka fotarissa on saatu muistuttamaan majakkaa, käyttämällä tuota nyrkin muotoista työkalua tarpeeksi tehokkaasti. Vähän liian symmertinen ollakseen oikea lamppu, ja ei mitään flareen viittaavaa näkösällä.
    Hauska viittaus kotiin kutsuvaan valoilmiöön aavalla merellä, skaala aika onnistunut.