Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kortin alustaminen

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana Saaga, 18 Huhtikuu 2005.

  1. Saaga

    Saaga

    293
    0
    0
    Tulipas tässä tällainen juttu mieleen, että kumpaa toimintoa on parempi käyttää korttia tyhjennettäessä; alustamista vai pelkästään kuvien poistoa?
    Toinen asia joka on myös askarruttanut on semmonen, että onko kortti parempi alustaa kamerassa kuin kortinlukijassa?
    Vastaajille etukäteen kiitokseni.
     
  2. Shred

    Shred

    49
    0
    0
    Valinta formatoinnin tai kuvien poistamisen välillä on melkein makuasia.
    Kortin formatointi tulisi kuitenkin suorittaa aina kamerassa,
    jotta tiedostojärjestelmä tulee varmasti kameran ymmärtämään muotoon.
     
  3. spege

    spege

    77
    0
    0
    Itse suosittelen jos haluat poistaa kortilta kerralla kaikki kuvat, aina formatointia KAMERASSA. Lähtee kortilta varmasti kaikki ylimääräiset p*skat kuvien mukana. :)
     
  4. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Eiköhän se ole aika saman tekevää jos kortti toimii. Itse olen poistannut formatoinnilla joskus kun ei tullut siirtäessä niitä poistettua. Monesti sitten vanhat unohtu joten aina nykyään siirtäessä poistan vanhat automaattisesti. Kameraa päivittäessä olen myös formatoinnut kortin.
     
  5. Käytän aina formatointia. Aina kun kortti käy koneessa, siirrän kuvat koneelle. Jos on tosi tärkeitä kuvia, teen mielusti vielä CD:n, ennen kortin putsausta. Sitten formatoin eli alustan kortin, kun olen seuraavan kerran lähdössä jonnekin.

    Alustus on nopeampi ja kätevämpi, ja varmaan kortillekin hyvä, luulisin.
     
  6. amn-

    amn-

    86
    0
    0
    Formatointi on ainakin minulle nopeampi -> parempi, onnistuu D70:llä muutaman napin pohjaan painamalla. Tietenkin jos on lukinnut joitain kuvia jotka haluaa kortilla säilyttää niin suosittelen kyllä "poisto" toimintoa mielummin :)
     
  7. Ohjekirjoissa suosittelevat käyttämään formatointia ennemmin kuin pelkkää poistamista. Tiedä sitten onko loppujen hirveesti väliä...