Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Takki auki

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana SakkeM, 24 Helmikuu 2024.

  1. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 897
    3 369
    113
    Tuolla toisessa ketjussa on ollut puhetta Sanna Marinista ja hänen kuvallisesta ilmaisustaan, mikä on tainnut keskittyä mallin osuuteen. Edellinen suurta somekohua nostattanut kuva oli Sannasta sellainen, jossa takin alla oli vain kaulakoru.

    Minä kun olen Hämeen sydämestä kotoisin, olen ehtinyt vasta sen aiheen pastissiin.

    No, ainakin tähän yhteyteen sopii klassikkokysymys: kumpi on kivempi, väri vai mv?



    _ADS5126.jpg


    _ADS5145BW.jpg
     
    kerzan tykkää tästä.
  2. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    3 326
    685
    113
    No, vaikka en tunne ”valokuvauksen traditiota” yms. hienoja juttuja kovinkaan hyvin, sanoisin, että värillinen tuo tässä tapauksessa enemmän kiinnostavia yksityskohtia esille.

    Toivottavasti joku ”liian hyvän” valokuvauksen alan koulutuksen omaava henkilö tulee kertomaan, miten asia oikeasti on. :)
     
  3. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    2 991
    1 903
    113
    MV on aina parempi. Kokonaisuus tulee nopeammin hahmotettua. Ei kulu aikaa turhuuksien ihmettelyyn, kuten hiusten tai pöksyjen väriin.
    No, tunnustan, en ymmärrä valokuvauksesta yhtään mitään. En ole saanut siihen mitään koulutusta enkä ole koskaan kuulunut edes mihinkään kamerakerhoon. Kaikki tietoni olen saanut kirjoista ja kameramyyjiltä. :)
     
    kerzan tykkää tästä.
  4. kerzan

    kerzan

    22
    9
    3
    Kumpikin hyviä. Mutta mv on minulle helpompi kuten edellä jo tuotiin esille.
     
  5. jaska26

    jaska26 Active Member

    381
    113
    43
    Värillisestä tykkäsin enemmän, ja jotenkin heräsi kysymys: Olisiko se parempi jos valo tulisikin toiselta puolelta?