Vs: Essi pisteitä siitä, että kuva on aidosti kömpelö ja ruma. lähes kaikin mahdollisin tavoin mahdollisimman kamala kuva. ei miellyttämistä - se miellyttää ihan vähän. kyllä huonolle ja rumalle kuvalle aina harrastelupalstoilla on vankka sijansa. siitä perussuomijuntit niin tykkää... edit : oli typo.
Vs: Essi osaat kuitenkin luoda suomalaisia "alan rautaisia harrastelijoita" tyydyttävää kuvastoa. siitä pointsit. se on "kivaa".
Vs: Essi juu todellisessa suomalaisuudessa ei kyllä ole mitään hienoa. kun kerran mitään ei osata niin osattaisiin edes hävetä. kunpa oltaisiin kaikki ulkomaalaisia.
Vs: Essi Heh, joo. Voisko se optimi olla juutalaisuuteen kääntynyt venäläistynyt negridisen rodun edustaja? Niin ei tarttis hävetä? K. K.
Vs: Essi kuulostaahan toikin paljon "fiinimmältä" kuin ihan tavistelu. on niin "cool" olla "erikoinen". kyllä kaikkien olisikin syytä olla varsin kummallisia ...
Vs: Essi Jos sulla ei ole mitään järkevää ja rakentavaa sanottavaa liittyen kuvaan ni voisit olla mieluummin hiljaa etkä olla tommonen yläastelainen huomionhakuinen kakara.
Vs: Essi Hei Est, nyt saat perustella hieman. Ihan noin mutua ei saa heittää, tai ainakaan se ei ole älykkyytesi mukaista! Omaan makuuni kuvassa tumma pää on jäänyt liian harmaaksi, mutta tämäkinhän on tyylikeino. Sitäkö hait?
Vs: Essi Est haluaa pitää huolta siitä että muut pitävät häntä erikoisena ja erilaisena. Kritisoimalla hypoteettisten "toisten" erilaisuushakuisuutta hän pysyy erikoisena ja muiden toimintaa yläpuolelta katsovana entiteettinä.
Vs: Essi [QUOTE> [/QUOTE] Paperikuvassa se on ihan musta. Otin valokuvan kuvasta ja jotenkin itteäni mielytti lievä pään "läpipaistaminen".
Vs: Essi no hupsis ... kuva on kompositioltaan tönkkökeskitetyn kuvan malliesimerkki ja se on "ruma juttu" se. sävyt ovat vähintäänkin omituiset. kuvan henkilö on asetettu kuin tuomiolle ja se ahdistaa herkkiskatsojaa. kuva on mielestäni tosi ruma -monellakin tavoin- ja se on sen ansio. mistä lähtien täällä on saanut vain kehua? eikö niitä "kiva kuva" ja miljoona komppausta perään -kommentteja ole jo muutenkin ihan tarpeeksi? nettikritriikki on ilmainen lahja, joka tulisi ottaa kiitollisuudella vastaan. mistä katkera kritiikin tuomitseminen oikein kumpuaa - epävarmuudesta omissa kuvallisissa visioissa, ehkä? minä sanon, että epävarmuus on aivan normaalia, jopa hedelmällistäkin ja se pitäisikin vain kestää ja siirtyä -aina vain- astetta hienosyisempään ja paljon pahempaan epävarmuuteen - sitä kutsutaan oikeaksi elämäksi. liika varmuus on höpsöä. ja minä olen ehkä väärässä mutta en yritä olla yhtään mitään muuta kuin olen. en ikinä. pikkusen kyllä kummallista, kuinka rehellisyydesta on tullut SE kaikkein suurin synti ja tuskan aiheuttaja, netissä... - erska edit : mun textis oli pari typoo... edit2: olen pahoillani - jos rehellisyys on kipeätä kestää.
Vs: Essi Olet aivan oikeassa siinä että kritiikki kannattaa ottaa vastaan, joskus jopa kiitollisuudella. Perustelemattomat heitot vain eivät ole kritiikkiä, vaan - perustelemattomia heittoja. Kuka täällä on tuominnut kritiikkiä tai sen antamista? Tämän allekirjoitan sataprosenttisesti.
Vs: Essi Pitää osata myös perustella miksi on omasta mielestä huono tai kiva. eikä oksentaa päin näköä. Ei minua haittaa huono palaute, jos se on asiallinen.
Vs: Essi no mutta c'moon ... eihän asiallinen kritiikki voi olla "huonoa palautetta". mielestäni perustelin enemmänkin kuin esim. umpiaivottomissa "kiva" - kommenteissa tehdään. siis onko niin - että jos kuva on jonkun mielestä "ruma" pitää sen perusteluksi kirjoittaa vähintään väitöskirja mutta "kiva" on itsenään ihan riittävää? mielestäni tässä olisi hiukan pohtimisen aihetta. eikö tämä olisi rakentavampaa ilman ylimääräistä nokkimista ja turhaa loukkaantumisalttiutta? pikkusen nyt selkärankaa - ole mies ! - erska
Vs: Essi Hidas filmi aiheuttanut hiukan epätarkkuutta.Lisäksi hiukan säädöissä hakemista ,omalla näytöllä sellainen haalea kelmu kuvan päällä.
Vs: Essi kova miesvalo naamaan lienee haettu juttu mutta tissit ja "napa" vie huomiota. 2. maailmansodan fiilikseen kuvassa en keski perusteluja ja se jää tyhjäksi. jos kuvassa on jotain syvempää mallista, se ei avaudu. jos malli on kuvassa joku elementti suuremmasta, ei sekään minulle avaudu. kuva siis on minulle liian vaikea. ..mallia kuva ei vamasti imartele (jota tuskin on haettukaan) vaan todennäköisesti loukkaa ja siitä päättelen että kuvassa on vahvasti haettu jotain muuta.
Vs: Essi [QUOTE> [/QUOTE] [QUOTE> [/QUOTE] Kiitos näistä. Ensi kerralla osaa (koittaa) ottaan näitä asioita paremmin huomioon. Tässä kuvassa ei oikeastaan haettu mitään syvällisempää, muuta kun kovaa valoa ja filmin/kameran kokeilua. Tässä pari lisää (ilman napaa ja tissiä ) ja viimeisessä oli sit tarkoitusta FADE.