Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Taitoluistelija

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Jari Siren, 14 Huhtikuu 2008.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. nokku

nokku Active Member

2 456
    0
    36
    Vs: Taitoluistelija

Ideana on tarkentaa tuohon 50 -kohtaan ja katsoa kuvasta paljonko meni ohi. 50:n virkaa voisi tehdä myös ruksi sanomalehden artikkelin rivien välissä, esim.

2. zenig

zenig Member

997
    0
    16

joo, sen verran tajusin pyrkimyksistä, mutta tuo toteutus näyttää kummalta, lähinnä manuaalitarkennuksen testaukselta. Automaattitarkennushan voi napata mihin tahansa noista viivoista..

toi Anselan linkkaama testi sen sijaan vaikuttaa kiinnostavalta, pitänee kokeilla.

3. Vs: Taitoluistelija

:D

4. Vs: Taitoluistelija

Joutuu taas huomauttamaan että kääpiö on haukkumasana. Luulisi että iso mies sen ymmärtää kun lapsetkin sen tietävät jo melko nuorina. Kääpiö on sanana sentään selkeämpi kuin vajakki, jota aiemmin kovin aktiivisesti viljelit.

edit. Huppista. Meni sanamuoto sekaisin (ei ole ---> on)

5. zenig

zenig Member

997
    0
    16

itseasiassa lyhytkasvuiseen ihmiseen viitattaessa se nykyään mielletään pilkaksi. Ainakin virallisesti.

tietysti se on satujen ja fantasiakirjallisuuden perussanastoa.

Kääpiö – Wikipedia

6. Vs: Taitoluistelija

Huppista. Korjasinkin jo sanamuotovirheen. Eli tarkoitus oli siis sanoa että kääpiö ON haukkumasana jota ei mielestäni kuulu viljellä. Menee sanat sekaisin kun koittaa samaan aikaan paimentaa kissoja ja koiranpentua kotosalla. :D

7. Vs: Taitoluistelija

En tiedä mitä jossain juupajoella tarkoitaa mutta vakiintuneessa puhekielessä helsingissä kääpiö vastaavassa yhteydessä tarkoittaa henkisesti pientä ihmistä ei siis lyhyt kasvuista.
    Sulla on vaan siin suuri tarve vittuilla mulle kokoajan kuten tuolla, joka olisi voinut olla ihan jees ketju, mutta tarpeesi mennä henkilökohtaiseen vituiluun vei minulta maun jatkaa ketjua. http://kameralaukku.com/forums/smf/http://code.mediadrive.fi/phpbb/viewtopic.php?t=0 ja mitä nyt olet dc-netissä harrastanut.
    Olet ilmeiseti aikuinen ihminen ja tuo läpinäkyvä moden statuksen väärinkäyttö näkyy ulkopuoilisen silmään luulakseni ikävästi, muo se ei juuri heiluta olenhan saanut sitä vuosikaudet jo katsoa.

Jospa nyt keskityt niihin kisuihin ja jätät moisen turhan jahtaamisen väliin.
    Kato en minä ole ainoa joka näkee lävitsesi.

8. Vs: Taitoluistelija

Mitä tulee tuolaiseen pilkunnussimiseen, niin kieletään samalla sanonnat, oletko sokea (selvä halveeraava viitaus näkövammaisiin) tai käynti optikolla riitää (haukutaan rillipäitä)
    hullua meinikiä ( viitataan mielenterveys ongelmiin) ym. ym.

9. Vs: Taitoluistelija

Jussipupun motiivit voi arvioida tuolta dc-netin käyttäjätiedoista:D
    Yli 50% kommenteista suo vittuila ja juopoksi yms. haukkumista minua kohtaa.
    http://www.digicamera.net/keskus/search.php?search_author=JussiPupu
    Onko tosiaan asialista käytöstä ns. järjestyksenvalvojalta?????????????????
    Suomen kieli nyt!
    [QUOTE>
    [/QUOTE]

10. zenig

zenig Member

997
    0
    16

en tiä, miten Porvoonmurteella, mutta ei stadissa kääpiöllä kyllä tommosta merkitystä ole.

sokea taas ei ole mitenkään halventava ilmaisu, ihan samanlainen kuin kuurokin. Arki- ja virkakieltä molemmat.

11. Vs: Taitoluistelija

Mä oon syntynyt helsingissä ja elänyt siellä 28 vuotta:D

12. 4x5

4x5

1 986
    0
    0

Vaikka sokeus ja kuurous määritellään tarkemminkin, kummastakin ryhmästä suositellaan nykyisin käytettäväksi uudempia muotoja, näkö- tai kuulovammainen.
    Virkakielessä tuo toteutuu säännönmukaisesti.

13. zenig

zenig Member

997
    0
    16

.. oot sit ilmeisesti seitsemänätoista porvoonvuotenasi ehtiny unohtaa miten täällä puhutaan.

ahaa, kiitos päivityksestä. Saas nähdä milloin Kuurojen kansanopisto vaihtaa nimensä :p

14. Vs: Taitoluistelija

Joo paha sanoa, sillä tuskin seillä juuri enään ns. helsikiläisiä juuri onkaan, mutta kyllä mä muistan mitä me puhuttiin ja itsekkin olen molemilta puolilta vähintään kolmen polven helsikiläinen.
    Eiköhän steissillä kuulu enempi mie kun mä nykyisin, tai jotain ugandaa?

15. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Tuo on ihan roskaa ainakin mun kameran kohdalla uusi mk3 hakkaa mennen tullen mun vanhan mk2:den, mutta siihen piti lisä yksi kirjain päälle "s"... :D

16. Vs: Taitoluistelija

[/QUOTE]

:D

Asiaan: Hienoa että olet löytänyt jonkin sanakirjan. Propsit siitä. Ja tuossa topicissa ( http://kameralaukku.com/forums/smf/http://code.mediadrive.fi/phpbb/viewtopic.php?t=0 ) sanomani ei ollut vittuilua, vaan ihan yleinen ohje siitä että jos tulee liikaa kuvia, kannattaa varmasti miettiä omia kuvaustapojaan.

[QUOTE>
    [/QUOTE]

No mitäs sieltä sitten näkyy?

17. Esterhaus

Esterhaus Member

412
    0
    16

Voisivatko moderaattorit tehdä lopun tuosta jäsentenvälisestä rähinästä. Tää touhu on taas ihan persauksesta.

18. Vs: Taitoluistelija

Jokohan bännit napsahtaa?

19. Vs: Taitoluistelija

Ootko laittanut vetoomuksen jo?
    Sillähän aina eriävistä mielipiteistä päästään?
    Mikä näitä nykyajan... oikein vaivaa? kokoajan valitetaan että poliisit häiritsee talon valtaukssia yms., mutta joka välissä ollaa kantelemassa ja itkemässä esivallalle (täällä modeille).
    Itsellä pitäisi olla oikeus, mutta ei toisilla:(

20. Esterhaus

Esterhaus Member

412
    0
    16

Talonvaltausten häiritseminen jne. ei häiritse. Nämä henkilökohtaisten kaunojen purkamiset vois taas hoitaa jossain muualla. Vaikka yksityisviesteillä. Tää nyt lähinnä akselille tsenikki, pussijupu ja sireeni.

Aikansa on tietty hupi katsella pässitappelua: kaksi pässiä puskee toisiaan niin kauan kunnes jomman kumman kallo halkeaa. Mutta rajansa kaikella, alkaa fiksut viestit hukkua muun roskan joukkoon (kuten tämänkin viestin).

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.