Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Taitelijuus, mitä se on???

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Herra iso herra, 19 Helmikuu 2011.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
    Vs: Taitelijuus, mitä se on???

--- poistinpa tekstini, koska tämä ketju ei sovi enää taiteilijuuteni laadulle.

2. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38

ihan aikuisten oikeasti voisiko joku "isommista" modeista ottaa jotain kantaa AnselA ajojahtiin minun suhteen.
    Varoitukset on ihan jees jos tulee aiheesta, mullakin on niitä jo kolme koossa, joten eikö banni olisi silloin seuraus?
    Eihän tällä varoitus linjalla ole mitään järkeä, jos sitä joku voi käyttää henkilökohtaisiin ajojahteihin?
    AnselA ei pidä minusta, onko se joku peruste?

3. Vs: Taitelijuus, mitä se on???

Tässä aletaan olla vahvasti taiteilijasieluisuuden ytimessä.

4. jmikola

jmikola Member

155
    0
    16

joo mun mielestä jari.siren alkaa oleen jo tositaiteilija näillä viesteillään. koita nyt hyvä mies rauhottua. juo vaikka kalja jos olo helpottais.

on täysin tarpeetonta puhua paskaa ihmis(t)en selän takana. sama se onko foorumin jäsen vai ei ja kuinka tunnettu. jos sirenillä on jotain silomäkeä vastaan, menkööt sanomaan se hänelle päin naamaa. turha täällä on asiasta kiukutella.

ja tää taide. se on niin henkilökohtanen juttu et jokanen kokekoot omalla tavallaan mitä taide on. jonku mielestä revontulet voi olla taidetta, jonku mielestä taas joku maalaus. toisten mielipiteitä ei kannata suoriltaan teilata, tässä topicissa tää jari.siren ei vaan oo paljoa mielipiteitään perustellu. perustelemattomalla mielipiteellä ei oo mitään arvoa.

taiteilija on taas tyyppi joka tekee jonkisortin taidetta. periaatteessa jokanen voi väittää itseään taitekundiksi, mut ainaki ammattitaiteilija on vasta siinä vaiheessa kun elättää itsensä sillä askartelulla mikä on ns. taiteen tekemistä. mitä ikinä se taide sitten onkaan...

taide-sanan etymologia tulee taito-sanasta. enää taiteella ja taidolla ei oo mitään tekemistä keskenään.

5. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Koita ihan itse rahoittua?
    Fotofinlandian voitto, on ihan julkinen juttu, enkä ole ainoa joka kyseenalaistaa Silomäen voiton aikoinaan.
    Aivan varmasti sanon mielipiteeni myös päin naamaa, ja tämä ei ole mitäänn salän takana puhumista.
    Olemme yleisellä foorumilla, joka on luettavissa myös Silomäelle, jos hän tänne osaa hakeutua.
    Silomäkin on julkisuuden henkilö, ja samoin kun Brotherus on yleisen arvostelun alle ihan itse hakeutunut.

6. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Mitä ihmettä eikö kukaan älähdä että morkaan kuollutta Pasasta, entä jos sanon että Ansel Adamssin jälkeen on minuta otettu huomattvasti parempia otoksia Yelowstonesta, saati että HBC ei mielestäni ollut kovin kummenonen kuvaaja?

7. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Kameralaukku.com on valokuvafoorumi. Voit keskustella Silomäen kuvatuotannosta, mutta väitteesi että olet "fiksumpi jätkä kuin Silomäki" ei kuulu tälle foorumille. Onko sinulla edes ammatillista pätevyttä tällaiseen arviointiin? Varsinkin kun verrokkina olet sinä itse (=jäävi).

8. Vs: Taitelijuus, mitä se on???

Ei. Sun pitää vielä yrittää keksiä raflaavampia juttuja.

9. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 067
    113

On sullakin noita kirjoitusvirheitä,jos on itselläkin joskus.Tietenkin ymmärrän, jos on kiire vastata kinkkiseen väitteeseen tms .

10. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

En erityisemmin syty Silomäen töistä (etenkään kotisivuston esittämistä). Mutta väitteesi on kova.
    Kerro vain koska kellotuksen saa aloittaa. Tasan viikko aikaa ja sitten raati vertailee ummikkona niitä otoksiasi ja noita Silomäkiä, katsotaan kummista pidetään enemmän.

11. J.Vuokko

8 192
    63
    48

Adams itse sanoi etteivät hänen kuvansa yritä edes olla taidetta. Päämäränä oli muut seikat.
    Ja se suurin saavutus mitä Adams kuvillaan teki oli toki työ luonnonpuistojen hyväksi ja uusien alueiden liittäminen luonnonpuistoksi.

12. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Lienee selvää että foorumilla on henkilöitä kenestä fotofinlandian voittajia ei saa arvostella, kuten se että osa kastelee sänkynsä ja asuu äitinsä kanssa, myös on varmaa että johan Alf Gaan saa kannatusta.

13. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Onko tuo varoituksen aihe?
    Oletko jäävi, antamaan varoituksia minulle?

14. J.Vuokko

8 192
    63
    48

Kuuluuko se ns. hyvään makuun tai aikuismaiseen käyttäytymiseen kertoa kuka julkisuuden henkilö kastelee sänkynsä tai on peräkammarin poika?

Ymmärrän tuon kyllä joidenkin mediaan tahallaan hakeutuvien kohdalla (Tuksu lie malliesimerkki). He laitattavat kaiken itse lööppeihin joten se on ymmärrettävää jos samat asiat pyörivät välillä keskusteluissakin. Joskaan ei ehkä osoita sitä hyvää makua. Kaikesta ei tarvitse keskustella julkisesti.

Af Grannin (jota ilmeisesti tarkoitit?) yhteydet Finnfotoon jäivät nyt hämäriksi, selventäisitkö?

15. Vs: Taitelijuus, mitä se on???

Varmasti tulee kaduttamaan, mutta: Silomäen kuvat ovat huomattavasti parempia ja taiteellisempia kuin ketjun käynnistäneen Jarin käsi-itetaidekuvat. Epäilen, että Silomäki on myös parempi kuvaaja ja fiksumpi jätkä kuin ketjun aloittaja.

Taide, se taas on sitä mitä taiteeksi sanotaan ja yleisesti  hyväksytään.

16. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Ihan sama kysymyksiisi vastaus.
    Mutta koetko että Silomäkeä ei sovi, fooruminn sääntöjä mukaellen arvostella?

17. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Näillä mennään, on huomattavasti hyväksyttävämpäää arvostella minua, kuin minun jotain julkkista.
    Hyvä hyvä, juuri noin fiksu mies toimiin:D

18. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Hoh hoijakkaa.... (haukotus)

19. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Jos pystyt perustelemaan "fiksumpi jätkä kuin Silomäki" niin perun varoituksesi.

Arvioi valokuvaajan kuvia, älä vertaa hänen älykkyyttä omaasi!

20. Vs: Taitelijuus, mitä se on???

Silomäki tuskin on julkkis, ainakaan samassa merkityksessä kuin ketjussa esillä ollut Tuksu. Mitä arvosteluun tulee, etkös sinä itse aloittanut? Sinä saat arvostella, vaan sinua ei? Kuvat on nähty, ja fiksuudesta tai sen puutteesta antaa tarvittavat todisteet mm. tämän ketjun aloittaminen.

Se toki surettaa, että en itsekään ollut fiksumpi, vaikka tiesin paremmin.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.