Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OSTETAAN O: Hasselbladiin suotimia

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana sorbuz, 19 Lokakuu 2009.

1. sorbuz

sorbuz Member

806
    7
    18
    Olisi tarvetta seuraaville suotimille:

B70 UV/Sky
    B70 värisuotimet (keltainen, oranssi, punainen)
    B60 ND-suodin
    B60 värisuotimet (keltainen, oranssi, punainen)
    B60 Proxar 1m ja Proxar 2m

Laittakaapa yksityisviestiä jos tämmöisiä on tarjolla.

Timo

2. sorbuz

sorbuz Member

806
    7
    18
    Vs: O: Hasselblad B60 150mm vastavalosuoja ja suotimia

Nämä vieläkin hakusessa. Minulle myytiin B57-vastavalosuoja B60-vastiksena, joten laitetaan tuo takaisin most wanted-listaan.

Nyt ei muuta kuin tarjousta kehiin kiitos.

Timo

3. sorbuz

sorbuz Member

806
    7
    18
    Vs: O: Hasselbladiin suotimia

Vastavalosuoja ostettu, suotimia vielä haetaan!

Timo

4. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Mihin objektiiveihin sopii B70 ja B57?  Viimeisestä kuulen ensimmäistä kertaa.

(Itselläni sattuu olemaan vain yksi B60 suodin, Hasselbladin skylight, mutta muuten hommasin B60->67mm sovitteita pari. Tuohon sopii vastis normaalisti vielä.  Olisihan se siistiä jos olisi hasselia kaikki, mutta aivan kaikkea ei taida helposti saada, kuten IR suotimia.    edit.  tai siis juu, kyllä saa melko helposti - niitä valmistaa jokunen suodinvalmistaja Hasselblad merkin lisäksi - B60 on ainoastaan tyyriimpi kuin 67mm kierre. 

Mutta noista B70 en tiedä...)

5. sorbuz

sorbuz Member

806
    7
    18

B70-bajonetti on ainakin Distagon 50mm CFi:ssäni, en tiedä muista. Heliopanilta saa tilattua mutta käytetty olisi mukavampi vaihtoehto kukkarolle.

B57 -bajonetti on käsitykseni mukaan sama asia kuin B50-bajonetti, 57mm halkaisijaltaan. Kumpaakin olen nähnyt esim. suodinten merkinnöissä. B60 on kai myös halkaisijaltaan enemmän kuin 60mm mutta siitä lienee vakiintunut tuo B60-termi.

B60-67mm adapteri minulla on, mutta ei toimi vastavalosuojan kanssa kovin hyvin.

Timo