Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Taitaa tulla lama, oletko valmis?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Herra iso herra, 5 Elokuu 2011.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38
    Nyt tuo eläin nimeltä markkinavoima, näyttää alkavan oireilemaan kunnolla, eikä se enään luota.
    Hyvää on luvassa, vain ison kulta varannon omaaville, jokaisen talouteen hiipiii epävarmuus.

Onko tuoreita asuntolainoja, juuri ostettu pätkällä auto, kamera tms., onko henkilökohtaiset kiinteät kulut riskirajalla, jos tulot tippuukin, tai loppuu kokonaan?

Oletko valmis?

2. Vs: Taitaa tulla lama, oletko valmis?

Taas saa kameratarvikkeita halvalla.

3. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48
    Vs: Taitaa tulla lama, oletko valmis?

Lamahan tässä on ollut vuodesta 2008 saakka, mitä sitä tarvitsee valmistautua?
    Sen verran parempi tilanne nyt kuitenkin on, että ansiosidonnaisille pääsee jos lama puree uudestaan työttömäksi paluun muodossa.

Markkinavoimat tekevät oireiluillaan ja piensijoittajien panikoinnilla näitä heilahduksia, mutta jos nyt eteläiset EU-maat eivät kaadu niin eiköhän tässä mennä samaa tahtia kuin edelliset vuodet.

4. Vs: Taitaa tulla lama, oletko valmis?

vuokko tähyilee ameriikkoihin vaan. euroopassa ei ole mitään ole kuntoon saatu ja lasku lupaa vaan odotetaan. karhumarkkinoita luvataan ja veivarit on valmiina.. tai paikat kyllä taisi mennä jo.
    finanssisektori on hysteerinen ja politiikot tekee vain politiikkaa. ihmiskunta joutuu hakemaan arvoja taas muusta kuin materialismista jos oikein pöytä putsataan.
    ja olisinhan minä kyllä valmis luopumaan muutamasta virkamiehestä ja sosiaaliämmästä.  ..että laman tervehdyttävää vaikutusta odotellessa.

5. RB

RB Well-Known Member

9 431
    1 277
    113

Tasaista laskua vuodesta 1995, siihen on tottunut.

6. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Jos siis tulee, niin aivan varmasti tuntuu.
    Suomi on kyllä tehnyt osansa tämän aiheutaaksen.
    Elvyttämiseen ei ole enään paukkuja, se edellinen 2008 elvytys on pitkälti tähän ajanut ja nyt ei vaan voi enään ottaa/saa extra lainaa.
    Pähkinän kuoressa, viime vuodet ei ole kauheasti tuntunut, kun kasvu on tehty laina rahalla.

7. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

moon vlms

8. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Amerikka ei oo mun maa. Hienoja maisemia siellä toki on.
    Amerikan (pohjois-amerikan yhdysvaltojen) luottoluokituskin napsahti jo alaspäin.

Ihmiskunta yhä nykyiselläänkin tahtoo olla vähän sellainen, että yhteiskunnan tervehdyttämiseen tarvitaan iso lama.
    Ja nousun saavuttamiseen usein sota :(

9. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Valmiita ollaan,voi voi.Meillä on asiat hyvin tuli mitä vaan.

10. Vs: Taitaa tulla lama, oletko valmis?

Eipä ole hätää juu täälläpäin. Velaton mies ja oma talo puulämmityksellä. Paljon tuttuja maanviljelijöitä, joilta saa työtä vastaan sapuskat ja lämmityspuut. Sitten kun vielä osaa kirvesmiehen ja sähkömiehen taitoja, niin on aina sen verran firabelia, olkoon millainen lama tahansa, että saa hiukan rahaa muuhun. Antaa kaatua vaan.

11. campv

campv Ylläpidon jäsen

2 309
    110
    63

Lopettakaa, aikuiset ihmiset, toisillenne vittuilu. Kuinka vaikeaa se on olla ihmisiksi ja pysyä asiassa eikä lipsua henkilökohtaisuuksiin?

Edit: siivosin läjän paskaa pois tästä ketjusta. Jos nyt yrittäisitte jatkaa puhtaalta pöydältä?

12. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Siis jos iso läjä vittuilua on poistettu, niin miksi tämä on jätetty?
    Minulle sopii erittäin hyvin että henkilöön ei käydä, minulle sopii myös se että minulle kettuillaan, jos saan kettuilla takaisin.
    Tilanne missä Est tulee tilittämään joka ainoaan ketjuuni ja jopa nimittelee psykopaatiksi ja narsistiksi, joka on ihan lailla kieletty, niin en voi kuin ihmetellä miten sitä katsotaan sormien läpi? Kun samaan aikaan, minua on erikseen kielletty tilittämästä takaisin.

Se siitä ja takaisin aiheeseen.
    Minulla on tuntu että kansa ei ole täysin tietoinen, miten vakava tilanne on menossa talouden suhteen.
    Tällä hetkellä valtio säästää poliisin resurseista, siten että kaikkia rikoksia ei voida tutkia, tullilla on useiden miestyövuosien vajaus, terveyden ja varsinkin vanhusten hoito, on kriisissä.
    Jos tilanne hajoaa käsiin, niin tullaan näkemään rajuja säästöjä, varsinkin kultuuri puolella ja ihan kaikessa hyvinvointi yhteiskunnan perusteissa.

13. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113

Raha on vain rahaa. En ole valmistautunut mitenkään.

14. Vs: Taitaa tulla lama, oletko valmis?

Minulle sopii hyvin että siivotaan pois, siellä ne on kuitenkin tallentuneina niin omiin muistiinpanoihin ja  löytyy myös googlettamalla. kannattaa pitää mielessä että kameralaukku on julkinen foorumi, jossa herjaus on rangaistava asia.

15. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Voisitko selittää millä tavalla koet "moon vlms" itseesi kohdistuneena vittuiluna?

KYSYMYS: "Taitaa tulla lama, oletko valmis?" VASTAUS: "moon vlms" (selkokielellä:  "minä olen valmis").

16. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Ok, en vain ymmärtänyt ja oletin vanhasta että on jotain tilitystä.
    My bad, pahoittelen.

17. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Ja jälleen korjaan valheesi. Teen sen uudelleen, koska edellinen korjaukseni pistettiin. Pitää olla oikeus puolustautua julkista herjaamista vastaan. Täysin mielipuolista että perusteetonta herjaamista, jota pari ihmistä kakeruudessaan alati harrastaa. En kumpaakaan ihmisinä tunne - enkä luonnollisesti tunne siihen enää haluakaan.
    En ole -väitetysti- vittuillut ja psykopaateista ja narsisteista puhuin yleisesti, tarkoittaen lähinnä erästä tunettua norjalaista joukkomurhaajaa.
    Pitäisikö murhaajia kehua ?

Siren ja Vatanen, pyydän viimeisen kerrran : Lopettakaa tuo julkinen vittuilu, valehtelu ja sellaisen ihmisen toistuva julkinen sekä perusteeton syyttely, joka ei ole teistä kummastakaan kiinnostunut hevon v***n vertaa.

Otetaanko tämäkin valheita vastaan puolustautuminen täältä pois ?

On rikollista harrastaa kunnianloukkausta julkisesti toistuvasti. Haukkua toistuvasti mm. mielisairaaksi ja väittää ettei ole valmistunut ammattiin, johon on valmistunut.

Vastaatte vielä teoistanne, jollette peru höpinöitänne ja pyydä julkisesti anteeksi.
    Tämä foorumi on nykyään lähes hullujenhuone ja mielestäni tällaisena kahjoilun kenttänä turha paikka käydä enää.

Kiitos asiallisille ja kunnollisille ihmisille, joita valtaosa kävijöistä vielä on.
    Itselleni riittää jatkuva lapsellisen roskan, parjaamisen ja pilkan vastaan ottaminen.
    - Est

18. Vs: Taitaa tulla lama, oletko valmis?

Nämä palstat on tarkoitettu johonkin aivan muuhun kuin JS:n loputtomiin vuodatuksiin.

Lukitaan.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.