Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Uusi saitti

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana J.Vuokko, 12 Syyskuu 2007.

1. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48
    No niin, sainpa viimeinkin uuden weppisaitin siihen kuntoon, että siitä kehtaa jo mainita täällä.
    Eli Temporaly redirect

Gallerioita ei ole vielä montaa, mutta lisäilen niitä jahka ehdin.

Toteutuksessa on pieni purukumi: Portfolio ja galleriajuttu ovat toteutettu erillisillä ohjelmilla ja ovat siksi omissa frameissaan. Ei siinä muuta, mutta framejen perus-kiro: yksittäisen kuvan linkittämisen vaikeus...

Otan mielellään kommentteja vastaan saitista ja gallerioista.

Seuraavaksi sitten englanninkielistä versiota väsäämään...

2. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Vs: Uusi saitti

Siisti toteutus. Tyyli vastaa kuvia. Nykyään harvinainen kuvanavigointi, joka ei ole pääasia, vaan tukee kuvien katselemista ... ai, se olikin vain Portfoliossa, gallerioissa ei yhtä hyvä.

Kuvia taitaa olla skannailtu ja työstetty eteenpäin täällä julkaisuista. Dynamiikka vaikuttaa paremmalta.

3. Vs: Uusi saitti

Mielenkiintoinen aloitus ja kaiki kunnia perinteisen tekniikan käyttämisestä :)

Kuvien myyntihinnat ovat kuitenkin aivan liian alhaiset. Hyvät kuvat on syytä hinnoitella vastaavasti.

4. anttik

anttik Member

205
    1
    18

Ehdottomasti kuvia ja niiden tunnelmaa tukeva saitin graafinen ilme ja yksinkertaisuus.

Vanhana bitinviilaajana mua vähän häiritsee tuon otsikko/menukokonaisuuden liikkuminen vaakasuunnassa kun valitsee menusta eri kohtia - johtuneeko tuosta kahden järjestelmän loukusta?

5. J.Vuokko

8 192
    63
    48

Joo, kuvia on lisätyöstetty vastaamaan paremmin vedoksia.

Tuo sivuttain hyppiminen näköjään johtuu ainakin firefoxilla tuosta vieraskirjasta, se kun lisää vierityspalkin niin sisältö pomppaa.. Ehkä pitäisi ottaa keskitys pois.

6. Vs: Uusi saitti

En yhdy kehujiin toistaiseksi. Valkoinen sivu tässä vaiheessa tuliketulla.

7. J.Vuokko

8 192
    63
    48

Hyvin se mun nettiyhteydellä ja tuliketulla toimii...

8. Manu

Manu

190
    0
    0

Näkyy Firefoxilla ja tyylikkäät sivut.

9. J.Vuokko

8 192
    63
    48

Yritin kovasti etsiä jpagelle sopivaa tyyliä, jossa olisi tuo vierityspalkki pystysuunnassa mutten vielä löytänyt sopivaa kanditaattia puukotettavaksi omaan käyttöön.

Itse pidän myös tuosta portfolio-puolen navigaatiosta.

10. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Yritin vieraskirjaasi kirjoittaa ainakin kolme kertaa....se ei hyväksynyt mun osoitetta tai jotakin ku ei onnistunut. Mutta se juttu jonka sinne oisin laittanut: Millä olet kuvannut nämä? Oisko kalustosta hyvä olla informaatiota. En tiedä kiinostaako se tavallisia ihmisiä. Saattaa olla harrastajien hömpötyksiä ne.

11. J.Vuokko

8 192
    63
    48

Siellä oli näköjään mailiserverin tarkastus päällä ja se lienee vähän tiukka. Otin pois.

Joo, jonkinlaista "Teknistä" -sivua olen miettinyt, siinä voisi kertoa laitteistosta, valotuksesta ja vedostelusta jotakin.

Tietysti kuvakohtaisestikin voisi laittaa tiedot, mutta tuleeko siitä informaatio-ähky?

Kuvathan ovat pääsääntöisesti otettu Zenza-Bronica SQ-Ai:lla 6x6-koon mv-filmille, poikkeuksena muutama vanhempi kuvatus joka on otettu silloisella neuvostoliittolaisella Kiev-60 -kameralla.

12. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113

Voi olla että tulee. Mun mielestä hyvä niin kuin nyt.

Kuvia on paljon mukavampi katsella tuolla kuin mitä olet niitä tänne yksittäin ripotellut. Ja näyttää paremmilta. Voisi jopa mennä katsomaan näyttelyä, jos eteen sattuisi.

Vieraskirjan paikalla voisi olla blogikin. Jutut Japanin reissuista olis varmaan monelle mielenkiintoisempaa luettavaa. Ehkä.

Mukavat sivut ja kuvat.