Jees. Kuvahan on perinteisestä suomalaisesta tilasta, jossa pihapiiri on suojattu rakennuksilla. Kuvassa näkyvällä aidalla on rajattu laidunta. Aika tyypillistä myös tavallaan Venäjällä. Tosin Venäjällä myös laidun voi olla rakennusten keskellä. Mittakaava voi siis olla eri. Texas? Vähän hoopo ajatus, mutta ymmärrettävä.
Mulla tulee tästä jotenkin mieleen Siltamäki. Jostain syystä. Olen mm. museon opastuksella tehnyt uusiksi sen sillan: Palvelukoti on nähty myös Suomi-Filmissä. Ainakin vanhemmille suomalaisille tuttu Edwin Laineen elokuva Opri vuodelta 1954 on filmattu täällä Siltamäen palvelukodissa. Elokuvan huru-ukkojen pyörätuolilaskut navetan ylisiltä ovat jääneet monien mieleen. Siltamäen historia Kuva ei ole sieltä, mutta jotenkin nyt tulee bonvojage... Tuon aidan kohdalla olisi kuin se uusi rakennus... Mutta tätä on monistettu paljon.
Hyvä ja havainnollinen kuva omalla tavallaan tarkoituksenmukaisesta ja varmaan viehättävästä paikasta. Minun silmiini olisi vielä parempi ilman värjäystä, mutta sehän on makuasia.