Vs: "tahroja"negassa No sittenhän se kuulostaa siltä, että se ei ole huuhtoutunut tarpeeksi hyvin tuossa tislatussa, vai ?
Vs: "tahroja"negassa Useammalla ajalla kokeiltiin. Mutta kun viistokuivaa, niin ei tarvitse mitààn popakonsteja.
Vs: "tahroja"negassa Mulla toi ei ole kalkkitahraongelma vaan tuntuis että toi stab-huuhtelu jättää jäämiä jotka ei valu pois. Ei noi tosin näkynyt skannauksissa mutta taidan seuraavaksi kokeilla tosiaan stabin jälkeen kuuhtelun sekä lieotus RWA:ssa (Rollei Wetting Agent) eli vastaava kuin photoflo. M/V-filkat liotan tuossa RWA:ssa ja laitan sitten hetkeksi syrjälleen ison altaan pohjalle ja sitten ripustan kuivumaan eikä niissä ole tätä tahroitusta. Eli tuosta päättelin että se on toi C41:n stab joka tahraa. Vai onkohan se mulla liian vahvana seoksena. Kyllähän se tossa tetenalin kitissä piti varmaan sekoittaa 1 litraksi käyttöliuosta?
Vs: "tahroja"negassa Väliraportin aika: Kehitin tossa yhdn rullan c41negaa ja tälläkertaa stab-liotuksen jälkeen huuhtelin vielä filmin parilla purkillisella lämpöhaudevettä ja sitte viimeiseksi RWA-liuokseen likoamaan. Siitä sitten vesi ravistelemalla kunnolla pois ja sitten ulos spiraalista ja hetkeksi veaihaudelatikon kannelle "kyljelleen" hetkeksi ennen kuin ripustin kuivumaan. Lopputulos: Ei tahroja
Vs: "tahroja"negassa Mulla lähti myös kaikki höttö ja jäljet negoista kun aloin akkuvesi + Ilfotoltippoja loppuhuuhtelun, vältin kaikkea negoihin koskemista ja kuivasin peruskosteassa kylppärissä riittävän kauan. Liittene kuvissa näkyy hieman haloa henkilön ympärillä. Voi johtua muustakin, mutta mulla tuli skannerista tuollaista kun skannerin (4000ED) sisällä oli pölyä. Puhdistus auttoi.