Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Täyskennonen runko hakusessa

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana mamipi, 17 Lokakuu 2012.

  1. mamipi

    mamipi

    26
    0
    0
    morjes,

    Olen jokusen vuoden kuvaillut nikon d7000 joka on hyvä kamera ja tyytyväinen olen ollut. Olen katsellut parin kaverin kuvia jotka kuvailevat ammatikseen  (hääkuvat jne jne).. Itsekin olen kuvaillut häitä ja vastaavia. Kun vertaan omia kuvia pelkästään kohinan suhteen kun herkkyys nostetaan 3200 tasole nii jopas alkaa tulee kohinaa.. D7000 kestää herkkyyden 1600 joten kuten. Mutta mikäs olisi hyvä seuraavaksi rungoksi? Olen katsellut D800 mutta joskus on pyörinyt vaihtoehtona D600 mutta muutaman liikkeen myyjän kans olen jutellut ja ne ovat sanonneet et ehottomasti D800, mutta taas yhtenä vaihtoehtona olisi D700.. Mikä olisi hyvä runko? Odotan mielenkiinnolla vinkkejä
     
  2. saloma-3

    saloma-3 Well-Known Member

    1 846
    701
    113
    Vs: Täyskennonen runko hakusessa

    Miten olisi D3s käytettynä? Iso ja painava tietty kyllä.
     
  3. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Täyskennonen runko hakusessa

    No perhana, olen unohtanut kertoa tuosta D7000:n kohinasta ystävälleni, jonka häät kuvasin. Mutta hän onkin "vain" fotoalan ammattilainen...
     
  4. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 461
    1 397
    113
    Vs: Täyskennonen runko hakusessa

    Mikä olisi hyvä runko?
    Se joka sopii sinun tarkoituksiisi (ikuisuuskysymykseen ikuisuusvastaus, älä kuitenkaan loukkaannu).
    Eivätköhän nuo täyskennoiset ole kaikki hyviä...
    Vakavammin puhuen, noilla myyjillä oli tietysti omakohtaista kokemusta sekä D600:sta että D800:sta? Suosittelen vierailua dpreviewn sivustoilla, D600:sta on tosin vasta preview, mutta siinä otetaan kantaa valintaan näiden kahden välillä. D800:n kohdalla on huomattava (ei pelkästään tuon sivuston vaan myös muiden arvioijien mielestä) että täyden hyödyn saaminen rungon pikselimäärästä edellyttää _hyviä_ laseja ja _hyvää_ kuvaustekniikkaa.
    www.dpreview.com
    Itse en ole käyttänyt (vain ainoastaan käpälöinyt) kumpaakaan, mutta jos talven aikana saan säästettyä tiedän kyllä kumman laitan:)
    Tälla sivustolla varmaan on jo väkeä joilla on kummastakin kokemuksia?
     
  5. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Täyskennonen runko hakusessa

    Esimerkiksi Rajalan hinnaston perusteella myyjillä on noin 600 syytä edistää toisen kameran myyntiä. Kokemuksella ei ole kaupan myyjien toiminnan kanssa koskaan mitään tekemistä.
     
  6. D300

    D300 Member

    498
    8
    18
    Vs: Täyskennonen runko hakusessa

    D7000 kestää herkkyyden ISO 1600 jotenkuten ?!?!?!?!

    No johan pomppas, huh huh.

    Olen kuvannut häät, hautajaiset, roc-konsertit, sun muut kissanristiäiset ja jopa niin, että tienannutkin jotain niistä ja vanhalla D300:lla ja suurempiakin arvoja käyttäen, kuin ISO 1600 ja ilman ongelmia ja jopa asiakkaiden hyväksyminä.

    Sitten joku tulee ja ilmoittaa, että D7000 hädintuskin kestää ISO 1600 !!!

    On se vaan hyvä juttu, ettei ole tullut turhaan päivitettyä vanhaa sotaratsua uudempaan, kun se itselleni tärkein päivitystarpeen saatava hyöty, parempi ISO-kestävyys, ei sitten olekaan parempi...

    Ihan oikeasti, enpä kyllä usko, etteikö D7000 kestäisi suurempia ISO:ja, kun D300:lla jopa julkaissut ISO3200:lla otettuja fotoja, pienen Lightroomaillun jälkeen ja taas oli tyytyväistä asiakaskuntaa (ei ollut sokeita eläkeläisiä, ei)
     
  7. JLN

    JLN Active Member

    4 099
    0
    36
    Vs: Täyskennonen runko hakusessa

    Kysymys aloitus vaikuttaa aika trollilta...
    "jokusen vuoden kuvaillut nikon d7000"
    D7000 on ollut vasta vajaa pari vuotta saatavillakin...
    Ja toisaalta outoa, että kysellään "Mikä mulle sopisi?", kun kyse on tuollaisista liki parin tonnin ja ylikin rungoista. Jos harrastuksessa ollaan tuossa vaiheessa, niin kyllä silloin yleensä itse tunnistetaan tarpeensa ja ymmärretään kameran päälle teknisestikin.
     
  8. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Täyskennonen runko hakusessa

    Olen elämäni aikana kuvannut neljät häät. Yhden Nikonin filkkakameralla (TriX)+ Mamiya 645, D200:lla ja Fujin FinePix S2 Pro:lla ja yhden Nikon D700:lla. ISO 400 - 1600. Kukaan ei valittanut.
    Nuo aikaisemmat olivat lottovoittajan ja viimeinen julkkiksen.
    Julkkiksen kuvat tein kirjaksi, eikä niitä julkisuuteen. Lottovoittaja oli "15-minuutin julkkis" akkainlehdessä.

    Olen myös julkaissut aukeaman kuvan m45-kameran kuvasta, kun täyskennoinen varastettiin. Oli sellainen varalla.

    Että kohiskaa vaan, minkä jaksatte.

    kapa
     
  9. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 461
    1 397
    113
    Vs: Täyskennonen runko hakusessa

    +1
     
  10. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: Täyskennonen runko hakusessa

    No mut, aatelkaas ny!  Kuka ihme VOI kuvata häitä sun muita, jos ISO3200  kohisee ikävästi?  Eihän siitä ny tuu yhtään mitään, tiäksä!  Ihan onnetonta sählinkiä vaan. 
     
  11. J.A.K.

    J.A.K. Active Member

    2 581
    22
    38
    Vs: Täyskennonen runko hakusessa

    Kameran kohina täytti kirkkosalin.
    Papin puhe ja virsilaulu eivät kuuluneet kohinan yli.

    Iltapulu
     
  12. saloma-3

    saloma-3 Well-Known Member

    1 846
    701
    113
    Vs: Täyskennonen runko hakusessa

    Olisiko tästä kysymyksen esittäjälle apua:

    D600 Comments
     
  13. Vs: Täyskennonen runko hakusessa

    Jos kohinan perusteella haluaa rungon hankkia niin tuskinpa d800 on paras vaitoehto, jo pelkkä suuri pikselimäärä ja pikselitiheys asettaa d800:n heikompaan asemaan. D600 pienemmällä pikselitiheyellä voittanee d800:n kohina-arvoissa. Itse en hankinut d800 runkoa kohinan, vaan käytännön kuvaustarpeiden ja monipuolisuuden vuoksi. 1,2 ja 1,5 rajausmahdollisuus riittävän suurella tiedostokoolla on osoittautunut hyväksi lisäksi vanhaan d3:een verrattuna.

    Tuossa dp review raw-kuvalaatuvertailua, d800, d600, d3s, d7000. Iso-arvon voi säätää haluamaansa arvoon.

    Omasta kokemuksesta sanoisin että kohinan suhteen d800 on hiukan heikompi kun D3/d700 ja samaa tasoa Canonin 5dmk2:n ja myös Nikonin d7000:n kanssa. Iso 3200 asti tehnyt aina loistavaa jälkeä ja se on riittänyt.
    Nikon D800 Review
     
  14. Vs: Täyskennonen runko hakusessa

    budjetti. Nikonin FX lasit on kallimpia ku D700 tälllä hetkellä.
    16-35 1000, 24-70 1600, 70-200 2000 ehkä ja yli.

    eli älä tee sitä virhettä että sulla on 6mpix runko mutta ei kunnin lasia sille. eikä nopeat isot muistikortit ilmasia ole vieläkään.
     
  15. JLN

    JLN Active Member

    4 099
    0
    36
    Vs: Täyskennonen runko hakusessa

    FX-kennoista Nikonia ajatellen nuo viime aikoina tulleet kohtuuhintaiset 28/1.8 ja 85/1.8 lähestulkoon huutavat pois DX-leiristä.
     
  16. Vs: Täyskennonen runko hakusessa

    js poikkeud vshvistaa säännön. Saattapa AF-S 85/1.8 kulkeutua munkin laukkuun. Sigmaa en ainakaan osta. verkkokaupassa kävin noita testaamassa ja voi kauhia että oli Sigma äänekäs tarkentaan.
     
  17. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Täyskennonen runko hakusessa

    Voin vakuuttaa että uusi AF-S 1.8/85mm on aivan ihana objektiivi! Minulla on ollut myös vastaava 1.4 valovoimalla, eivätkä sen edut ole kovinkaan suuret. Kokoa ja hintaa sensijaan huimasti enemmän. Kyllä tässä tapauksessa kannatti vaihtaa kevyempään :)
     
  18. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Täyskennonen runko hakusessa

    +1