Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Täyskennoinen tulossa Pentaxilta

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Boucicaut, 16 Syyskuu 2014.

    Vs: Täyskennoinen tulossa Pentaxilta

    5 kertaa käyneenä ja pari kertaa siellä töissä olleena toivon ja oletan olevani paikalla vasta ensi kerralla. Mä todellakin pidän Photokinasta vaikka se onkin hervottoman suuri ja välillä turhan ruuhkainen.

    Sen kunniaksi kuva DOMin tornista (Leica M6TTL + 2/35 Summicron asph. + Fuji Superia)

     
  1. Vs: Täyskennoinen tulossa Pentaxilta

    Paikalla käymättömille: kuvassa on muutakin kuin torni eli messukeskus joen toisella puolella heti rannasta eteenpäin alkaen ja levittäytyen tornin molemmille puolille. Hienosti symbolinen kuva.
     
  2. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Täyskennoinen tulossa Pentaxilta

    Olen käynyt noissa messuhalleissa kymmeniä kertoja, no ehkä vain 20 kertaa, joskus oli Photokina juuri loppunut ja alkoi IFMA, kaupoissa oli silloin usein messutarjouksia ja kerran ostinkin pari Konican pokkaria laajiszuumilla.
    Tuon sillan yli on usein kävelty, joskus mentiin jokilaivalla yli ja usein taxilla. Kuvan suunnasta kun lähtee oikealle, on ranta-alue täynnä toinen toistaan houkuttelevampia rafloja, argentiinalaisesta liharaflasta sai hervottomia pihvejä, ette usko mikä homma on saada 500g pihvi alas, varsinkin kun juo samalla 2-3L olutta ;D

    Edit: On muuten hervoton määrä portaita tuonne ylös kuvaamaan, en muista lukumäärää, mutta ihan riittävästi.
    Ottaa itse asiassa pannuun, että KAIKKI kuvat joita otin noilla reissuilla jäi duunikoneeseen ja sieltä niitä ei enää saa ulos kukaan, kone taisi mennä romutukseen, sillä sen tyhjentämiseen/siivoamiseen menee kuulemma ihan liikaa aikaa.
     
  3. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 19 Maaliskuu 2019
  4. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Täyskennoinen tulossa Pentaxilta

    No, digikuvat on otettu duunin kameralla ja suuri osa kuvista käsittää messutarjontaa, tarkoitus tietysti oli siirtää muut kuin messukuvat omalle koneelle, mutta se kun aina jäi ja jäi, ja sitten sain yllättäen potkut ja mulla oli yksi päivä aikaa tyhjentää huoneeni ja ottaa muistikorteille ne tiedostot mitkä koski henkilökohtaisia asioita, no nuo messukuvakansiot unohtui, joten moiti vaan, minua vituttaa varmasti enemmän kuin sinua ihmetyttää.
    Kaikki negat otin itselle, ne kun on kuvattu omilla rungoilla ja ovat ymmärtääkseni kuvaajan omaisuutta.

    Edit: 37v on kuitenkin aika pitkä aika kertyvän matskun kannalta.
     
  5. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Täyskennoinen tulossa Pentaxilta

    Asiakkaana siis?
     
  6. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 19 Maaliskuu 2019
  7. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Täyskennoinen tulossa Pentaxilta

    Hienoa, niin minäkin, muutenhan mä voisin tuntea olevani jotenkin huono ihminen ;DDD
     
  8. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Täyskennoinen tulossa Pentaxilta

    Kyllä mä tiedän mikä on mockup, mutta siitä eteenpäin oli sen verran ufoa juttua, että ihmettelin lukemaani.
     
  9. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 19 Maaliskuu 2019
  10. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Täyskennoinen tulossa Pentaxilta

    Voi mahoton kuinka tunteeton olet ;DDD
     
  11. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 19 Maaliskuu 2019
  12. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 372
    6 204
    113
    Vs: Täyskennoinen tulossa Pentaxilta

    Hieno kuva, mä olin nyt toista kertaa ja mun mielestä ne on nytkin isot messut, vaikka ilmeisesti messujen koko on lähes puolittunut huippuajoista, kun Kodakilla, Agfalla ja Fujilla oli kaikilla oma hallinsa. Kyllä siellä kannatta käydä, jos on mahdollista, tuttuja näkee paljon ja saa uusia :)
     
  13. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Täyskennoinen tulossa Pentaxilta

    Joo, en jaksa enää puhaltaa ja perheen muut jäsenet ei ymmärrä minua ;)))))))))))))
    Mutta annetaanko jo olla, oliko mitään tietoa Pentaxin täyskennoisesta?
     
  14. Vs: Täyskennoinen tulossa Pentaxilta

    Olet kyllä oikeassa. Erityisesti Agfan ja Kodakin osastot olivat mahtavia. Silloin vielä näytettiin, ketkä ovat isoja - mutta niin eri tavoin.
     
  15. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Täyskennoinen tulossa Pentaxilta

    Those were the days...