Olen jo pidempään ajatellut hankkia valotusmittarin niitä kameroitani varten, joissa ei omaa mittaria ole. Olen lähinnä katsellut Gossenin digisix/digiflash -malleja, kun niitä saa reilu satasella. Eilen selaillessani ebaytä törmäsin Sekonic L-358 -valotusmittariin, jota jostain syystä saa lähes "ilmaiseksi" tullien ja verojenkin kanssa ulkomailta. Hongkongilaisesta osto&myyntiliikkeestä hinta posteineen pyöri 150 euron paikkeilla, kun esim. Suomessa Fimeko haluaa samasta laitteesta viidettä sataa euroa. Sekonicin sivuja katsellessa mittarista vaikuttaa löytyvän ominaisuuksia yllin kyllin ( http://www.sekonic.com/products/Sekonic L-358 FLASH MASTER.asp ), paljon enemmänkin mitä juuri nyt tarvitsisin. Mittaria on myös kehuttu vähän kaikkialla, mistä olen vain juttua lukenutkin. Lähinnä tässä ihmetyttää enää, miten hintaero voi olla noin käsittämättömän suuri... toisin sanoen, miksi en ostaisi kyseistä mittaria tuolla hinnalla Eurooppalaiset nettifirmatkin pyytävät tuosta ainakin pari sataa euroa enemmän.
Vs: Sekonic L-358 -valotusmittarin hinnoista Mä olen katsellut Sekonicin L-308s:ää, lähinnä ebaysta. Sen hinta menisi johonkin 100 - 150€ paikkeille. Hintaeroon osaa mitään järkevää sanoa. Kai se on nämä "perinteiset"; Suomen pienet volyymit jne jne.
Vs: Sekonic L-358 -valotusmittarin hinnoista Ostin kyseisen mittarin eBayn kautta n 2 vuotta sitten, muistaakseni Honkongilaiselta myyjältä. Perille tuli kaikkine kuluineen muistaakseni alle 200 eurolla tuolloin (valitsin mahdollisesti jonkun ei-kaikista-halvimman myyjän varmistaakseni kaupanteon sujuvuuden). Joka tapauksessa alle 50% hinnalla halvimpaan suomalaiseen nettikauppaan nähden. Ei ongelmia.
Vs: Sekonic L-358 -valotusmittarin hinnoista Mjoo, tosiaan oma Sekonicci kanssa tuli onnellisesti perille, toimii jne. Säästi aika pitkän pennin... ainakin niin pitkäksi aikaa, kunnes hajoaa :-D
Vs: Sekonic L-358 -valotusmittarin hinnoista Ostin Brittiläiseltä myyjältä Ebayn kautta uuden L-758D mittarin, ja 4.4. sain emailin myyjältä "I have shipped the following item to you. You should be receiving it shortly. Once your item arrives in satisfactory condition, please leave feedback for me. Thank you again! " 28.4 laitoin postia: "Hello! I am still waiting my new meter. regards, Kimmo" Tänään tuli vastaus: "Hello Kimmo. I have just looked into this, it seems our supplier hasn’t ordered this product in, I can get them to order it today and then you should receive it in the next couple of weeks? Please let me know what you would like to do? Kind Regards, Danielle Hayton, Heatmiser UK Ltd" Menee tuota menoa vielä aika umpeen "avata tapaus" Ebayssa, joten en voinut muuta vastata kuin haluavani rahani takaisin. Pöh! http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=360257331084 Myyjä heatmiseruk Tämä oli ebayn halvin postimaksuineen. ;D Tai no, en tullut laskeneeksi, paljonko tullin kautta tulevat olisivat tulleet maksamaan.
Vs: Sekonic L-358 -valotusmittarin hinnoista ^ No nyt hoiti tuo kauppias mallikkaasti asian. Palautus tuli ilman sen kummempia viestien vaihtoja. "Your PayPal payment has been refunded" "Heatmiser UK Ltd has issued a full refund for your payment.
Vs: Sekonic L-358 -valotusmittarin hinnoista Joo. Laite on ainakin yllättävän pieni verrattuna noihin vanhoihin pentaxeihin ja gosseneihin, joiden pistemalleja olen käyttänyt. Jämäkkä, selkeä, varsinaisesti en vielä ehtinyt testaamaan, mutta ehkä tässä viikonloppuna. TJukka